Jupiler Pro League 2021-2022

Maar dit is toch meer dan de rivaliteit met Charleroi? Nu het een boeltje ongeregeld is profiteren ze gewoon om die er ook nog eens bij te nemen.
Gaan gewoon weer hun ongenoegen uiten door de match stil te leggen, voor de 10e keer (ofzo) in de laatste jaren, en er worden daar gewoon amper straffen voor uitgesproken, dat kan toch niet?
Tuurlijk, dit is gewoon alles bij mekaar. Al een heel seizoen geen kloten waard, wanbestuur en nu dan tegen Charleroi thuis nog verliezen..
Maar dan nog, hier zijn geen excuses voor.
We zijn het beste publiek in België als het goed gaat en de rotste ultra's als het slecht gaat.

Als je vader en hun kind uit angst het stadion aan het uitlopen zijn dat weet je dat dit helemaal fout is.
Altijd uit dezelfde tribune T3 en soms T4. Iedereen uit T3 mag voor de rest van het seizoen thuis blijven. Die andere hebben er niets mee te maken.

Maar soit (beschaamde) rouche voor altijd.

Ik weet niet wat het is dit seizoen maar de profileringsdrang bij bepaalde groeperingen lijkt groter dan ooit tevoren. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden moesten ze al die zwartfrakken bij ons een preventief stadionverbod geven. Qua sfeer gaat dat zelfs amper impact hebben, die gasten zijn meer bezig met eigen supporters in elkaar te slaan en vuurwerkshows te organiseren.

Weer slaapverwekkend bij ons. En natuurlijk weer de gebruikelijke verdedigende fouten. We staan 5 punten boven de voorlaatste.

Als ik die beelden zo zie, begin heimwee te krijgen naar de periode wanneer er geen publiek in het stadion zat. Toen was het niveau niet om aan te zien bij de meeste clubs, volgens hun lag dat aan het gebrek van supporters, maar dieie stelling kan dan ook meteen de vuilbak in. Het niveau is nog steeds bij de meeste ondermaats en dan krijg je dat marginaal gedrag er nog bij. Ik kan de matchen die ik voor de volle 90 minuten heb gekeken op één hand tellen.

Dezelfde trend zie je toch alleen maar nog in Frankrijk. In de rest vd West Europa heb je deze schrale problemen toch niet?

Dezelfde trend zie je toch alleen maar nog in Frankrijk. In de rest vd West Europa heb je deze schrale problemen toch niet?
Ik denk dat we daar gewoon weinig zicht op hebben. Deze incidenten komen daar volgens mij ook niet in het nieuws, terwijl dat hier groot nieuws is.

Politie was ook weer lekker bezig op't Kiel vandaag...

Ik begrijp het wel als dit gebeurt nadat zen fan van beerschot een vuurstok in het vak van Antwerp werpt. Die "supporters" weten goed genoeg dat ze dat veld niet moeten oplopen, tis niet dat de stewards niet zullen gevraagd hebben om terug te gaan. Hetzelfde met eten en drinken op de tribunes, 10 jaar geleden mocht dat in Brugge ook niet. Ze hebben ons dat enkele jaren later gegeven, nu vliegen de bekers elke match in het rond.

Ik begrijp het wel als dit gebeurt nadat zen fan van beerschot een vuurstok in het vak van Antwerp werpt. Die "supporters" weten goed genoeg dat ze dat veld niet moeten oplopen, tis niet dat de stewards niet zullen gevraagd hebben om terug te gaan. Hetzelfde met eten en drinken op de tribunes, 10 jaar geleden mocht dat in Brugge ook niet. Ze hebben ons dat enkele jaren later gegeven, nu vliegen de bekers elke match in het rond.

Sorry, die uitleg gaat op voor personen die niet in een functie aanwezig zijn. Politie daarentegen zou zich wat beter moeten controleren en beheersen. Die hooligans hebben de politie niet aangevallen, en die vuurpijl was al meer dan een half uur daar voor. Er waren enkele mensen op het veld, maar bij de charge van de politie liepen die allen snel terug de tribune in. Waarom de politie dan in de tribune springt om met de matrak op die hooligans en enkele andere ongelukkig geplaatste supporters (want die zaten daar op de eerste rij) te meppen, terwijl er op die moment geen moment van escalatie plaatsvond, is hallucinant. Politie dient conflictsituaties te deescaleren en overtreders in hechtenis te nemen en te bestraffen. NIet om gelijk cokesnuivende marginalen zich even te laten gaan en frustraties bot te vieren op mensen. Politie dient beter te weten en wordt ook door ons betaald om zich beter te gedragen dan zij wiens gedrag we terecht veroordelen. Nogmaals, de politie werd niet belaagd of aangevallen en toch sprinten die over gans het veld om in de tribune te springen en wat meppen uit te delen met een matrak op ongewapende mensen. Zitten we hier in Rusland of Turkije ofzo?

Terug
Bovenaan