Kwa plaats in het klassement zou ik mij echt geen zorgen maken, wij hebben al een vrij makkelijk programma gehad en toch ook al teveel punten verloren, Antwerp speelt ook al een tijdje mattig voetbal.Die spelers tonen bij hun nationale ploegen nochtans dezelfde meerwaarde als ze vorig seizoen bij ons deden. Thorstvedt is één van de pilaren van de Noorse nationale ploeg aan het worden, Cuesta is de revelatie bij de Colombianen tijdens de afgelopen interlandperiode en Muñoz was één van de revelaties op de Copa America. Dat Lucumi een monster is weet iedereen wel. Idem voor de kwaliteiten van Heynen, Onuachu, Ito en Bongonda. Maw blijven over: Arteaga (waar ook bij ons vragen bij gesteld worden), Vandevoordt (die er wel komt, maar nog wat tijd nodig heeft) en Hrosovsky die een "gewoon goede speler" is en eigenlijk in een perfecte kern op de bank zou zitten.
Ik besef dat dit arrogant klinkt, maar ik heb in de decennia dat ik naar Genk ga kijken toch een 85% succes ratio qua "wie gaat het maken en wie niet" bij onze spelers (ik was bvb fout qua Schrijvers, daar had ik echt gigantisch hoge verwachtingen van) . En in deze ploeg zit er heel wat volk dat het gaat maken (waarmee ik wel puur praat over onze competitie weliswaar). Nee, geen twijfel mogelijk dat in deze de waarheid niet in het midden ligt. Alleen is het jammer dat dit negen kansen op tien niet meer bewezen gaat kunnen worden, aangezien ze wellicht te lang gaan volhouden met Johnny (is nu al het geval) en een hoop belangrijke spelers daarom hun schup gaan afkuisen tegen de winter. En volgend seizoen moeten we sowieso opnieuw bouwen. En dat maakt het extra frustrerend. Dit jaar moest het gebeuren want volgend jaar gaan we sowieso niet meedoen tenzij Brugge net dan een gigantische bouwwerf wordt (waar ik niet in geloof, die hebben de smaak van consistentie echt wel te pakken) en Antwerp gaat underachieven.
Bij rsca is het ook nog steeds met up's en down's .