Jupiler Pro League 2021-2022

Die spelers tonen bij hun nationale ploegen nochtans dezelfde meerwaarde als ze vorig seizoen bij ons deden. Thorstvedt is één van de pilaren van de Noorse nationale ploeg aan het worden, Cuesta is de revelatie bij de Colombianen tijdens de afgelopen interlandperiode en Muñoz was één van de revelaties op de Copa America. Dat Lucumi een monster is weet iedereen wel. Idem voor de kwaliteiten van Heynen, Onuachu, Ito en Bongonda. Maw blijven over: Arteaga (waar ook bij ons vragen bij gesteld worden), Vandevoordt (die er wel komt, maar nog wat tijd nodig heeft) en Hrosovsky die een "gewoon goede speler" is en eigenlijk in een perfecte kern op de bank zou zitten.

Ik besef dat dit arrogant klinkt, maar ik heb in de decennia dat ik naar Genk ga kijken toch een 85% succes ratio qua "wie gaat het maken en wie niet" bij onze spelers (ik was bvb fout qua Schrijvers, daar had ik echt gigantisch hoge verwachtingen van) . En in deze ploeg zit er heel wat volk dat het gaat maken (waarmee ik wel puur praat over onze competitie weliswaar). Nee, geen twijfel mogelijk dat in deze de waarheid niet in het midden ligt. Alleen is het jammer dat dit negen kansen op tien niet meer bewezen gaat kunnen worden, aangezien ze wellicht te lang gaan volhouden met Johnny (is nu al het geval) en een hoop belangrijke spelers daarom hun schup gaan afkuisen tegen de winter. En volgend seizoen moeten we sowieso opnieuw bouwen. En dat maakt het extra frustrerend. Dit jaar moest het gebeuren want volgend jaar gaan we sowieso niet meedoen tenzij Brugge net dan een gigantische bouwwerf wordt (waar ik niet in geloof, die hebben de smaak van consistentie echt wel te pakken) en Antwerp gaat underachieven.
Kwa plaats in het klassement zou ik mij echt geen zorgen maken, wij hebben al een vrij makkelijk programma gehad en toch ook al teveel punten verloren, Antwerp speelt ook al een tijdje mattig voetbal.
Bij rsca is het ook nog steeds met up's en down's .

"Intussen heeft Standard de supporter die de voetzoeker gooide kunnen identificeren. De dader krijgt een stadionverbod "voor de maximaal mogelijke periode"

:woohoo:

Welk contact was er dan tussen Schmidt en Kouamé? Hij raakt hem toch niet eens?

En waarom zegt Franky niks over de penal van Onuachu? Onuachu maakt eerst de fout...

Komaan zeg, dingen die zo enorm obvious zijn gewoon negeren...

Kwa plaats in het klassement zou ik mij echt geen zorgen maken, wij hebben al een vrij makkelijk programma gehad en toch ook al teveel punten verloren, Antwerp speelt ook al een tijdje mattig voetbal.
Bij rsca is het ook nog steeds met up's en down's .
Van Antwerp moet je dit seizoen niets verwachten. Dit is een overgangsseizoen, met 75% nieuwe en vaak jonge spelers.

I.v.m. die rechtzaak, weet iemand exact wat Antwerp aanvecht? Heel dat regelment of een specifiek onderdeel daarvan?
Ik vind het op zijn zachts gezegd een beetje raar. Antwerp heeft namelijk de afgelopen jaren héél hard ingezet op zijn jeugdacademie en dat draait nu goed. Daar gaan we de komende jaren wel vruchten van plukken.
Qua aantal Belgen op het veld zijn we ook top 5 van de competitie dus daar zit ook geen probleem.

Het onderdeel 6 in BE opgeleide spelers in de kern. Dat is volgens hen in strijd met de Europese regel voor vrij verkeer van personen.

Het onderdeel 6 in BE opgeleide spelers in de kern. Dat is volgens hen in strijd met de Europese regel voor vrij verkeer van personen.

Lijkt me vreemd gezien 12 v/d 18 spelers niet in Belgie opgeleid moeten zijn, dus je hebt voldoende mogelijkheden toch. Ook maakt de nationaliteit niet uit van die 6 in BE opgeleide spelers, dat kan een Turk of een Chinees zijn, zolang die maar 3 jaar in Belgie voetbalde voor zijn 21.
Misschien dat dat aangepast gaat worden naar 6 in EU opgeleide spelers eventueel.

Ik las dat het te maken heeft met het feit dat een Nainggolan of een Refaelov niet erkend worden als voetbalbelg ondanks dat beiden wel een Belgisch paspoort bezitten.

Ik vind het op zijn zachts gezegd een beetje raar. Antwerp heeft namelijk de afgelopen jaren héél hard ingezet op zijn jeugdacademie en dat draait nu goed. Daar gaan we de komende jaren wel vruchten van plukken.
Qua aantal Belgen op het veld zijn we ook top 5 van de competitie dus daar zit ook geen probleem.

Leuk signaal naar die gasten in u jeugdacademie …

Ik las dat het te maken heeft met het feit dat een Nainggolan of een Refaelov niet erkend worden als voetbalbelg ondanks dat beiden wel een Belgisch paspoort bezitten.
Altijd al bizar gevonden zo'n situaties. Over Refaelov valt nog iets te zeggen omdat die op latere leeftijd Belg is geworden maar zo'n Nainggolan die hier gewoon geboren is.
Ik had ook ergens iets gelezen dat het zou gaan over het feit dat bijvoorbeeld een Franse of Spaanse club over een veel grotere vijver Homegrown Players beschikt om uit te vissen als een Belgische. In die optiek zou ik het enigzins nog wel snappen dat je dat aanklaagt.

Altijd al bizar gevonden zo'n situaties. Over Refaelov valt nog iets te zeggen omdat die op latere leeftijd Belg is geworden maar zo'n Nainggolan die hier gewoon geboren is.
Ik had ook ergens iets gelezen dat het zou gaan over het feit dat bijvoorbeeld een Franse of Spaanse club over een veel grotere vijver Homegrown Players beschikt om uit te vissen als een Belgische. In die optiek zou ik het enigzins nog wel snappen dat je dat aanklaagt.

Nochtans kan Antwerp eender welke 16-jarige Spanjaard of Fransman naar Belgie halen en die hier 3 jaar laten meetrainen en dan komt die ook in aanmerking voor de HG-Players vijver in Belgie.

Die argumentatie gaat op als nationaliteit een rol speelt, maar nationaliteit speelt geen rol.

Nochtans kan Antwerp eender welke 16-jarige Spanjaard of Fransman naar Belgie halen en die hier 3 jaar laten meetrainen en dan komt die ook in aanmerking voor de HG-Players vijver in Belgie.

Die argumentatie gaat op als nationaliteit een rol speelt, maar nationaliteit speelt geen rol.
Ik heb mij niet zo goed of niet duidelijk genoeg uitgedrukt. Belgische clubs hebben een veel kleinere vijver om in te vissen als het gaat over spelers die het HG statuut hebben verworven bij een andere club in hun competitie en die nu 21+ zijn.

Hoeveel voetbal belgen hebben jullie in de kern ?

Geen idee, als je heel benieuwd bent wil ik wel eens tellen en uitzoeken?
Over effectieve speelminuten dit seizoen door buitenlanders vond ik wel statistieken:

Even via transfermarkt gekeken en jullie hebben 18 voetbalbelgen, en toch veel spelers die regelmatig spelen De Laet, Verstreate, Radja, benson dessoleil, batallie, gerkens in principe haroun en engels ook nog

Ben je natuurlijk vet mee irl :p
Ik heb natuurlijk geen glazen bol maar de scouting van FIFA en FM zit er vaak wel redelijk dicht op met hun inschattingen. Ik ben me er ook wel van bewust dat potentieel zonder hard werken niets waard is maar de evolutie dat Antwerp als club momenteel doormaakt vind ik zeker wel positief.

Terug
Bovenaan