Jupiler Pro League 2021-2022

Voor Heynen en Onuachu was er precies weinig/geen interesse, toch?
Raar dat geen enkele PL ploeg Onuachu komen halen is. Die competitie is hem op het lijf geschreven.
Bij Onuachu zal dat een combinatie zijn van:
- leeftijd
- vergelijkbare speler Samatta die anderhalf jaar eerder dat traject aflegde en faalde bij Aston Villa (en Fener)
- mogelijk niet krijgen van een spelerslicentie omwille van te weinig interlands gespeeld bij Nigeria
- mogelijk ben je hem in de winter 2022 1 à 2 maanden kwijt voor de Afrika cup

Voor Heynen en Onuachu was er precies weinig/geen interesse, toch?
Raar dat geen enkele PL ploeg Onuachu komen halen is. Die competitie is hem op het lijf geschreven.

Interesse genoeg voor Onuachu maar niet tegen de prijzen die zowel Genk als Onuachu verwachten.
En Heynen is nooit een kwestie geweest. Die wilt voorlopig ook gewoonweg nog niet weg.

Bij Onuachu zal dat een combinatie zijn van:
- leeftijd
- vergelijkbare speler Samatta die anderhalf jaar eerder dat traject aflegde en faalde bij Aston Villa (en Fener)
- mogelijk niet krijgen van een spelerslicentie omwille van te weinig interlands gespeeld bij Nigeria
- mogelijk ben je hem in de winter 2022 1 à 2 maanden kwijt voor de Afrika cup

Toch absoluut niet vergelijkbaar qua type speler? Ook qua waarde voor de ploeg en statistieken helemaal niet vergelijkbaar?
Samatta heeft zo heel lang geprobeerd om terug te komen naar Genk, maar één van de grootste zorgen was toch wel dat van Onuachu naar Samatta gaan toch wel een vermindering van kwaliteit was. Anders had Samatta hier wellicht al gewoon gestaan.

Of dat betekent dat die slaagt in de PL is natuurlijk een volledig andere zaak.

Toch absoluut niet vergelijkbaar qua type speler? Ook qua waarde voor de ploeg en statistieken helemaal niet vergelijkbaar?
Hoe bedoel je?
In zijn laatste volledige seizoen 32 goals in 48 matchen.

Beiden centrale spitsen, goed schot, goed in het meevoetballen, kopbalsterk, op zichzelf een aanval kunnen dragen, ongeveer even oud. Ik zie toch meer overeenkomsten dan verschillen?

edit: en ja die ene reden zal misschien ook maar voor 2% van die "combinatie" van redenen meespelen. Uiteraard is dat geen doorslaggevende factor.

Laatst bewerkt:
Met alle respect maar de prijs die genk wou was niet realistisch, dat is grotendeels door zijn leeftijd in het voetbal is dat geen jonge speler meer die voor een nieuwe club nog veel doorverkoop waarde heeft.
Pas op ik doe geen afbreuk aan zijn kwaliteiten is de beste aanvaller die we hier lopen hebben, voor zijn lengte vrij goede voeten kan zijn ploeg laten aansluiten enz

Met alle respect maar de prijs die genk wou was niet realistisch, dat is grotendeels door zijn leeftijd in het voetbal is dat geen jonge speler meer die voor een nieuwe club nog veel doorverkoop waarde heeft.
Pas op ik doe geen afbreuk aan zijn kwaliteiten is de beste aanvaller die we hier lopen hebben, voor zijn lengte vrij goede voeten kan zijn ploeg laten aansluiten enz
Genk wou dacht ik 30 miljoen, maar ik denk dat ze eerder op 20 à 25 miljoen moeten mikken.

Zal dan toch dit seizoen moeten gebeuren want een spits van 28 jaar gaan ze dat niet meer voor betalen denk ik
Ik zou het ook niet eens erg vinden dat we een bepalende speler kunnen houden voor enkele jaren. Kijk naar Brugge die dat hebben met Mignolet, Vanaken en Vormer. Genk lijkt ook die weg op te gaan met de contractverlengingen van Heynen, Onuachu en Lucumi.

Ik zou het ook niet eens erg vinden dat we een bepalende speler kunnen houden voor enkele jaren. Kijk naar Brugge die dat hebben met Mignolet, Vanaken en Vormer. Genk lijkt ook die weg op te gaan met de contractverlengingen van Heynen, Onuachu en Lucumi.
Vind het toch nog anders want Vormer en Mignolet zijn op de moment dat ze een transfer moesten maken, naar Brugge gekomen.
Hans wou ook niet per se weg als Brugge boter bij de vis wou geven.

Onuachu zal echt wel weg willen na dit seizoen denk ik. Heynen zal misschien a la Vanaken zijn? Lucumi ken ik niet genoeg.
Maar je hebt wel een punt dat we als competitie eens moeten proberen om onze beste spelers te houden, tenzij ze echt te goed zijn a la CDK/Lang/David/Doku

Vind het toch nog anders want Vormer en Mignolet zijn op de moment dat ze een transfer moesten maken, naar Brugge gekomen.
Hans wou ook niet per se weg als Brugge boter bij de vis wou geven.

Onuachu zal echt wel weg willen na dit seizoen denk ik. Heynen zal misschien a la Vanaken zijn? Lucumi ken ik niet genoeg.
Maar je hebt wel een punt dat we als competitie eens moeten proberen om onze beste spelers te houden, tenzij ze echt te goed zijn a la CDK/Lang/David/Doku
Lucumi gaat sowieso ook weg na dit seizoen. Die is dit seizoen, buiten tegen Union, de competitie echt ontgroeid.

Hoe bedoel je?
In zijn laatste volledige seizoen 32 goals in 48 matchen.

Beiden centrale spitsen, goed schot, goed in het meevoetballen, kopbalsterk, op zichzelf een aanval kunnen dragen, ongeveer even oud. Ik zie toch meer overeenkomsten dan verschillen?

edit: en ja die ene reden zal misschien ook maar voor 2% van die "combinatie" van redenen meespelen. Uiteraard is dat geen doorslaggevende factor.

Onuachu is technisch een pak sterker en ook veel balvaster. Die gast krijgt ge amper van de bal en geraakt u zelfs mooi voorbij. Samatta is eerder iemand die op positiespel en snelheid speelt. Samatta past meer in puur combinatievoetbal en heeft meer aansluiting nodig, terwijl Onuachu het quasi op zijn eentje klaar krijgt. Samatta is één van onze topspitsen in de afgelopen 25 jaar geweest, maar Onuachu staat helemaal bovenaan samen met Strupar en Sonck.

Een prijs moet enkel realistisch zijn als ge de speler echt moet of wilt verkopen en dat was bij ons niet het geval. Bekijk het als "voor ONS is die dat waard". Was er nu wel een bod van een dikke 20 gekomen, was hem weggeweest. En dat dat er niet gekomen is, snap ik niet. Maar ik klaag niet als ge ziet hoe bepalend die alweer is.

Mij eigenlijk nog nooit opgevallen :unsure:
Maar ik zie Genk enkel spelen tegen Club/Anderlecht en soms tegen Gent

Lucumi is echt een monster. Onbegrijpelijk dat ze de deur niet plat liepen voor die. Net zoals ik het vreemd vind dat Cuesta meer speelt in de nationale ploeg dan hem. Cuesta is pas sinds dit seizoen echt die stap aant zetten, terwijl Lucumi die stap reeds lang gezet heeft. Maar des te beter voor ons natuurlijk :D
De visie op hem doet me denken aan Koulibaly indertijd. Toen die hier nog zat was heel Genk lovend tot de sterren voor die, terwijl de rest hem maar "gewoon goed" vond.

Zeer belangrijke match alleszins woensdag.

Onuachu is technisch een pak sterker en ook veel balvaster. Die gast krijgt ge amper van de bal en geraakt u zelfs mooi voorbij. Samatta is eerder iemand die op positiespel en snelheid speelt. Samatta past meer in puur combinatievoetbal en heeft meer aansluiting nodig, terwijl Onuachu het quasi op zijn eentje klaar krijgt. Samatta is één van onze topspitsen in de afgelopen 25 jaar geweest, maar Onuachu staat helemaal bovenaan samen met Strupar en Sonck.

Een prijs moet enkel realistisch zijn als ge de speler echt moet of wilt verkopen en dat was bij ons niet het geval. Bekijk het als "voor ONS is die dat waard". Was er nu wel een bod van een dikke 20 gekomen, was hem weggeweest. En dat dat er niet gekomen is, snap ik niet. Maar ik klaag niet als ge ziet hoe bepalend die alweer is.

Lucumi is echt een monster. Onbegrijpelijk dat ze de deur niet plat liepen voor die. Net zoals ik het vreemd vind dat Cuesta meer speelt in de nationale ploeg dan hem. Cuesta is pas sinds dit seizoen echt die stap aant zetten, terwijl Lucumi die stap reeds lang gezet heeft. Maar des te beter voor ons natuurlijk :D
De visie op hem doet me denken aan Koulibaly indertijd. Toen die hier nog zat was heel Genk lovend tot de sterren voor die, terwijl de rest hem maar "gewoon goed" vond.

Zeer belangrijke match alleszins woensdag.
Voor mij valt bij Genk eigenlijk enkel het trio voorin op als ik er even bij stil sta. Heynen valt mij eigenlijk ook zelden tot nooit op als ik een match van Genk zie. Ik denk dat ik iets te passief naar Genk kijk :unsure: Maar ik had echt verwacht dat Onuachu voor 25 miljoen naar een PL ploeg zou gaan. Een vd sterkste spitsen die we hier al gezien hebben.

24 oktober spelen ze tegen Gent en zal ik eens wat aandachtiger kijken.

Ja, die gaat naar jullie. Maar ons Bestuur had hem dus ook raadgepleegd.

Snap ik niet, sinds einde Augustus werd er al gesuggereerd dat de match tegen STVV de laatste kon zijn voor Maes. Dan stel je als Bestuur toch al een lijstje samen met mogelijke vervangers? We zijn nu al 3 weken na die datum en een volle week na het ontslag van Maes, en nog altijd zit je lukraak wat lijntjes uit te werpen.

Alsof de transferperiode niet voldoende was om het amateurisme van de sportieve staff en het Bestuur aan te tonen, doen ze er nu even een schepje bovenop.

Dus, na de spelers 2 dagen vrij gegeven te hebben (ondanks een 7e nederlaag en 1/24) moeten de assistent-assistent trainers vandaag de training leiden omdat men bij ons nog ALTIJD geen nieuwe trainer heeft gevonden.

Dat wordt dus een 1/27.

Volgens mij is het panique general op het Kiel. Op het Kiel stellen ze ondertussen een onbekende Argentijn aan met Magerman en Vanderidt (Rupel Boom) om ze daar in eerste klasse te gaan halen.
Lijkt me toch echt een kapitale fout ze kennen de competitie niet.

Zou Losada zoveel te zeggen hebben daar op het Kiel?

Volgens mij is het panique general op het Kiel. Op het Kiel stellen ze ondertussen een onbekende Argentijn aan met Magerman en Vanderidt (Rupel Boom) om ze daar in eerste klasse te gaan halen.
Lijkt me toch echt een kapitale fout ze kennen de competitie niet.

Zou Losada zoveel te zeggen hebben daar op het Kiel?

Was samen met Jan van Winckel assistent manager bij Olympic Marseille ten tijde van de korte passage van Bielsa. Ik denk dat je daar de link moet gaan zoeken en niet bij Losada.

Echt blij kan je hier niet van worden, veel moed put je hier niet uit. Heeft de laatste jaren weinig gepresteerd, en je moet al meer dan 5 jaar terug om nog iets positief te vinden (jaar assistent bij Bielsa in Marseille).
We kunnen alleen maar afwachten en hopen.

Hopelijk zet hij Frans en Pietermaat uit de ploeg. Van Hamel zal teveel gevraagd zijn, ondanks al zijn blunders is die waarschijnlijk nog altijd beter dan back-up Biebauw.

Was samen met Jan van Winckel assistent manager bij Olympic Marseille ten tijde van de korte passage van Bielsa. Ik denk dat je daar de link moet gaan zoeken en niet bij Losada.

Echt blij kan je hier niet van worden, veel moed put je hier niet uit. Heeft de laatste jaren weinig gepresteerd, en je moet al meer dan 5 jaar terug om nog iets positief te vinden (jaar assistent bij Bielsa in Marseille).

Hopelijk zet hij Frans en Pietermaat uit de ploeg. Van Hamel zal teveel gevraagd zijn, ondanks al zijn blunders is die waarschijnlijk nog altijd beter dan back-up Biebauw.
Ok dat wist ik niet. Dank voor die toelichting. Het is ook wel veel ons kent ons...

Biebauw zet het maar uit uwe kop. Is veel te statisch geworden en heeft heel weinig concurrentie gekend onder Roeselare. Moest eigenlijk al vertrekken bij het nieuwe management maar was te populair.
Was overigens goede vriendjes met de keeperstrainer en heeft daar de laatste jaren niet meer intensief getraind.

Ik denk dat ze zich op Rupel Boom hun nieuwe investeerders ook al lang hebben beklaagd.
Want echt veel meerwaarde hebben die ook nog niet getoond.

Dat Frans bij een eersteklasser in de basis staat, kan er bij mij nog altijd niet in. Pietermaat vond ik dan wel een goede speler maar die heeft de laatste jaren ook veel last gehad van blessures dacht ik?

Terug
Bovenaan