Jupiler Pro League 2021-2022

1B, hier wie cum.

Het probleem is met deze kern dat er geen trainer het beter gaat doen dan Peter Maes op deze moment. Hopelijk valt de schade mee van de blessures en misschien Frans eraf halen voor die Apostolos ? Want zo slecht heeft die het eigenlijk niet gedaan. Frank Raes had zogezegd de revelatie van het seizoen tegen Brugge gezien in die Soumarré maar vond het maar heel platjes, snap niet dat Noubissi plek moest ruimen in plaats van hem.

Het probleem is met deze kern dat er geen trainer het beter gaat doen dan Peter Maes op deze moment. Hopelijk valt de schade mee van de blessures en misschien Frans eraf halen voor die Apostolos ? Want zo slecht heeft die het eigenlijk niet gedaan. Frank Raes had zogezegd de revelatie van het seizoen tegen Brugge gezien in die Soumarré maar vond het maar heel platjes, snap niet dat Noubissi plek moest ruimen in plaats van hem.

Klopt, met Will Still vorig seizoen was het ook al om te bleiten qua spelniveau. Dan zijn er een aantal ervaren mensen die zogezegd te kort komen voor 1A buitengegooid, en in de plaats een karrenvracht "talenten" binnengehaald die bijna allemaal nog een jaar of zelfs 2 moeten rijpen eer ze meekunnen in 1A. De enige goeie spelers die ze hebben gehaald, hebben ze pas in de laatste weken van Augustus gehaald ipv in Juli, dus dat duurt nog even voor die ingespeeld zijn. Een van de nieuwelingen is dan ook nog eens geblesseerd geraakt vandaag, hopelijk niet te erg.

Soumare was erg sterk tegen Club Brugge, vandaag povertjes. Ook nog maar 20 jaar en afkomstig uit Franse 3e klasse. In een normale ploeg is dat een supersub, bij ons wordt er nu reeds van verwacht dat hij ons draagt. Dat kan die natuurlijk nog niet. Hij speelde overigens samen met Noubissi tot die laatste vervangen werd door Shankland.

hij speelde overigens samen met Noubissi tot die laatste vervangen werd door Shankland.
Wel ja op de wissel Noubissi had ik het. Want die open kans die Soumare krijgt zit er gegarandeerd wel in bij Noubissi. Die pass van Holzhauszer paste perfect in die zijn spel. Ik zie Soumare eerder als een grote pivot en een werker maar de echte finesse en afwerking hoeven we van hem niet te verwachten. Er zit geen shwung, geen bezieling en geen idee in deze ploeg en dat is vrij jammer. Vind het ook erg voor Peter Maes.

Wel ja op de wissel Noubissi had ik het. Want die open kans die Soumare krijgt zit er gegarandeerd wel in bij Noubissi. Die pass van Holzhauszer paste perfect in die zijn spel. Ik zie Soumare eerder als een grote pivot en een werker maar de echte finesse en afwerking hoeven we van hem niet te verwachten. Er zit geen shwung, geen bezieling en geen idee in deze ploeg en dat is vrij jammer. Vind het ook erg voor Peter Maes.

Oke, dan begrijp ik het. Daar heb je mogelijk wel gelijk in. Noubissi is echter de laatste twee jaar meer geblesseerd dan fit, dus ik denk dat die altijd uit voorzorg vroeger naar de kant gehaald wordt.

En ja, er zit geen idee en systeem in de ploeg. Dat zie je ook aan al die hopeloze lange ballen, die compleet nutteloze lange inworpen van Jan van den Bergh (wtf gast, al zeker 30 zulke inworpen los in de handen van de keeper of simpel weggekopt), een Holzhauser die ballen centraal in de verdediging komt ophalen (uw plaats is daar helemaal niet jong!) en eigenlijk ons hele passenspel dat ondermaats is. We komen er op de korte ruimte weinig tot niet uit. Dat kun je Peter Maes kwalijk nemen.
Hij wordt helaas niet geholpen door flaterende spelers week na week, deze week was het de beurt aan Pietermaat die wegglijdt bij het draaien om de as waarna STVV kan counteren en Frederic Frans die weer met de finesse van een bulldozer probeert te draaien wanneer de bal voorbij hem komt rollen en (uiteraard) enkel aan de man komt en niet aan de bal.

6pnt begint wel al veel te worden volgend weekend naar kvo ook niet makkelijk, zou jammer zijn mochten we beerschot alweer verliezen na twee jaar. Tis nog lang natuurlijk maar zie weinig beterschap.

Geen verrassing maar gaat het iets veranderen? Lijkt me gewoon een heel zwakke kern?

Zoals zovele onderzoeken reeds hebben aangetoond, een trainer ontslaan heeft quasi nooit gevolgen op middellange en lange termijn. Een coach heeft maar 10% invloed gemiddeld genomen, 90% is gewoon het spelersmateriaal.

Bestuur heeft gefaald en zoals altijd mag de trainer de bonen vreten.

Ik ging niet altijd akkoord met Peter zijn tactiek en opstelling, en blijkbaar waren er signalen intern dat zijn assistenten eikels zijn en dat zijn trainingen te ouderwets zijn, maar voor mij is hij niet de schuldige. Hij krijgt pas goeie spelers 1-2 weken voor het sluiten van de transfermarkt of zelfs pas een uur voor het sluiten ervan, en dan nog spelers die naar Zuid Amerika moeten voor 2 weken voor interland voetbal.
Met het inwerken van die nieuwe spelers, zouden we sowieso meer punten gaan pakken en nu gaat het lijken alsof het aan de nieuwe coach ligt wat heel oneerlijk tov Maes is.

Glenn De Boeck incoming ... :unsure:
Sterkte aan de Beerschot fan.

Kwam in Mid Mid over als iemand met weinig zelfkritiek, die daarenboven de helft van de tijd zever zat te verkopen.

Was deze ook niet in ruzie uit mekaar gegaan met Beerschot in zijn eerste passage daar als trainer? Al blijft er wss niet veel meer over van het bestuur van toen.

Sterkte aan de Beerschot fan.

Kwam in Mid Mid over als iemand met weinig zelfkritiek, die daarenboven de helft van de tijd zever zat te verkopen.

Was deze ook niet in ruzie uit mekaar gegaan met Beerschot in zijn eerste passage daar als trainer? Al blijft er wss niet veel meer over van het bestuur van toen.
Ja, dat kwam in die Mid Mid ook ter sprake.

Daar blijft niets meer van over. Dat was ook nog in GBA tijden.

Ge ziet die uitbetalingsvergoedingen, dat heeft allemaal geen tel meer, staat trouwens ook in de CAO dat ze het contract niet moeten afkopen. Tot daar het fabeltje ontslagsvergoeding voor het de presteren contract.

Het zal zaak zijn een trainer aan te stellen die op zeer korte tijd kan evolueren naar een sterk geheel en een sterk blok vanachter. Dan vallen de namen als Glenn De Boeck al af. Trouwens waarom zouden ze die nu terug gaan oprakelen?

volgens mij de namen die aan bod moeten komen zijn:

- Karel Fraeye: Een zeer gedreven coach, leeft echt voor zijn vak heeft gewoon heel veel pech gehad of door in het verhaal van Duchatelet te stappen & ja tot voor kort Roeselare verhaal - helaas viel die club ondanks de beste bedoelingen niet meer te redden. Kan een organisatie neerpoten heeft hij ook toen bij Lommel SK getoond. Wel een moeilijke man in communicatie heeft het overal aan de stok gehad bij bestuur of technische staff.

- Eric Van Meir: Heeft telkens bij Lierse zeer goed gedaan, hij weet ook wat het is om te werken met een zeer jonge groep en is nog steeds assistent onder Sonck. Hij heet Lierse zo goed als naar promotie geleid maar kon er natuurlijk niet aan doen dat hij in een omkoopschandaal terecht is gekomen met Decuyper & Plancke.

-Milos Kostic: Niet de meest sexy naam maar toen die het roer overnam op Staye heeft hij een onmondig STVV helemaal terug aan het voetballen heeft gebracht met zeer realistisch voetbal. Is sindsdien buitengebonjourd door Muskat dit door interne strijdlust van Belgen & Japanners - ja het zit ongelofelijk scheef daar. Spijtig want heeft STVV er ingehouden, deze weet dus wat crisis management is. Is een trainer die de druk ok niet kent als buitenlander en misschien ook maar goed he?

Gerucht :
Ze zouden aan het onderhandelen zijn met Bernd Storck maar die vind ik niet de geknipte man voor Beerschot. Speelt te naïef voetbal en dat was net het probleem onder Peter Maes ook. Dan ben je terug in hetzelfde bedje ziek.

Terug
Bovenaan