Jupiler Pro League 2021-2022

Of er helemaal niks aan is weet ik ook niet hoor, hij gooit zich wel tegen bongonda denk wel dat die niet meer bij de bal kon maar dat is niet relevant.
Ik vond het toch ook niets. Hij zet de duik al in voor het contact. In mijn ogen deed de scheidsrechter het goed door verder te laten spelen. Die VAR mag hier nooit ingrijpen want dit is geen clear error.

Ik heb de fase maar eenmaal gezien in een samenvatting, maar op eerste zicht leek mij dat toch ook gewoon een terechte penalty omdat de verdediger op Bongonda valt. Het feit dat Bongonda niet meer bij de bal kon, is inderdaad irrelevant

Juist de goals/samenvatting nog is herbekeken van onze match ( live proberen te volgen op den Thalys maar had haperingen :p)
Met Yari erop ging het veel beter vond ik , Koumé mag toch altijd starten van mij ook al was die assist van Zirkzee fenomenaal
Onzen Zweedse EKganger begint ook beter te shotten
Dikke fan van Gomez
Vanavond is naar Extra Time kijken :rofl:

Waar is Starspike nu om steen en been te klagen over de schandalige partijdige beslissingen die genomen worden in het voordeel van Genk?
Nooit rood en penalty dit.
Hij gooit zich gewoon voor Bongonda. Rood en penalty.

Daarnaast weer kinderachtig gepakt op een corner. Al de derde match dit seizoen.

Dikke zever dat dit penalty is. Bongonda gaat gewoon liggen. Er was ook totaal geen protest, behalve bij de fans. In mijn ogen totaal geen clear error dus ook ridicuul dat de VAR zich opeens kwam moeien.

En is er geen regel dat wanneer er een penalty gegeven wordt de speler geen rood krijgt? of is die alweer afgeschaft?

Waarom protesteerde de speler van Union die rood kreeg ook niet als het geen fout was? Ging meteen van het veld nog voor hij de rode kaart zag...

Veel beterschap voor die kerel, weet uit ondervinding dat dit een vreselijke ziekte is waar soms wat lacherig over gedaan doet.

Veel beterschap voor die kerel, weet uit ondervinding dat dit een vreselijke ziekte is waar soms wat lacherig over gedaan doet.

Heel jammerlijk nieuws, want deed het wel goed met de jonge gasten de voorbije jaren.

Bongonda smijt zich eigenlijk gewoon met zijn linkerbeen naar die bal, maar kan hem niet raken
Daarmee komen ze alletwee ten val

Het is overdreven vind ik

Terechte strafschop, nog voor Bongonda zijn linkerbeen naar de bal "smijt", loopt de verdediger van Union er al tegen waardoor hij zelf het evenwicht verliest en op Bongonda valt.

Correct gefloten.

En is er geen regel dat wanneer er een penalty gegeven wordt de speler geen rood krijgt? of is die alweer afgeschaft?
Is al een tijdje afgeschaft denk ik. De Smet van Beerschot kreeg ook rood + penalty tegen. Ook in de EPL in Liverpool - Chelsea kreeg James rood + penalty tegen.
Niet afgeschaft, aangepast.

"Where a player commits an offence against an opponent within their own penalty area which denies an opponent an obvious goal-scoring opportunity and the referee awards a penalty kick, the offender is cautioned if the offence was an attempt to play the ball; in all other circumstances (e.g. holding, pulling, pushing, no possibility to play the ball etc.) the offending player must be sent off."

Als de verdediger voor de bal gaat, is het geel + penalty. Als de verdediger "puur" de man meeneemt zoals gisteren bij Genk-Union, dan is het rood + penalty. Er is gisteren dus het juiste regeltje gevolgd, al vind ik nu toch ook wel dat het zeer licht is. IMO moet de VAR dit niet laten herzien, langs de andere kant weten we niet wat er gezegd is dus misschien vertelden de beelden iets anders dan Lambrechts zijn uitleg. Blijft sowieso een kutsituatie om te beoordelen want er zal altijd een deel positief of negatief zijn tegenover een penalty als straf, ook bij een herhaling ... ik heb wel enkel de herhaling vanuit het standpunt van de ref gezien via de Twitterlink van @Silence hierboven, geen idee of de Unionspeler zijn armen gebruikt.

James is nog een andere (sub)regel trouwens, dat is hands en dat is altijd rood bij DOGSO, geen nuance:
"Where a player denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring opportunity by a handball offence, the player is sent off wherever the offence occurs."

Als de ref laat doorspelen, dan moet voor mij in die fase de VAR ook niet tussenkomen. Op het EK kwam de VAR ook relatief weinig tussen, en dat was toch merkbaar aangenamer voor de snelheid van het spel.

Het blijft uiteraard een interpreteerbare fase. Voor mij: de verdediger gooit al struikelend zijn schouder erin om de bal af te schermen die wegrolt van Bongonda. Daar is niets mis mee. Bongonda die ultiem zijn been ernaar smijt, en dan de verdediger die op de benen landt, ja dat is voor mij niet genoeg als penal want de bal was niet speelbaar.
Ik zou meer boos zijn moest ik zo'n penalty tegen krijgen als verdediger, dan moest ik zo'n penalty als aanvaller NIET krijgen.

Eigenlijk zeg je als VAR ook tegen de ref je bent onbekwaam.
Hij had een duidelijk zicht op de fase, stond er niet veraf

Bongonda zijn links been is al richting bal en komt te kort voor die verdediger hem raakt hoor. Je ziet ook goed hoe hij zijn rechtervoet al laat slepen over de grond voor de verdediger "hem omloopt"

Eigenlijk zeg je als VAR ook tegen de ref je bent onbekwaam.
Hij had een duidelijk zicht op de fase, stond er niet veraf

Bongonda zijn links been is al richting bal en komt te kort voor die verdediger hem raakt hoor. Je ziet ook goed hoe hij zijn rechtervoet al laat slepen over de grond voor de verdediger "hem omloopt"
Gisteren in sports late night toonden ze een camera beeld met perspectief van achter beide spelers en als je dat zag zou je zeggen idd penalty. Tis ne moeilijke vind ik.

Lol belachelijke rode kaart voor Vossen. Hij slaat niet eens.

:( maar t’is terecht

Terug
Bovenaan