Jupiler Pro League 2021-2022

Een kapitein is niet alleen effe het verplicht babbelke voor de wedstrijd begint he , communiceren op het veld , aanjagen , ect
Middenvelder moet kapitein zijn imo , ene die zene mond opendoet
Jongens ... een kapiteinsband is iets voor bij de miniemen en voor de typische supporter die FM of FIFA speelt, net zoals die "man van de match"-zever elke match. Ook iets tekenend voor de Engelse opvatting van voetbal. Bij de grote mannen wordt voor iedereen, ook voor de ref, al vlug duidelijk door het gedrag en impact op de groep wie er de echte kapitein is. Net zoals wie "man van de match" was. Iemand die die band of matchtrofee nodig heeft om dat te zijn, is het allicht niet. Dat ziet ge de komende maanden hopelijk voor Anderlecht bij Refaelov.

Volledig mee eens , je kan nonchalance hebben , maar dit is iets TE vind ik .
Wat een verschil met Kouame
Ja goed, maar twee weken terug was het hier nog "man van de match" en een completere spits dan Nmecha ... Nieuwe bezems vegen schoon. Dost was ook de reïncarnatie van een goalgetter, de wederkomst van Jezus Spitsus zelve als ik enkele Bruggefans (Mag ik u bij naam noemen, @fcberke) mocht geloven omdat die er eens twee intrapte in zijn eerste twee matchen, tot ie na een maandje nog minder potten bleek te kunnen breken met minieme bijdrages op het veld dan Demarez Eddy dat kan vanaf de zijlijn.

Wacht nu toch eens even af met iedereen zo op te hemelen, zelfde voor Kouamé. Ge vraagt immers hetzelfde uitstel van oordeel als nieuwe spelers niet meteen goed zijn. Het doel is niet goed zijn, wel correct inschatten of ze goed zijn. Daarbij, dieje knuppel zat één jaar geleden nog bij Bayern en nu moet die in de JPL de helft van zijn matchen spelen tegen Eupens en Seraings, zonder enig Europees voetbal daartussen, terwijl er ondertussen een IMO betere spits is aangetrokken. Die snapt ook wel dat dit seizoen op vlak van waarde creëren voor zijn toekomst al voor drie kwart voorbij is.

Het is nog niet verloren he, dat kan nog evolueren en van die domoren kunnen nog altijd hun moment hebben in bepaalde matchen. Gebruik hem als joker maar reken daar niet te veel meer op om u te redden, denk ik dan. Of ja, was dat niet zo één van die spelers die voor Kompany zijn project kwamen? Zullen zien of de barman nu eens invloed kan hebben op zo een speler he, of dat ie volgend jaar wat steekjes geeft naar Vince op Andy van der Meyde zijn Youtubekanaal.

Veel Genk fans die weer enkel de uitslag zien
Ze zien vooral Ugbo die met een mooi stiftertje 'zijn verantwoordelijkheid nam', en een tegenstander die ondanks een degelijke match geen enkel schot op doel had. Een gelijkspel was misschien eerlijker geweest, maar ge gaat ze daar nu toch niet op afrekenen na dat einde zeker en spijtige seizoensstart van hun club?

Van gisteren zie ik trouwens vooral dat El Hadj plots toch ene volledige match kan spelen uit het niets, en dat Verschaeren plots een hele match op de bank zit. begrijp het maar eens na wat we donderdag moesten zien van non-wissels he ...

Karma, karma. Door bij jullie Maes weg te halen, zijn we toch gewoon "even" nadat jullie Brys bij ons zijn komen halen enkele jaren terug? Of telt dat niet omdat we toen nog in 1B zaten?
Heb 't niet over Wilrijk he. Jullie hebben het volste recht dat te proberen/te doen.
Heb 't puur over Maes, die hier eerst de spelers van zijn goesting krijgt, op handen gedragen wordt na de redding en dan als een dief in de nacht ons 'in de steek laat'.
Of 't inderdaad omwille van het sportieve project of toch gewoon om de sollen was, laat ik nog in 't midden.

Vines is zijn geld echt niet waard, waarom die plaats moet ruimen voor Quirynen vind ik zonde. Ik betaal daar liever leergeld aan dan deze onbezonnen Amerikaan.
Vines stond dan ook vaak alleen tegen 2 man op zijn flank. Dan moet je keuzes maken.
Die jongen is ook nog maar 21 of 22 jaar oud, speelt zijn eerste matchen in Europa en is al 8-voudig international bij Team America. Ik zou hem niet te snel afschrijven.
Quirynen moet best uitgeleend worden aan een 1B club want op deze leeftijd komt hij echt wel te kort voor zijn plaats in de kern op te eisen bij een club met ambities.

Te weinig kwaliteit, te weinig ritme.
Met te weinig kwaliteit ben ik niet akkoord. Met Engels, Dessoleil, De Laet, Seck, Buta, Verstraeten, Nainggolan, Yusuf, Bataille, Fischer, Balikwisha, Eggestein, Frey, Myoshi, Haroun en Vines staat er wel een kern.
We zijn gewoon quasi van 0 moeten beginnen dit jaar. Zo goed als alle bepalende spelers (Mbokani, Refaelov, Lamkel Ze, Hongla) zijn moeten vervangen worden. Dit gaat zelfs geen werk van weken zijn maar van maanden.

Ongeloofelijk. Weer Hoedt aan de basis, fucking dwaas
En dan nog in zijn hemd gezet door Onuachou

Hebben we Lazio daar echt nog geld voor gegeven?
Terwijl iedereen dacht dat Refaelov de Mol ging zijn die we hadden gestuurd is het Hoedt met een jaartje vertraging! 😈

Zeker geen wereldmatch gisteren in Genk en een gelijkspel was de meest correcte uitslag geweest. Anderlecht stond goed georganiseerd en we hadden het in het middenveld door een zwakkere Heynen en Eiting moeilijk om erdoor te komen. Maar zo een match dan winnend kunnen afsluiten nadat ge kwaliteit als Ugbo, Tresor en Hrosovsky kunt inbrengen duidt toch eens extra op weelde die we vorig seizoen niet hadden.

Hoe mooi onze supporters kunnen wezen hoe een triestig gedrag ze ook kunnen vertonen. Beschamende minuut stilte. Harde kern of niet, respecteer het!
Ik denk dat veel mensen niet eens door hadden dat er een minuut stilte was. Het was niet aangekondigd en de mensen die onder het spandoek zaten, hadden ook geen zicht op het veld vermoed ik. Ik had zelf ook geen idee voor wie de minuut stilte was, ik vermoed voor Van Moer?

De wedstrijd zelf was eigenlijk een afspiegeling van tegen Mechelen en Kortrijk. Ongeconcentreerd een ei zo na gemaakt doelpunt incasseren maar door onkunde van de spits missen. De Cypriotische ploeg werd volledig weggevaagd maar zelfs OHL was beter en dan krijgen we het toch maar moeilijk. Geen idee, geen spellijn en een achterlijn om mee te lachen. Vines is zijn geld echt niet waard, waarom die plaats moet ruimen voor Quirynen vind ik zonde. Ik betaal daar liever leergeld aan dan deze onbezonnen Amerikaan. Bataille en Buta blijven gelukkig lichtpunten.

We brengen veel te weinig en komen gewoon met een mirakel op voorsprong. Dankuwel Leuven... Ge gaat met 2-0 de rust in zoiets moet je vasthouden maar ja ik denk dat de liekeborstjes in reclame stonden, zo'n opendeurdag.

En dan druipt de euforie en de lyrische houding van afgelopen donderdag weer helemaal weg. Te weinig kwaliteit, te weinig ritme.
Hij krijgt respijt met donderdag maar de alarmbellen in competitie. Hopelijk bezinnen in de interlandperiode en nu eindelijk eens een vuist maken in de competitie.
Vines vond ik een van de betere spelers maar hij kreeg gewoon geen steun van het middenveld en de flanken. Qua balans ziet onze ploeg er echt niet goed uit, defensief liggen er keer op keer enorme ruimtes die we niet kunnen belopen en spelers zoals Mercier maken daar natuurlijk dankbaar gebruik van.

Jongens ... een kapiteinsband is iets voor bij de miniemen en voor de typische supporter die FM of FIFA speelt, net zoals die "man van de match"-zever elke match. Ook iets tekenend voor de Engelse opvatting van voetbal. Bij de grote mannen wordt voor iedereen, ook voor de ref, al vlug duidelijk door het gedrag en impact op de groep wie er de echte kapitein is. Net zoals wie "man van de match" was. Iemand die die band of matchtrofee nodig heeft om dat te zijn, is het allicht niet. Dat ziet ge de komende maanden hopelijk voor Anderlecht bij Refaelov.

Ja goed, maar twee weken terug was het hier nog "man van de match" en een completere spits dan Nmecha ... Nieuwe bezems vegen schoon. Dost was ook de reïncarnatie van een goalgetter, de wederkomst van Jezus Spitsus zelve als ik enkele Bruggefans (Mag ik u bij naam noemen, @fcberke) mocht geloven omdat die er eens twee intrapte in zijn eerste twee matchen, tot ie na een maandje nog minder potten bleek te kunnen breken met minieme bijdrages op het veld dan Demarez Eddy dat kan vanaf de zijlijn.

Wacht nu toch eens even af met iedereen zo op te hemelen, zelfde voor Kouamé. Ge vraagt immers hetzelfde uitstel van oordeel als nieuwe spelers niet meteen goed zijn. Het doel is niet goed zijn, wel correct inschatten of ze goed zijn. Daarbij, dieje knuppel zat één jaar geleden nog bij Bayern en nu moet die in de JPL de helft van zijn matchen spelen tegen Eupens en Seraings, zonder enig Europees voetbal daartussen, terwijl er ondertussen een IMO betere spits is aangetrokken. Die snapt ook wel dat dit seizoen op vlak van waarde creëren voor zijn toekomst al voor drie kwart voorbij is.

Het is nog niet verloren he, dat kan nog evolueren en van die domoren kunnen nog altijd hun moment hebben in bepaalde matchen. Gebruik hem als joker maar reken daar niet te veel meer op om u te redden, denk ik dan. Of ja, was dat niet zo één van die spelers die voor Kompany zijn project kwamen? Zullen zien of de barman nu eens invloed kan hebben op zo een speler he, of dat ie volgend jaar wat steekjes geeft naar Vince op Andy van der Meyde zijn Youtubekanaal.

Ze zien vooral Ugbo die met een mooi stiftertje 'zijn verantwoordelijkheid nam', en een tegenstander die ondanks een degelijke match geen enkel schot op doel had. Een gelijkspel was misschien eerlijker geweest, maar ge gaat ze daar nu toch niet op afrekenen na dat einde zeker en spijtige seizoensstart van hun club?

Van gisteren zie ik trouwens vooral dat El Hadj plots toch ene volledige match kan spelen uit het niets, en dat Verschaeren plots een hele match op de bank zit. begrijp het maar eens na wat we donderdag moesten zien van non-wissels he ...
Volledig mee eens , misschien Zirkzee te snel opgehemeld , ik ging zelf in de fout .
Maar als je puur naar het truitje nat maken tussen de 2 dan zie je toch een duidelijk verschil , dit heeft niks met ophemelen te maken :)
Werklust .

Beter dan Anderlecht dus.

De clubnaam is Beerschot, zeg desnoods nog Beerschot-Wilrijk als het u tegensteekt. Maar gewoon Wilrijk is zielig. Gedraag u zielig of belachelijk, en ik zal dat aankaarten. Als gij dat beschouwt als uitmaken, so be it. Ik zal uw oordeel op de schouders torsen.

Mjah er is een reden waarom die Zirkzee al redelijk kon scoren bij Bayern maar nu toch bij Anderlecht zit. Dit is een laatste poging van Bayern om zijn brein aan het werken te krijgen of die speelt bij Feyenoord of Vitesse volgend jaar en het seizoen erop bij Den Haag.

El Hadj is duidelijk een verrijking op het veld. Zet acties op, maakt goeie keuzes en zorgt voor minder constante druk op de verdediging.

Wel goed gelachen met het interview van Kompany erna. Tussen het standaard geratel ook nog even "onze ploeg is.... een ploeg"

Met te weinig kwaliteit ben ik niet akkoord. Met Engels, Dessoleil, De Laet, Seck, Buta, Verstraeten, Nainggolan, Yusuf, Bataille, Fischer, Balikwisha, Eggestein, Frey, Myoshi, Haroun en Vines staat er wel een kern.
We zijn gewoon quasi van 0 moeten beginnen dit jaar. Zo goed als alle bepalende spelers (Mbokani, Refaelov, Lamkel Ze, Hongla) zijn moeten vervangen worden. Dit gaat zelfs geen werk van weken zijn maar van maanden.

Ik doelde eerder veel te weinig kwaliteit aan de bal, veel te nonchalant, veel te veel foute beslissingen en teveel misverstanden in het algemeen. Waardoor het een heel moeizame wedstrijd zal worden. Qua individuele namen daar bestaat geen twijfel over mogelijk. Deze kern zou de sterkste in jaren moeten zijn. Op deze moment denk ik dju, had Boloni ( nog altijd op de meest ondankbare manier moeten vertrekken) deze maar onze zijn hoede gehad.

We hebben volgens mij een trainer die de competitie onderschat en gewoon totaal niet kent. het feit dat hij er maar lacherig over deed dat er donderdag na minuut 72 (!) verschillende spelers krampen hadden. Dan komt dat bij mij weinig positief over want als er nu één iets is waar onze pintjes league voor staat is het fysiek en duelkracht. Op die punten komen we gewoon falikant te kort.

Aller dan zal ik Vines nog een paar kansen geven als zowel jij en @StevenFM zeggen dat hij wel voldoet. Zal een kwestie van smaak zijn dan. Want kon mij echt niet bekoren gisteren. Volgende opdracht tegen Eupen ook gene cadeau...

Mjah er is een reden waarom die Zirkzee al redelijk kon scoren bij Bayern maar nu toch bij Anderlecht zit. Dit is een laatste poging van Bayern om zijn brein aan het werken te krijgen of die speelt bij Feyenoord of Vitesse volgend jaar en het seizoen erop bij Den Haag.

El Hadj is duidelijk een verrijking op het veld. Zet acties op, maakt goeie keuzes en zorgt voor minder constante druk op de verdediging.

Wel goed gelachen met het interview van Kompany erna. Tussen het standaard geratel ook nog even "onze ploeg is.... een ploeg"
Tuurlijk , ik wil het nog effe op zen leeftijd steken maar kom zeg , je verwacht toch iets meer als je van Bayern komt .
El Hadj blijft een genot .

Zeker geen wereldmatch gisteren in Genk en een gelijkspel was de meest correcte uitslag geweest. Anderlecht stond goed georganiseerd en we hadden het in het middenveld door een zwakkere Heynen en Eiting moeilijk om erdoor te komen. Maar zo een match dan winnend kunnen afsluiten nadat ge kwaliteit als Ugbo, Tresor en Hrosovsky kunt inbrengen duidt toch eens extra op weelde die we vorig seizoen niet hadden.
Klopt, worden nog spannende uren in Genk. Hopelijk kunnen ze iedereen houden. Dan zijn ze tot veel in staat dit seizoen

De clubnaam is Beerschot, zeg desnoods nog Beerschot-Wilrijk als het u tegensteekt. Maar gewoon Wilrijk is zielig. Gedraag u zielig of belachelijk, en ik zal dat aankaarten. Als gij dat beschouwt als uitmaken, so be it. Ik zal uw oordeel op de schouders torsen.
Eventjes bijtreden:

Gelieve de juiste clubnaam te gebruiken, dus géén Winterslag voor Genk, enz...

Ook gelieve koosnaampjes zoals Chelski, Clup Bruhhe, enz... achterwege te laten.

Niet dat we daarop gaan bestraffen, maar HLN-niveau kunnen we hier niet gebruiken.

Genk is lichtjes favoriet, maar het is koffiedik kijken voorlopig tegelijk. Club heeft de meeste directe kwaliteit en het is nu even wachten hoe de nieuwe transfers gaan vallen. Want van geen ene transfer kan ik nu al zien of die gaat renderen. Er is in ieder geval veel risico genomen ondanks dat een 3de plaats in de CL heel ver weg is…

Maar bij Genk zijn ze nu al op dreef aan het komen. Mooie test voor Clement.

Terug
Bovenaan