Jupiler Pro League 2021-2022

toch onverwacht veel beter! En ik dacht wel dat hij een aanwinst ging zijn
Iedereen deed er wat simpel over, maar eigenlijk direct goed ingepast. Natuurlijk maar paar wedstrijden ver, kan dus nog tegenslaan ook.
deze wedstrijd toch een 8/10 van mij

Alsof die xG op iets trekken :rofl:

N'Soki beestige tackle weer

Iemand laten invallen voor 30 seconden terwijl je 2-0 voorstaat, daar heb ik dus echt een hekel aan.

Nsoki zich toch heel sterk herpakt, van pispaal bijna naar lieveling gegaan.
Skov Olsen een aanwinst.
Rits, los van die 2 doelpunten, vind ik onderschat.
Odoi kan je mee naar de oorlog, je ziet dat die zijn niveau meteen de hele ploeg helpt.

Was toch een stug Charleroi in de eerste helft, goed dat ze het kunnen afmaken.

N'Soki beestige tackle weer

Iemand laten invallen voor 30 seconden terwijl je 2-0 voorstaat, daar heb ik dus echt een hekel aan.
die ging normaal nog een goeie vijf minuten hebben, maar de bal ging maar niet buiten. Nu zelfs voor vijf minuten vind ik dat ook onnodig of je moest een extra verdediger willen inbrengen.

Voetbalstatistiek is tegenwoordig een miljoenen business met quasi elke deftige club die zich ermee bezig houdt, maar "het trekt op niks". Allez...

Dat die soms een vertekend beeld kunnen geven, klopt. Maar vandaag heeft Charleroi genoeg serieuze kansen gekregen om er ook 2 of 3 in het mandje te leggen als het vizier beter afgesteld stond.

Voetbalstatistiek is tegenwoordig een miljoenen business met quasi elke deftige club die zich ermee bezig houdt, maar "het trekt op niks". Allez...

Dat die soms een vertekend beeld kunnen geven, klopt. Maar vandaag heeft Charleroi genoeg serieuze kansen gekregen om er ook 2 of 3 in het mandje te leggen als het vizier beter afgesteld stond.
Nochtans ook maar 1.2 XG.

Die statistieken geven wel een idee, maar soms hangt het af van een klein beetje verkeerd lopen of een aflegger die men niet geeft.
Weet totaal niet hoe die XG berekent is trouwens.

2-0 vind ik wel een terechte uitslag op basis van de match.

Op niets trekken is misschien wat overdreven, maar ik vind het gewoon niets om op voort te gaan. Ik heb al genoeg wedstrijden gezien waar die xG gewoon totaal niet in verhouding zijn met het aantal kansen.

Even serieus 1,7 xG voor Club is toch gewoon veel te weinig? In de eerste helft bij een 1-0 stand stond dat bv aan 0,56 xG. Hoe je daarbij komt terwijl het op dat moment al 1-0 staat én Sobol een bal krijgt die gewoon binnen moet is mij een raadsel. In totaal heeft Brugge 4 a 5 grote kansen gehad. Kans van Sobol eerste helft, de goal van Rits is eigenlijk ook een open doelkans die binnen moet. In de tweede helft Skov Olsen met twee kansen die gewoon binnen moeten, daarna nog eens dat schot van Sandra. Hoe je dan maar aan 1,7 xG komt is mij echt een raadsel. Da's gewoon te weinig. Ik spreek nu trouwens enkel over de xG van Brugge hè.

Ze zouden beter eens werken met Clear Cut Chances zoals in Football Manager. Toen ik dat spel nog vollebak speelde was dat de enige statistiek die mij interesseerde. Al de rest is louter scorebordjournalistiek. Je kan 20 keer op doel schieten, maar als dat 20 plukballetjes zijn ben je totaal niet gevaarlijk geweest.

Als ik trouwens zeg dat we 5 goals hadden moeten maken, zeg ik nergens dat Charleroi niet kon scoren he.
Naast die twee goals zijn er echt wel nog minstens 3 kansen geweest die echt wel binnen hadden gemogen.
Dat wil ook niet per se zeggen dat er een trap van gekomen is. Bvb dat hakje van CDK naar Lang komt uiteindelijk niks van maar legt hij breed naar Skov Olsen kan die altijd trappen.

Terug
Bovenaan