Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Iemand die in dit weer in korte broek rondliep. Dan mankeer je toch iets. Ofwel heeft zo iemand het echt warm en dan moet die zich eens laten onderzoeken want dat is niet normaal. Ofwel doet zo iemand het om op te vallen of stoer te doen en dan moet die zich ook eens laten onderzoeken maar door een ander soort geneesheren want dat is ook niet normaal.

Iemand die in dit weer in korte broek rondliep. Dan mankeer je toch iets. Ofwel heeft zo iemand het echt warm en dan moet die zich eens laten onderzoeken want dat is niet normaal. Ofwel doet zo iemand het om op te vallen of stoer te doen en dan moet die zich ook eens laten onderzoeken maar door een ander soort geneesheren want dat is ook niet normaal.
Door gewenning kan zoiets nu wel, uiteindelijk lachen ze in sommige streken ook eens met onze "koude" terwijl in andere ze "doodvriezen" bij 15 graden.

In Wisconsin had ik zo'n collega die altijd in short liep, inclusief dus wanneer het -20 was en er 5 maand sneeuw lag. Al was dat nu wel effectief een speciaal geval, die liep van die ultramarathons en is tijdens een loop van 80 mijl eens afgevoerd naar de kliniek met rhabdomyolyse omdat hij niet wou opgeven.

Screenshot-20221211-124051.png

Dacht even dat er iemand een beschimmelde banaan verkocht.

"Zakman" was al een begrip toen ik een decennia geleden nog in Gent woonde... en nu lees ik op hln dit ivm 'Antoon', en das dus "zakman".
Die kerel is toch wel beenhard, na al die jaren ontbering en nog altijd overtuigd hulp weigeren

Ik had vroeger ne collega die winter en zomer letterlijk ELKE dag een korte broek aan had. Sommigen zijn nu eenmaal zo.

Ik doe al jaren amper nog een lange broek aan, tenzij het echt onder nul is (zoals vandaag) of als ik naar kantoor moet, dan doe ik ook een lange broek aan.

Ik vraag me af wat uw probleem hiermee is? Ik leef nog en mijn knieën en benen leven ook nog altijd.

Vorige week ook nog iemand: Heb je het niet koud? Dan denk ik: Ik sta hier met een t-shirt met lange mouwen, een dikke pull erover en een dikke winterjas daar ook nog eens over. Omdat mijn benen bloot zijn zou ik het dan koud hebben? Het antwoord is dus gewoon 'neen'. Ik ben dat gewoon.

Ik doe al jaren amper nog een lange broek aan, tenzij het echt onder nul is (zoals vandaag) en als ik naar kantoor moet, doe ik ook een lange broek aan.

Ik vraag me af wat uw probleem is? Ik leef nog en mijn knieën en benen leven ook nog altijd.
dan moet ge u eens laten onderzoeken, want dat is speciaal. :p ik wil graag weten hoe dat uw lichaam zo'n kou overleeft.

dan moet ge u eens laten onderzoeken, want dat is speciaal. :p ik wil graag weten hoe dat uw lichaam zo'n kou overleeft.
Zie mijn zin die ik achteraf heb toegevoegd. Als je er wat over nadenkt dan is mij vragen of ik het koud heb -naar mijn mening- gewoon een domme vraag. Mijn lichaam is dat gewoon. Ik sport ook bijna altijd in een korte loopbroek.

Ik schrik er altijd van dat mensen dat denken. T'is niet dat mijn bovenlichaam ontbloot is he. In tegendeel. ;)

Ik doe dit ook niet om stoer te doen, het zijn altijd mijn familie en vrienden die mij erop wijzen, niet omgekeerd. Ik zeg er nooit iets van, vanuit mijn eigen initiatief.

Laatst bewerkt:
"Zakman" was al een begrip toen ik een decennia geleden nog in Gent woonde... en nu lees ik op hln dit ivm 'Antoon', en das dus "zakman".
Die kerel is toch wel beenhard, na al die jaren ontbering en nog altijd overtuigd hulp weigeren

Dat heeft weinig met beenhard te maken, maar met zijn geestesziekte waardoor hij een groot wantrouwen koestert ten aanzien van alles en iedereen. Vorig jaar heeft hij zich in de winter gelukkig een tijdje laten opnemen toen het echt niet goed met hem ging.

Zie mijn zin die ik achteraf heb toegevoegd. Als je er wat over nadenkt dan is mij vragen of ik het koud heb -naar mijn mening- gewoon een domme vraag. Mijn lichaam is dat gewoon. Ik sport ook bijna altijd in een korte loopbroek.

Ik schrik er altijd van dat mensen dat denken. T'is niet dat mijn bovenlichaam ontbloot is he. In tegendeel. ;)

Ik doe dit ook niet om stoer te doen, het zijn altijd mijn familie en vrienden die mij erop wijzen, niet omgekeerd. Ik zeg er nooit iets van, vanuit mijn eigen initiatief.
das hetzelfde als zeggen dat uw lichaam het gewoon kan worden om kokend water over zich te krijgen. sommige zaken zijn in principe fysiek niet haalbaar, behalve als ge fysiek afwijkt van het normale. vriestemperaturen zijn voor ons lichaam fysiek niet haalbaar, we hebben geen vetlaag of pels. als ge dat toch kunt, dan wil ik graag weten hoe dat het komt. :p

edit: nu ja, misschien dat benen of zo minder gevoelig zijn, maar kzou het toch willen weten hoe het komt dat sommigen dat weldegelijk kunnen verdragen terwijl 99% van de bevolking nu uit zijn vel rilt.

das hetzelfde als zeggen dat uw lichaam het gewoon kan worden om kokend water over zich te krijgen. sommige zaken zijn in principe fysiek niet haalbaar, behalve als ge fysiek afwijkt van het normale. vriestemperaturen zijn voor ons lichaam fysiek niet haalbaar, we hebben geen vetlaag of pels. als ge dat toch kunt, dan wil ik graag weten hoe dat het komt. :p
Ik doe al jaren amper nog een lange broek aan, tenzij het echt onder nul is (zoals vandaag)
Onder nul riskeer / doe ik het zelf ook niet. Al denk ik wel dat "al lopend" het wel mogelijk is, omdat je lichaam van nature een beetje opwarmt en dan de vriestemperaturen kan compenseren (wat bij stilstaan niet zo is, of veel minder).

Terwijl je lichaam tegen kokende temperaturen van nature 'niets' kan doen.

Laatst bewerkt:
Kokend water beschadigt levende cellen hé, net zoals de vorming van ijs. Maar jouw huid en andere weefsels gaan bij lage temperaturen, zelfs iets onder 0 °C, niet (meteen) bevriezen, daar waar bij kokend water alles er wel aan is.

Terug
Bovenaan