Jep , mayo , curry ketchup , gesnipperde ui en dan lichte amerikaanse of pili pili@Greny playboy special?

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jep , mayo , curry ketchup , gesnipperde ui en dan lichte amerikaanse of pili pili@Greny playboy special?

Op...?Jep , mayo , curry ketchup , gesnipperde ui en dan lichte amerikaanse of pili pili![]()
Ne Romeo Frikandel XXL?Op...?
Ne Playboy tiens. Is dat een snack die enkel in't Limburgse bekend is dan ?Op...?
Ne Playboy tiens. Is dat een snack die enkel in't Limburgse bekend is dan ?
![]()
Snack van de week: Playboy
De snack van deze week: de Playboy! Geniet deze week van deze heerlijke snack voor maar €2,90 in plaats van €3,10. Toch liever de speciale versie? Dat kan ook, voor maar €3,50 in plaats van €3,70. Bestel hem vandaag op onze webshop!degrotegoesting.be
Is nog het meest te vergelijken met een cervela die ong de helft langer is.
Match met onze uitspraak van het NL.Nog nooit gezien. Ze zijn daar precies wel fan van lange frituursnacks. Is dat om iets anders te compenseren?
Is gewoon een jagersworst int vet.Nog nooit gezien. Ze zijn daar precies wel fan van lange frituursnacks. Is dat om iets anders te compenseren?
Aziaten vinden kipfilet (terecht) gewoon een stuk smaakloos vlees, en verkiezen ingewanden, vleugels en poten (veel meer smaak). Westerlingen eten liever die filets. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Wij Westerlingen (en misschien nog zeker Belgen) zijn ook gewoon bang van vet, waar de smaak inzit. Ons varkensvlees komt van vrij magere rassen bijvoorbeeld, of wordt zo gesneden. Tijdje terug nog gaan eten met iemand die het vet van uit zijn entrecote probeerde te verwijderen.Vleugels en poten zijn idd wel 10 keer beter van smaak. Eigenlijk is dat gewoon droog smaakloos vlees als er niks van saus of veel kruiden op zijn en dan nog.
Vergeet het nekse van de kip niet. Ook lekker.In de meeste delen in de wereld eten ze idd de kleine botjes idem met vis.
En kippen harten, levers en zelfs poten zijn echt wel lekker.
Sinds ik mijn vrouw heb leren kennen toch wel wat zaken leren eten die gewoon lekker zijn. Kippenharten zijn zoiets, hier spotgoedkoop want "overschot", in heel Latijns-Amerika een lekkernij.
In de meeste delen in de wereld eten ze idd de kleine botjes idem met vis.
En kippen harten, levers en zelfs poten zijn echt wel lekker.
Vergeet het nekse van de kip niet. Ook lekker.
Als mijn oma verse kippensoep maakte was er altijd discussie over wie het hartje kreeg.
Allemaal gewoon lekkere dingen om te eten, dat 90% van de Belgen niet moet hebben inderdaad, net zoals orgaanvlees.Mijn neef eet altijd konijnekoppen. Smakelijk ziet het er niet uit, maar blijkbaar ook lekker.
.Allemaal gewoon lekkere dingen om te eten, dat 90% van de Belgen niet moet hebben inderdaad, net zoals orgaanvlees.
Komende van een boerenfamilie was dat hier wekelijkse kost, zalig.
Ik koop nu nog regelmatig ne bak kippenhartjes/nierkes/maagskes. Ik mag (moet) dat wel alleen opeten hier thuis.
Bloedworst en balkenbrij, nog zo een "verloren" lekkernij.
Maak roggebrood van die patatjes, en we zijn er (en eventueel gebakken appeltjes ipv appelmoes).Bloedworst of balkenbrij met gebakken patatjes en appelmoes...![]()
Ik heb eens de fout gemaakt om als jarig kind tijdens mijn verjaardagsfeestje iedereen bloedworst voor te schotelen ipv de klassieke frietjes of pannenkoeken.

.
).Ik wil graag eens lardo eten.Wij Westerlingen (en misschien nog zeker Belgen) zijn ook gewoon bang van vet, waar de smaak inzit. Ons varkensvlees komt van vrij magere rassen bijvoorbeeld, of wordt zo gesneden. Tijdje terug nog gaan eten met iemand die het vet van uit zijn entrecote probeerde te verwijderen.
Sinds ik mijn vrouw heb leren kennen toch wel wat zaken leren eten die gewoon lekker zijn. Kippenharten zijn zoiets, hier spotgoedkoop want "overschot", in heel Latijns-Amerika een lekkernij.
Minder fancy maar in heel Mexico te vinden (geïntroduceerd door de Spanjaarden): chicharrón.Ik wil graag eens lardo eten.
![]()
Lardo di Colonnata, het witte goud van Toscane - Cosiddetto
Wie ooit Lardo di Colonnata proefde, zal er enkel over kunnen spreken in lyrische bewoordingen. Wij herinneren ons onze eerste keer nog heel goed. Tijdens een veertiendaagse taalvakantie in de Maremma, het zuiden van Toscane, drukte onze sympathieke gastvrouw Mariella ons op het hart om niet...www.cosiddetto.be
De naam alleen al.
Ik eet precies toch ook véél liever poten. Dat is idd meer smaakvol en sappiger. Nooit begrepen dat mensen de filet verkiezen. Ok je kan dat ook sappig klaarmaken, maar da's toch nog wat anders. Kraakbeen van vleugels of billen durf ik ook naar binnen spelen.Aziaten vinden kipfilet (terecht) gewoon een stuk smaakloos vlees, en verkiezen ingewanden, vleugels en poten (veel meer smaak). Westerlingen eten liever die filets. Meer moet je daar niet achter zoeken.
Thoh. M'n grootouders aten nog smout op hun boterhammen en van die toestanden. We zijn natuurlijk ook in een tijd waar gezondheid ook een grotere rol speelt. Verzadigde vetten proberen velen te vermijden, volgen hun cholesterol op, enz.Wij Westerlingen (en misschien nog zeker Belgen) zijn ook gewoon bang van vet, waar de smaak inzit.
Er valt wel iets voor te zeggen dat de omslag weg van vet richting light producten die vaak hoger waren in suikers niet zo'n succes was voor de gezondheid. Natuurlijk is een boterham smout, vaak met zout, niet iets dat je al te vaak moet eten met onze levensstijl. Veel van die zaken "uit de goede oude tijd" waren toen best wel ok omdat mensen gemiddeld genomen meer fysiek werk deden.Thoh. M'n grootouders aten nog smout op hun boterhammen en van die toestanden. We zijn natuurlijk ook in een tijd waar gezondheid ook een grotere rol speelt. Verzadigde vetten proberen velen te vermijden, volgen hun cholesterol op, enz.
Ja, dat vind ik toch maar vreemd hoor. Dus vis, braadkip, ... kan je zo al niet eten.Ik vind vet in vlees lekker, als dat tot gelatine herleid wordt bij het klaarmaken. Een hard stuk vet aan een entrecote vind ik totaal niet smakelijk om op te zitten 'sjieken' om dan gewoon in te slikken.
Ik ben daar misschien een uitzondering in, maar ik wil dus geen taaien of harde zaken in m'n bord. Alles wat niet eetbaar is, hoeft niet op m'n bord te liggen. Als ik iets in mijn mond heb tijdens het eten dat niet eetbaar is, zoals een bot of een hard stuk vet, dan heb ik direct genoeg. Zal misschien een soort van fobie zijn. Ik begin direct te kokhalzen en 't is gedaan met eten. M'n dochter heeft dat ook.
En met een minimum aan smaak.Ik verkies altijd kipfilets, geen vet, boordevol proteïnen.