Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

IMG-20221003-063920641-2.jpg

Peak journalism

“Zeg, met het spelen heb je de zetel wel wat slordig achtergelaten, leg die kussens eens terug juist”
.
.
.
“Nie…niet door ze op hun plaats te gaan headbutten?!?!”

Of ‘hoe een kind op gaat ruimen’

Gisteren vroeg mijn oudste van 7 wat een lening is.
Heb hem dat zo goed mogelijk proberen uitleggen.
Hij had het vooral lastig met het besef dat je geld leent, maar niet exact datzelfde geld terug geeft.
Je leent bijv een briefje van 100€ van iemand, geeft dat uit en de maand erop geef je 100€ terug die je bijv van uw werkgever kreeg.
Dat was een WTF-moment bij hem. :laugh:

Aangezien hij blijkbaar enkel in tastbare zaken redeneert, hem ook uitgelegd wat een rekening bij de bank is.
'Onze bazen betalen ons niet in briefkes, maar die zet dat op onze rekening.
Wat mama en papa van centen hebben, staat zo goed als allemaal op de bank op een rekening.
We hebben alletwee een kaart waarmee we geld kunnen afhalen van die rekening.'

Zijn antwoord: 'ahja, jullie geld ligt dan bij de bank en elke keer er iets van de rekening gaat dan vermindert dat hoopje en als er iemand iets bij zet dan vergroot het hoopje?'

'Euhm nee, zo werkt het niet. Het is enkel een getal dat bijgehouden wordt.'

Was ff een WTF-momentje bij mezelf. Het besef dat onze wereld enorm hard gelijkt op de film 'in time'.
Ons bezit is een lijntje code, ergens opgeslagen op een server. 🙃

Gisteren kwam ik op mijn werk toe met de auto en efkes flitste de gedachte door mijn hoofd "ah tiens wat staat mijn auto hier te doen", omdat ik een gelijkaardige auto zag.
Gisterenavond dan: sleutels uit mijn zak halen, in andere hand overpakken, dan aan mijn auto mini paniekaanval over waar mijn sleutels gebleven zijn.

Gisteren kwam ik op mijn werk toe met de auto en efkes flitste de gedachte door mijn hoofd "ah tiens wat staat mijn auto hier te doen", omdat ik een gelijkaardige auto zag.
Gisterenavond dan: sleutels uit mijn zak halen, in andere hand overpakken, dan aan mijn auto mini paniekaanval over waar mijn sleutels gebleven zijn.
Hahaha. Herkenbaar.

Thuiskomen, handen vol. 'Ok, ik leg mijn smartphone hier even op de verse was in de garage, niet vergeten'.

2 min. er na: 'Fuck, ik ben mijne gsm kwijt hé'. Dan ga ik overal zoeken, terug in den auto gaan kijken, enz.

Hahaha. Herkenbaar.

Thuiskomen, handen vol. 'Ok, ik leg mijn smartphone hier even op de verse was in de garage, niet vergeten'.

2 min. er na: 'Fuck, ik ben mijne gsm kwijt hé'. Dan ga ik overal zoeken, terug in den auto gaan kijken, enz.
Ik heb een 2de gsm in gebruik die bijna uitsluitend wordt gebruikt om te kunnen bellen naar deze. 😬

Hahaha. Herkenbaar.

Als ik aan de Google Hub vraag 'waar is mijn telefoon' begint hij te rinkelen op luidste volume. Anders kwam ik uw geval ook zeer vaak tegen :lol:

Ze zijn hier in de straat aan het werken, op 300 m staan 3 keer borden dat de straat doodloopt, dat er werken zijn, omleiding.... Is het een dame met een dikke X5 toch gelukt om deze allemaal te negeren en dan tot de vaststelling te komen dat ze niet verder kan door de werkzaamheden.

Stapt ze uit en begint ze de drama queen uit te hangen tegen de werkmannen dat ze niet goed zien en niet achteruit kan rijden!!!!

Er was plek genoeg om hare X5 te draaien en weer weg te rijden maar dat kon ze blijkbaar niet.

Een van de werkmannen is in haar auto gestapt, rechtsomkeer gemaakt en tot aan het eerste kruispunt gereden met haar ernaast.

Begrijp niet dat je nog durft rond te rijden als niet goed ziet en niet achteruit kan rijden, dat is toch een gevaar op de baan.

Terug
Bovenaan