Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: ā€œZe waren nog maar half bij bewustzijnā€

Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: ā€œZe waren nog maar half bij bewustzijnā€

In Amerika is dat direct kinderen kwijt, vraag mij af hoe dat in ons land loopt?

Gelukkig gevonden door werknemers van Plopsaqua die een ziekenwagen belden.
Het heeft nog 20 minuten na aankomst van de ziekenwagen geduurd vooraleer ze de ouders vonden. :wtf:

Gelukkig gevonden door werknemers van Plopsaqua die een ziekenwagen belden.
Het heeft nog 20 minuten na aankomst van de ziekenwagen geduurd vooraleer ze de ouders vonden. :wtf:
Ɖn ze waren pissed omdat er een ambulance was gebeld...ja...voor zoiets onbenulligs als een kind dat half bewusteloos lag... šŸ™„

Wtf zeg
Ik snap al niet hoe ge een baby en 1,5jarige gewoon alleen laat, laat staan in deze hitte, laat staan omdat het is omdat uw marginale ass op uw gemak wilt gaan zwemmen :angry:.

Wtf zeg
Ik snap al niet hoe ge een baby en 1,5jarige gewoon alleen laat, laat staan in deze hitte, laat staan omdat het is omdat uw marginale ass op uw gemak wilt gaan zwemmen :angry:.
Ik snap al helemaal niet hoe je geen schuldbesef hebt nadat je zoiets doet. Van je oren maken omdat er ambulance werd gebeld, naar verluid vooral dan omwille van de mogelijke kosten die eraan verbonden zijn, toont aan wat voor een egocentrische, onverantwoordelijke, achterlijke klootzak iemand is.

De politie ter plaatse vond de situatie en gedrag van die ouders dermate ernstig dat ze getuigenissen hebben verzameld, waarschijnlijk om een dossier voor te bereiden voor het parket. Dat parket (in dit geval parket van Luik) heeft verder nog niet gecommuniceerd over de zaak. Of die ouders in vervolging worden gesteld is dus nog niet duidelijk.

Wel heeft Plopsaqua de ouders alvast een levenslange ban opgelegd.

Hopelijk halen ze die kinderen bij die ouders weg ja.
Ik ken ouders die al voor minder hun kinderen afgenomen werden.
Wat is dan "minder", want dat is toch wel echt een laatste redmiddel volgens mij?

Nu goed, het is zo'n ongeloofelijk verhaal zonder schuldbesef dat ik ook hoop dat die kinderen elders worden ondergebracht, maar ik denk dat in al die gevallen dat ook wel als een tijdelijke oplossing wordt gezien, neen? Ik ken iemand die uiteindelijk zijn pleegkind heeft geadopteerd en daar gingen toch echt jaren over.

, maar ik denk dat in al die gevallen dat ook wel als een tijdelijke oplossing wordt gezien, neen?
Altijd idd. Vooral in het belang van de kinderen hun emotioneel welzijn. Maar vaak onder begeleiding.
Ik ken iemand die uiteindelijk zijn pleegkind heeft geadopteerd en daar gingen toch echt jaren over.
Omdat voor adoptie de ouders hun toestemming moeten geven. Die moeten dis letterlijk zeggen: "ik wil mijn kind nooit meer, ik geef het weg!" En er zijn weinig ouders die dat kunnen. Ofwel omdat ze daarmee zichzelf definitief de kans ontzeggen om ooit nog ouder te mogen zijn, dus het emotionele aspect (+ sociaal stigma!) Maar bij sommige ook uit financiële overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,... 😬

Altijd idd. Vooral in het belang van de kinderen hun emotioneel welzijn. Maar vaak onder begeleiding.

Omdat voor adoptie de ouders hun toestemming moeten geven. Die moeten dis letterlijk zeggen: "ik wil mijn kind nooit meer, ik geef het weg!" En er zijn weinig ouders die dat kunnen. Ofwel omdat ze daarmee zichzelf definitief de kans ontzeggen om ooit nog ouder te mogen zijn, dus het emotionele aspect (+ sociaal stigma!) Maar bij sommige ook uit financiële overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,... 😬
Ik raak toch hoe langer hoe meer overtuigd dat we al die voordelen voor de ouders van kinderen beter afschaffen en met dat geld rechtstreeks zaken zoals onderwijs en maaltijden gratis maken.

Maar bij sommige ook uit financiële overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,... 😬
Niet altijd correct, bij pleegzorg waarbij de domicilie van het kind bij de pleegouders is, dan zijn al deze financiƫle voordelen voor de pleegouders. Lijkt me maar logisch ook, als je alles moet betalen voor het pleegkind.

Ik raak toch hoe langer hoe meer overtuigd dat we al die voordelen voor de ouders van kinderen beter afschaffen en met dat geld rechtstreeks zaken zoals onderwijs en maaltijden gratis maken.
Absoluut helemaal mee eens! En dat terwijl ik dus als ouder ook "profiteer" van een extra sociale toeslag. šŸ˜‰

Het welzijn van het kind zou veel meer voorop staan met gratis kinderopvang (bvb tot 14j), gratis onderwijs (uitstappen en werkboeken inbegrepen) Ʃn gratis schoolmaaltijden.
Maar helaas zou dat een veel te grote financiƫle injectie vragen die pas op lange termijn rendeert (in minder zittenblijvers door taalachterstand, minder kosten voor de gezondheidszorg,..)

Niet altijd correct, bij pleegzorg waarbij de domicilie van het kind bij de pleegouders is, dan zijn al deze financiƫle voordelen voor de pleegouders. Lijkt me maar logisch ook, als je alles moet betalen voor het pleegkind.
Daarvoor krijg je maandelijks een bepaalde som he. šŸ˜‰

Absoluut helemaal mee eens! En dat terwijl ik dus als ouder ook "profiteer" van een extra sociale toeslag. šŸ˜‰

Het welzijn van het kind zou veel meer voorop staan met gratis kinderopvang (bvb tot 14j), gratis onderwijs (uitstappen en werkboeken inbegrepen) Ʃn gratis schoolmaaltijden.
Maar helaas zou dat een veel te grote financiƫle injectie vragen die pas op lange termijn rendeert (in minder zittenblijvers door taalachterstand, minder kosten voor de gezondheidszorg,..)
Off-topic:
Ik ben "zorgen voor mama" aan het bekijken op VRT.nu, waar men moeders in armoede volgt, en dat is gewoon schrijnend. Los van het gedrag van die ouders, waar meningen over schuld kunnen verschillen, zie je dan kinderen met leerachterstand die amper praten op 5-6 jaar omdat mama het thuis ook niet meer ziet zitten met bijhorende depressie. Kortom, je ziet gewoon armoede verdergezet worden.

Vreemd geluid in de living. Kat zit te kokhalzen. Hell no! Ik ga niet weer gans de vloer opkuisen!

Plan: hem oppakken en vlug buiten gaan zetten tegen dat hij moet overgeven.
Reality: beginnen kotsen terwijl ik met hem doorheen gans het huis aan het lopen was.

't Is hier proper. Wtf zeg.

Off-topic:
Ik ben "zorgen voor mama" aan het bekijken op VRT.nu, waar men moeders in armoede volgt, en dat is gewoon schrijnend. Los van het gedrag van die ouders, waar meningen over schuld kunnen verschillen, zie je dan kinderen met leerachterstand die amper praten op 5-6 jaar omdat mama het thuis ook niet meer ziet zitten met bijhorende depressie. Kortom, je ziet gewoon armoede verdergezet worden.
Absoluut! Daarom dat ik puur kindergeld geven, niet zie als iets dat "in het belang van het kind" is op de meest efficiënte, rechtstreekse manier. 😄

Daarvoor krijg je maandelijks een bepaalde som he. šŸ˜‰

Dan krijg je toch gewoon het groeipakket voor het pleegkind? Ondersteunende, crisis en kortdurende pleegzorg is iets anders. Hopelijk dat de biologische ouder(s) dit pakket niet meer krijgen in geval van perspectiefbiedende pleegzorg. Correct?

Off-topic:
Ja, dat doet pijn als je dat ziet. Ik heb de indruk dat pleegzorg wel sneller ingezet wordt dan vroeger. 't is maar een gevoel, dus ik kan volledig mis zijn.

Maar er zijn te weinig pleeggezinnen. Dus ja, waag je kans, zou ik zeggen. šŸ˜‹

Vreemd geluid in de living. Kat zit te kokhalzen. Hell no! Ik ga niet weer gans de vloer opkuisen!

Plan: hem oppakken en vlug buiten gaan zetten tegen dat hij moet overgeven.
Reality: beginnen kotsen terwijl ik met hem doorheen gans het huis aan het lopen was.

't Is hier proper. Wtf zeg.
Dit heb ik met m’n kinderen ook afgeleerd; tegen dat ik er mee aan het toilet was, hing heel de gang (en/of ikzelf) al vol. Nu geef ik ze een emmer.

Terug
Bovenaan