ugar
Well-known member
Ben je zeker dat je niet gewoon dat filmpje vanuit Valencia hebt bekeken van die man die zijn vrouw wou verdrinken?Zonet 2 ijsberen in Pairi Daiza elkaar minutenlang zien binnen doen![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben je zeker dat je niet gewoon dat filmpje vanuit Valencia hebt bekeken van die man die zijn vrouw wou verdrinken?Zonet 2 ijsberen in Pairi Daiza elkaar minutenlang zien binnen doen![]()
In Amerika is dat direct kinderen kwijt, vraag mij af hoe dat in ons land loopt?Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: āZe waren nog maar half bij bewustzijnā
![]()
Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: āZe waren nog maar half bij bewustzijnā
In Plopsaqua Landen-Hannuit is zondagavond rond 19 uur nipt een drama vermeden. Een baby van zes maanden en een kind van 2 jaar waren achtergelaten tussen enkele rugzakken terwijl de ouders aan het zwemmen waren in het zwembad. De kinderen dreigden het bewustzijn te verliezen, maar konden gered...www.hln.be
Gelukkig gevonden door werknemers van Plopsaqua die een ziekenwagen belden.Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: āZe waren nog maar half bij bewustzijnā
![]()
Baby en kind achtergelaten tussen rugzakken in Plopsaqua terwijl ouders verfrissende duik nemen: āZe waren nog maar half bij bewustzijnā
In Plopsaqua Landen-Hannuit is zondagavond rond 19 uur nipt een drama vermeden. Een baby van zes maanden en een kind van 2 jaar waren achtergelaten tussen enkele rugzakken terwijl de ouders aan het zwemmen waren in het zwembad. De kinderen dreigden het bewustzijn te verliezen, maar konden gered...www.hln.be

Ćn ze waren pissed omdat er een ambulance was gebeld...ja...voor zoiets onbenulligs als een kind dat half bewusteloos lag...Gelukkig gevonden door werknemers van Plopsaqua die een ziekenwagen belden.
Het heeft nog 20 minuten na aankomst van de ziekenwagen geduurd vooraleer ze de ouders vonden.![]()

Hopelijk halen ze die kinderen bij die ouders weg ja.In Amerika is dat direct kinderen kwijt, vraag mij af hoe dat in ons land loopt?
Ik snap al helemaal niet hoe je geen schuldbesef hebt nadat je zoiets doet. Van je oren maken omdat er ambulance werd gebeld, naar verluid vooral dan omwille van de mogelijke kosten die eraan verbonden zijn, toont aan wat voor een egocentrische, onverantwoordelijke, achterlijke klootzak iemand is.Wtf zeg
Ik snap al niet hoe ge een baby en 1,5jarige gewoon alleen laat, laat staan in deze hitte, laat staan omdat het is omdat uw marginale ass op uw gemak wilt gaan zwemmen.
Wat is dan "minder", want dat is toch wel echt een laatste redmiddel volgens mij?Hopelijk halen ze die kinderen bij die ouders weg ja.
Ik ken ouders die al voor minder hun kinderen afgenomen werden.
Altijd idd. Vooral in het belang van de kinderen hun emotioneel welzijn. Maar vaak onder begeleiding., maar ik denk dat in al die gevallen dat ook wel als een tijdelijke oplossing wordt gezien, neen?
Omdat voor adoptie de ouders hun toestemming moeten geven. Die moeten dis letterlijk zeggen: "ik wil mijn kind nooit meer, ik geef het weg!" En er zijn weinig ouders die dat kunnen. Ofwel omdat ze daarmee zichzelf definitief de kans ontzeggen om ooit nog ouder te mogen zijn, dus het emotionele aspect (+ sociaal stigma!) Maar bij sommige ook uit financiƫle overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,...Ik ken iemand die uiteindelijk zijn pleegkind heeft geadopteerd en daar gingen toch echt jaren over.

Ik raak toch hoe langer hoe meer overtuigd dat we al die voordelen voor de ouders van kinderen beter afschaffen en met dat geld rechtstreeks zaken zoals onderwijs en maaltijden gratis maken.Altijd idd. Vooral in het belang van de kinderen hun emotioneel welzijn. Maar vaak onder begeleiding.
Omdat voor adoptie de ouders hun toestemming moeten geven. Die moeten dis letterlijk zeggen: "ik wil mijn kind nooit meer, ik geef het weg!" En er zijn weinig ouders die dat kunnen. Ofwel omdat ze daarmee zichzelf definitief de kans ontzeggen om ooit nog ouder te mogen zijn, dus het emotionele aspect (+ sociaal stigma!) Maar bij sommige ook uit financiƫle overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,...![]()
Niet altijd correct, bij pleegzorg waarbij de domicilie van het kind bij de pleegouders is, dan zijn al deze financiƫle voordelen voor de pleegouders. Lijkt me maar logisch ook, als je alles moet betalen voor het pleegkind.Maar bij sommige ook uit financiƫle overwegingen. Want voor kinderen krijg je kindergeld, studiebeurs, belastingsvermindering,...![]()
Absoluut helemaal mee eens! En dat terwijl ik dus als ouder ook "profiteer" van een extra sociale toeslag.Ik raak toch hoe langer hoe meer overtuigd dat we al die voordelen voor de ouders van kinderen beter afschaffen en met dat geld rechtstreeks zaken zoals onderwijs en maaltijden gratis maken.

Daarvoor krijg je maandelijks een bepaalde som he.Niet altijd correct, bij pleegzorg waarbij de domicilie van het kind bij de pleegouders is, dan zijn al deze financiƫle voordelen voor de pleegouders. Lijkt me maar logisch ook, als je alles moet betalen voor het pleegkind.

Off-topic:Absoluut helemaal mee eens! En dat terwijl ik dus als ouder ook "profiteer" van een extra sociale toeslag.
Het welzijn van het kind zou veel meer voorop staan met gratis kinderopvang (bvb tot 14j), gratis onderwijs (uitstappen en werkboeken inbegrepen) Ʃn gratis schoolmaaltijden.
Maar helaas zou dat een veel te grote financiƫle injectie vragen die pas op lange termijn rendeert (in minder zittenblijvers door taalachterstand, minder kosten voor de gezondheidszorg,..)
Absoluut! Daarom dat ik puur kindergeld geven, niet zie als iets dat "in het belang van het kind" is op de meest efficiƫnte, rechtstreekse manier.Off-topic:
Ik ben "zorgen voor mama" aan het bekijken op VRT.nu, waar men moeders in armoede volgt, en dat is gewoon schrijnend. Los van het gedrag van die ouders, waar meningen over schuld kunnen verschillen, zie je dan kinderen met leerachterstand die amper praten op 5-6 jaar omdat mama het thuis ook niet meer ziet zitten met bijhorende depressie. Kortom, je ziet gewoon armoede verdergezet worden.

Daarvoor krijg je maandelijks een bepaalde som he.![]()
Ja, dat doet pijn als je dat ziet. Ik heb de indruk dat pleegzorg wel sneller ingezet wordt dan vroeger. 't is maar een gevoel, dus ik kan volledig mis zijn.Off-topic:
Ik ben "zorgen voor mama" aan het bekijken op VRT.nu, waar men moeders in armoede volgt, en dat is gewoon schrijnend. Los van het gedrag van die ouders, waar meningen over schuld kunnen verschillen, zie je dan kinderen met leerachterstand die amper praten op 5-6 jaar omdat mama het thuis ook niet meer ziet zitten met bijhorende depressie. Kortom, je ziet gewoon armoede verdergezet worden.

Dit heb ik met mān kinderen ook afgeleerd; tegen dat ik er mee aan het toilet was, hing heel de gang (en/of ikzelf) al vol. Nu geef ik ze een emmer.Vreemd geluid in de living. Kat zit te kokhalzen. Hell no! Ik ga niet weer gans de vloer opkuisen!
Plan: hem oppakken en vlug buiten gaan zetten tegen dat hij moet overgeven.
Reality: beginnen kotsen terwijl ik met hem doorheen gans het huis aan het lopen was.
't Is hier proper. Wtf zeg.