Mijn ouders wonen afgelegen en soms staan wel eens verdachte auto's in de buurt geparkeerd (buitenlandse nummerplaten, sjofele auto's, etc).Gisteren den 101 gebeld voor loslopende koeien en een koe die met hare poot in de afsluiting vastgedraaid zat.
Khad geprobeerd om eerst naar de vaste lijn van de politiezone te bellen maar daar verwezen ze door naar het noodnummer.
Kheb mij wel geëxcuseerd voor het bellen en dat mens aan de lijn zei wel geen probleem maar vroeg toch maar naar mijn naam en geboortedatum.
ps koeien zijn klootzakken. die koe die vast zat heeft gewoon nen dikke kopstamp gekregen van de loslopende koe.
Geregeld bellen mijn ouders daarvoor eens naar de lokale politie. Dan geven ze de nummerplaat door en doorgaans zijn ze daar blij mee, want vaak blijkt het voor hen de moeite te zijn om er een ploeg naar toe te sturen (bv. een wagen uit provincie Luik zijn vaak inbrekers). Blijven bellen en doorgeven is hun advies.
Onlangs belde mijn pa nog eens voor een oude wagen met Duitse nummerplaat die al dagenlang in de middle of nowhere stond.
Die mens aan het onthaal wou daar niks mee doen.
Mijn pa nog wat aangedrongen.
Zegt die mens van het onthaal: zet het anders op mail en dan zal ik het doorgeven aan de juiste persoon.
Toen is mijn pa toch ff uit zijn krammen geschoten tegen die onthaalmedewerker. Waarvoor zitten die mensen daar eigenlijk?