Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Gisteren den 101 gebeld voor loslopende koeien en een koe die met hare poot in de afsluiting vastgedraaid zat.
Khad geprobeerd om eerst naar de vaste lijn van de politiezone te bellen maar daar verwezen ze door naar het noodnummer.
Kheb mij wel geëxcuseerd voor het bellen en dat mens aan de lijn zei wel geen probleem maar vroeg toch maar naar mijn naam en geboortedatum.
:unsure:
ps koeien zijn klootzakken. die koe die vast zat heeft gewoon nen dikke kopstamp gekregen van de loslopende koe.
Mijn ouders wonen afgelegen en soms staan wel eens verdachte auto's in de buurt geparkeerd (buitenlandse nummerplaten, sjofele auto's, etc).
Geregeld bellen mijn ouders daarvoor eens naar de lokale politie. Dan geven ze de nummerplaat door en doorgaans zijn ze daar blij mee, want vaak blijkt het voor hen de moeite te zijn om er een ploeg naar toe te sturen (bv. een wagen uit provincie Luik zijn vaak inbrekers). Blijven bellen en doorgeven is hun advies.

Onlangs belde mijn pa nog eens voor een oude wagen met Duitse nummerplaat die al dagenlang in de middle of nowhere stond.
Die mens aan het onthaal wou daar niks mee doen.
Mijn pa nog wat aangedrongen.
Zegt die mens van het onthaal: zet het anders op mail en dan zal ik het doorgeven aan de juiste persoon.
Toen is mijn pa toch ff uit zijn krammen geschoten tegen die onthaalmedewerker. Waarvoor zitten die mensen daar eigenlijk?

Ikzelf die zonet een Rochefort Tripel inschonk in een Duvel-glas.
Het was dan wel voor mezelf en ik had dan al wel genoeg op.. Maar toch... Zoiets doet ge niet... :unsure:
BLASFEMIE!

Maar als ge mij uitnodigt om er eentje (correct glas) te komen drinken is het oké.

:coolbrows:

BLASFEMIE!

Maar als ge mij uitnodigt om er eentje (correct glas) te komen drinken is het oké.

:coolbrows:

pic.png

Opgeruimd staat netjes

Wtf en grappig tegelijkertijd. Ik lig aan het zwembad hier in Italie en mijn vrouw is in het zwembad. Komt er plots een vent toe en begint zo een grote strandzetel te versleuren. Ik tegen mijn vrouw "haha die heeft niet door dat er wieltjes aan zijn, zie hem sukkelen"

Hij kruipt in het zwembad en begint snot uit te blazen. Mijn vrouw "eeh die zit hier verdomme snot uit te blazen en te spuwen"

We zijn nog aan het babbelen, zegt die kerel plots: "ook Vlamingen?"🤦🤦🤦🤦🤦

Heel de week geen vlaming te bespeuren, dan zitten we eens ongegeneerd over iemand bezig en dan begrijpt hij alles.

Mss hebben we nog het geluk gehad dat we west vlaams spreken.

Gisteren den 101 gebeld voor loslopende koeien en een koe die met hare poot in de afsluiting vastgedraaid zat.
Khad geprobeerd om eerst naar de vaste lijn van de politiezone te bellen maar daar verwezen ze door naar het noodnummer.
Kheb mij wel geëxcuseerd voor het bellen en dat mens aan de lijn zei wel geen probleem maar vroeg toch maar naar mijn naam en geboortedatum.
:unsure:

ps koeien zijn klootzakken. die koe die vast zat heeft gewoon nen dikke kopstamp gekregen van de loslopende koe.
Ik heb vorige zomer de politie gebeld toen ik buitenkwam aan een winkel en er iemand tegen m'n wagen was gereden (serieuze deuk). Toen ik naar binnenging (hangen camera's) zei men dat ze mij dat niet mogen tonen, enkel politie.

Reactie lokale politie aan de telefoon: 'Jah, pffff, kunt ge niet langskomen op den bureau? We zijn open van 9u tot 11u en van 14u tot 16u'.
"Neen meneer, ik moet werken".
'Jah, euhm, pfff, ja, maar wij kunnen nu niet komen hoor, voor zoiets'.
"Ok, wat moet ik dan doen?"
'Pffffffff, is 't nen ouden auto?'
"10 jaar, maar ik zie niet waarom dit nu belangrijk is?!"
'Ja, ga je daar nog achter lopen?'

Wtf en grappig tegelijkertijd. Ik lig aan het zwembad hier in Italie en mijn vrouw is in het zwembad. Komt er plots een vent toe en begint zo een grote strandzetel te versleuren. Ik tegen mijn vrouw "haha die heeft niet door dat er wieltjes aan zijn, zie hem sukkelen"

Hij kruipt in het zwembad en begint snot uit te blazen. Mijn vrouw "eeh die zit hier verdomme snot uit te blazen en te spuwen"

We zijn nog aan het babbelen, zegt die kerel plots: "ook Vlamingen?"🤦🤦🤦🤦🤦

Heel de week geen vlaming te bespeuren, dan zitten we eens ongegeneerd over iemand bezig en dan begrijpt hij alles.

Mss hebben we nog het geluk gehad dat we west vlaams spreken.
Hij moet het maar weten, wie doet dat nu ook.

Ik heb vorige zomer de politie gebeld toen ik buitenkwam aan een winkel en er iemand tegen m'n wagen was gereden (serieuze deuk). Toen ik naar binnenging (hangen camera's) zei men dat ze mij dat niet mogen tonen, enkel politie.

Reactie lokale politie aan de telefoon: 'Jah, pffff, kunt ge niet langskomen op den bureau? We zijn open van 9u tot 11u en van 14u tot 16u'.
"Neen meneer, ik moet werken".
'Jah, euhm, pfff, ja, maar wij kunnen nu niet komen hoor, voor zoiets'.
"Ok, wat moet ik dan doen?"
'Pffffffff, is 't nen ouden auto?'
"10 jaar, maar ik zie niet waarom dit nu belangrijk is?!"
'Ja, ga je daar nog achter lopen?'
.
-Is dat veel werk zo een aangifte opstellen?
*Ja, rompslomp en nutteloos werk
-Awel, speciaal voor u kom ik straks zeker langs

-Is dat veel werk zo een aangifte opstellen?
*Ja, rompslomp en nutteloos werk
-Awel, speciaal voor u kom ik straks zeker langs
In de corona periode was een vriendin van mij aan haar voordeur om 00u02. Jonge kerel die agent is en in de buurt woont was ze aan 't volgen tot thuis.
'Awel madammeke, wa zijn we aan 't doen? Te laat hé'. Die heeft dus effectief een boete uitgeschreven.

Diezelfde kerel was aan 't paraderen in Kortrijk toen iemand waarmee hij nog gevoetbald heeft hem tegenkwam. 'Ah hey! Oe is da nog met u?' terwijl hij een letterlijk schouderklopje gaf. Meneer de agent keek naar zijn schouder en zei: 'rustig hé, ik ben in uniform'. Oud voetbal vriend moet er niets meer van weten.

Die gast wordt langs alle kanten uitgelachen als hij in zijn privé weggaat. Onnozelen pipo.

Ik ken verschillende agenten. Kameraden van vroeger. Ene zei me dat hij een achtervolging gestaakt heeft want 'ik heb ook wel 2 kinderen en een vrouw hé'. Wrong job manneke, wrong job.

Pensioen feestje tijdens corona met de ploeg, ook gezien in heel dichte kring. Maar overdag boetes uitschrijven.

Ieder weekend zuipen en met de wagen rijden. Collega's bij alcoholcontrole voerden hem dan wel naar huis.

And so on.

Het is uiteraard niet de bedoeling om op de politie te bashen en ze allemaal over dezelfde kam te scheren. Er zitten ook goede tussen die hun job wel naar behoren uitvoeren.

Alé, dat zeggen die kameraden die agent zijn toch.

Laatst bewerkt:
Beste kameraad is inspecteur, die zijn overburen werden opgelicht voor 7000€ (voorschot voor veranda die er nooit zal komen) via Facebook reclame.. gladde oplichter aan huis gehad. (Fake bedrijf,fake referenties..)

Die heeft daar werk van gemaakt en oplichter met naam en whatever dik pv van gemaakt. 3 weken later al verticaal geklasseerd door hogerop…

Terwijl ze weten dat die kerel zijn beroep gewoon oplichter is…

Ik wist al langer dat ze weinig doen aan 2dehands oplichting, maar als grote bedragen ook al te onbelangrijk is.

Onverdraagzaamheid en menselijke verzuring uiten zich in steeds absurdere vorm. Geachte Lezers, Beste Vrienden. Een tachtigjarige lezeres uit Brasschaat stuurde me een dagvaarding die ze kreeg van haar buren, omdat ze vogels voedert in haar tuin. Ik herhaal: een dame wordt voor de rechter gedaagd, omdat ze vogels voedert in haar tuin. Ze doet dat naar eigen zeggen al 36 jaar, maar pas het laatste jaar krijgt ze er burenproblemen door. De klagers hebben het over ‘bovenmatige burenhinder’ als gevolg van de aanwezigheid van ‘verschillende vogelvoederbakken’. Die trekken namelijk ‘kolonies ratten en ander ongedierte’ aan, en die graven holen in de tuin van de klagers. Bovendien krijgen ze te maken met ‘vele vogelstronten op de ramen en voordeur, alsmede op hun oprit en hun wagen’. Bijgevolg eisen ze een verbod op het vogelgevoeder, een dwangsom van 100.000 euro per dag dat er nog gevoederd wordt, en het recht om zelf met ‘professionele derden’ en ‘desnoods met bijstand van de openbare macht’ de voederbakken te mogen verwijderen. Vogels voederen in de tuin dreigt dus een misdrijf te worden.
Dees kan toch nie serieus zijn hè ?
Vond het terug in zo'n boekje dat bij mijn ouders op tafel lag van de Vlaamse vereniging voor dierenbescherming

Ik wist al langer dat ze weinig doen aan 2dehands oplichting, maar als grote bedragen ook al te onbelangrijk is.
Zou blijven doorduwen niet helpen, zodat ze horendol worden bij de politie?
Of je moet connecties hebben, een noodzakelijk kwaad om zaken snel op orde te krijgen overal...

Terug
Bovenaan