Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

1638413799803.png

Fair enough, heb ondertussen antwoord gekregen van De Lijn op mijn 3 klachten , en 3x een uiterst correct antwoord van hen met verontschuldigingen voor het gedrag van hun chauffeurs.

Case closed voor mij.

Wat me wel verbaasde -> ze hebben zelf de GPS gegevens van de laatste busrit opgevraagd om na te gaan of die bus effectief zo traag reed ... ja dus ;)

Lees vaak artikels waar een vrouw (actrices etc) een jongere vriend hebben en dan is dat een ‘toy boy’ of (nog erger) ‘boy toy’. Hatelijke term. Iedereen die al eens Amazon bekeken heeft weet dat er op vlak van ‘toys’ ongeveer zevenduizend dingen leuker zijn om mee te spelen dan een ‘boy’. Met sommige Lego dozen kan je 3 verschillende dingen maken. Geen enkele vent waar je dat mee kan.

Toen ik nog bij een chocolatier werkte, hadden die een ‘bûche’ voor het eindejaar. Dat was in feite gewoon een rol gianduja met chocolade rond. Super lekker maar na twee beten had je een chocolade quota van een maand binnen. En ze verkochten dat dan als ‘voor 6 personen’ ofte 175g praliné per persoon.
Een Garganduja

Lees vaak artikels waar een vrouw (actrices etc) een jongere vriend hebben en dan is dat een ‘toy boy’ of (nog erger) ‘boy toy’. Hatelijke term. Iedereen die al eens Amazon bekeken heeft weet dat er op vlak van ‘toys’ ongeveer zevenduizend dingen leuker zijn om mee te spelen dan een ‘boy’. Met sommige Lego dozen kan je 3 verschillende dingen maken. Geen enkele vent waar je dat mee kan.
Je hebt toch al 2 verschillende dingen gemaakt met je man? 🤷‍♂️

Hmm, verkeerde venten in het leven tegengekomen precies? ;)

Moest bijvoorbeeld Sharon Stone, 63, me uitnodigen voor een avond rampetampen dan zou ik: a) niet weigeren en b) mag ze noemen zoals ze wilt :)

Ik maak hier zonet de brievenbus leeg.
Steekt een brief van Bpost in.
Ik maak em open en zie dat het een (vertaalde) brief van Nivi Italy is.
Is blijkbaar de firma die de tolbetaling vd snelwegen in Italië regelt.
Ik zou volgens de brief een tolstation gepasseerd zijn zonder te betalen in (hou je vast) augustus 2016. :crazy:

Wij zijn in 2016 in augustus inderdaad op gezinsvakantie geweest in Italië.
Maar dat ik een tolstation kan voorbijrijden zonder te betalen lijkt me toch zeer vreemd.:
Verder staat er niet al te veel info in.
De datum dus , de verschuldigde som van 103.45€ , en betaalgegevens.

Wat moet ik hier nu weer mee ?
Ik kan toch niet gewoon betalen en hopen dat ik inderdaad deze inbreuk heb gepleegd , zonder bewijs van foto of iets dergelijks.
Dan kunnen ze gewoon iedere buitenlander zo'n brief sturen die ze zien rondrijden.
Maar dan nog , das gvd 5 jaar geleden.
Ff update ,
Gisteren antwoord op m'n bezwaar via mail ontvangen :

Dear Sir or Madam,

In reference to our letter with reference number xxxxxx we herewith inform you that the motorway society registered an U-turn effected by the vehicle with plate 1FKF503.

This manoeuvre is strictly forbidden by Article 176 - Paragraphs 1 and 19 - of the Italian Highway Code and is punishable by law as provided for in paragraph 16 (Article 176 of the Highway Code).

As a penalty the toll has been charged for the distance to the furthest station of origin for the class of vehicle' .

However the Motorway company has authorized the adjustment of the toll amount :

The outstanding debt is Euro 19,71

Payment by bank transfer to :

BENEFICIARY: NIVI CREDIT SRL

BANK: INTESA SAN PAOLO SPA AG. FIRENZE VIA I SETTEMBRE 34-44

IBAN: IT47 V030 6902 9951 0000 0002 727

BIC/SWIFT: BCITITMM

Or by credit card on the website www.nivi.it/pos.aspx (to pay online you don’t need Username and Password)

Ik zal maar gewoon betalen zeker ? Voor het geval ik ooit nog eens een ritje naar Italië onderneem.
Ze hebben de 'boete' dus verlaagd met bijna 90€.

Kleinen is zijn speelgoed aan het tonen en aan het uitleggen, heel plezant en dan zegt hij iets waardoor plotseling uw centiem valt ‘potverdikke, ik had toch ***** gekocht ook, miljaar, waar heb ik dat ook weer verstopt??’
Enfin, ik heb nog tot 24 december om het terug te vinden.

Nee, maar genoeg boys die veel meer dan 3 dingen kunnen maken.

Terug
Bovenaan