Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Die man wil volgens mij gewoon een punt maken hé. Dat sommige zware misdrijven minder zwaar bestraft worden dan de straf die hij krijgt. In die zin heeft hij natuurlijk ergens wel gelijk.

Als je voor een (ondertussen opgelopen) boete van 600€ uw wagen op het spel wil zetten, dan vermoed ik dat hij morgen na de verkoop, alweer 10 nieuwe jaguars kan kopen sé. (maar indien niet, dan is dat natuurlijk zijn probleem, niet het mijne)

Lees de post boven u: als ze de rechtbank niet zijn gepasseerd kan een deurwaarder enkel een minnelijke vordering doen of met andere woorden: u aanmanen tot betalen. Maar kan hij GEEN beslag leggen op loon of goederen.
Ik heb toch al verhalen gehoord van deurwaarders (meestal via zo'n incassobureau hé) die zomaar goederen meenamen zonder gerechterlijk bevel. Vooral dan bij een oudere persoon die de wet niet kent en die deurwaarder dan maar laat doen ..

Maar die deurwaarder is dan inderdaad onwettig bezig. Je hebt dan perfekt het recht die mens met zijn klikken en klakken buiten te stampen als hij/zij aandringt. Dan kan die deurwaarder staan brullen en tieren, maar het deurke blijft dan hier gewoon TOE. Dat recht heb ik dan. En breekt ie binnen, dan zal ik de politie bellen dat hier ne dief binnen zit .. PV'ke laten maken ... en ik klaag die deurwaarder dan aan ;)

Zomaar een deurwaarder inschakelen zonder dat het via een rechtbank gepasseerd is niet ok vind ik. Voor hetzelfde geld heb je een ambtenaar die er plezier in schept om mensen op deze manier te kloten, en je hebt er weinig weerwoord aan...
Een incassobureau kan ook een deurwaarder sturen hé (zonder dat het voor een rechtbank komt). Die mens mag perfekt aan uw deur staan. Maar je moet die mens niet binnenlaten. Een deurwaarder met een gerechterlijk bevel zal terugkomen met de politie en moet je dan binnenlaten.

Eéntje zonder bevel, mag en kan dat niet.

Laatst bewerkt:
Die man wil volgens mij gewoon een punt maken hé. Dat sommige zware misdrijven minder zwaar bestraft worden dan de straf die hij krijgt. In die zin heeft hij natuurlijk ergens wel gelijk.

Als je voor een (ondertussen opgelopen) boete van 600€ uw wagen op het spel wil zetten, dan vermoed ik dat hij morgen na de verkoop, alweer 10 nieuwe jaguars kan kopen sé. (maar indien niet, dan is dat natuurlijk zijn probleem, niet het mijne)

Ik heb toch al verhalen gehoord van deurwaarders die zomaar goederen meenamen zonder gerechterlijk bevel. Vooral dan bij een oudere persoon die de wet niet kent en die deurwaarder dan maar laat doen ..

Maar die deurwaarder is dan inderdaad onwettig bezig. Je hebt dan perfekt het recht die mens met zijn klikken en klakken buiten te stampen als hij/zij aandringt. Dan kan die deurwaarder staan brullen en tieren, maar het deurke blijft dan hier gewoon TOE. Dat recht heb ik dan. En breekt ie binnen, dan zal ik de politie bellen dat hier ne dief binnen zit ..
Met verhalen moet je opletten: ze blijken soms niet de hele waarheid te vertellen. Een deurwaarder die dingen doet op een illegale manier kan je aanklagen en zal waarschijnlijk niet lang deurwaarder zijn. Misschien dat het vijftig jaar geleden anders was, maar burgers zijn hier wel deftig beschermd hoor. (altijd ruimte voor verbetering natuurlijk)
Voor hetzelfde geld wordt die auto dan verkocht aan een veel te lage prijs, dat em misschien ipv 650 euro 10k kwijt is ofzo. Is dat dan eerlijk?
Is dat eerlijk? Tgoh, dat hebt ge met een veiling he. Als er niet genoeg kopers komen, is het onder de prijs. Het is een gok die hij heeft genomen en die hij heeft verloren. In die zin is het eerlijk. Hij had ook kunnen beslissen de boete te betalen en dan was hij geen 10k kwijt op het einde.
Hij heeft echter geweigerd de boetes te betalen, hij heeft het tot een proces laten komen en hij wist dat er een grote kans was dat hij toch moest betalen en dan had hij zich maar moeten informeren over de mogelijke gevolgen. Zijn advocaat zal dat wel geweten hebben zeker.
Conclusie: ja, het is eerlijk. Het is geluk voor de eventuele koper dan, en dikke pech voor hem (maar nogmaals: eigen keuze).
Ik kan begrijpen dat autoliefhebbers hier met andere ogen naar kijken, maar dat doet niets aan de grond van de zaak: de eigenaar heeft dit gewoon over zichzelf gebracht.

Trouwens dat van onder de prijs: dat kan evengoed bij dat oud tweedehanswagentje van die single mom gebeuren he. Dus ook daar: zelfde kans, zelfde recht.

-------
Ik snap ook de nieuwswaarde niet, noch wat hij wil bereiken. Hoopt hij op genoeg autoliefhebbers die vanuit een sentimenteel gevoel nu een crowdfunding gaan starten? Wat wil hij bereiken? Bewustwording? Maar van wat dan? Het feit dat het recht werkt en rijke(re) mensen niet minder noch meer worden gestraft? Het feit dat ge niet onnozel moet doen als ge in fout zijt en beter uw boete van 30€ betaalt?

------
Weet ge: iedereen zit te zagen dat ons gerecht te traag werkt, maar het zijn paljassen als den deze die ervoor zorgen dat er onnodig veel tijd verloren gaat.

Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk vind iedereen hier het zijn eigen fout omdat het om een Jaguar gaat? Mocht het een single mom met een oud autootje zijn dan zou iedereen hier moord en brand tov stad Brugge schreeuwen.

Heerlijk, die publieke opinie
Euh neen. Vreemde conclusie.

Eventjes ter info: een incassobureau en een gerechtsdeurwaarder zijn compleet verschillend. De gerechtsdeurwaarder is een ambtenaar terwijl een incassobureau een onderneming is die in naam van anderen schulden probeert in te vorderen.

Groot verschil!

Enneuh een deurwaarder vind je alleen in de rechtbank, een gerechtsdeurwaarder krijg je aan de deur.

Hoeveel vijzen staan bij deze gast nog goed vast?

Crazy. Ligt het aan mij (in lockdownperiode ben ik misschien cynischer geworden) of is het aantal zotten op de baan het laatste anderhalf jaar exponentieel gegroeid?

Ik kom net terug van de GB hier. 't is sowieso niet het voorbeeld van mooi aangevulde rekken en orde, maar shit zeg: klanten zijn toch ook varkens. Overal lagen producten die gewoon achtergelaten waren. Potje spaghettisaus op de bakken bier, koffiefilters bij de diepvries, etc. Zelfs een draagbakje met een pak cornflakes bij het bier en niemand in de buurt of de rayons ernaast te zien. Wat een triestige bedoening.

Voor hetzelfde geld wordt die auto dan verkocht aan een veel te lage prijs, dat em misschien ipv 650 euro 10k kwijt is ofzo. Is dat dan eerlijk?
Ja, want hij had gewoon zijn originele boete van € 30 moeten betalen. Wil je uw ego laten spreken, dan moet je de gevolgen maar dragen.

Ja, want hij had gewoon zijn originele boete van € 30 moeten betalen. Wil je uw ego laten spreken, dan moet je de gevolgen maar dragen.
Dus als je het niet eens bent met een mogelijks onterechte boete, en er niet voor wilt betalen, is dat dan uw ego? Wtf bazelt gij eigenlijk..

Al die parkeermaffia heeft een zodanig monopolie dat je er gewoon niets kunt tegen doen, die hebben veel teveel macht volgens het belachelijke werk dat ze doen.

Dus als je het niet eens bent met een mogelijks onterechte boete, en er niet voor wilt betalen, is dat dan uw ego? Wtf bazelt gij eigenlijk..
Maar de boete was terecht, hij had zijn blauwe parkeerkaart niet geplaatst in een zone waar dat moest.

Dus ja, als je uw ego wil laten spreken (voor een schamele € 30 dan nog) in een situatie waar je geen gelijk hebt, dan moet je de gevolgen dus dragen.

Quote uit het artikel:
“Maar nu wilde ik niet plooien en heb ik mijn hakken in het zand geduwd.”

Awel, we weten hoe dat hakken in het zand verloopt hé >>
https://www.beyondgaming.be/threads/je-glimlach-van-vandaag.25/post-324363

Laatst bewerkt:
Is dat eerlijk? Tgoh, dat hebt ge met een veiling he. Als er niet genoeg kopers komen, is het onder de prijs. Het is een gok die hij heeft genomen en die hij heeft verloren. In die zin is het eerlijk. Hij had ook kunnen beslissen de boete te betalen en dan was hij geen 10k kwijt op het einde.
Als een deurwaarder zijn wagen bijvoorbeeld verkoopt voor 1 luttele cent, een koper slaat toe, 'niemand anders biedt hoger' en de koop wordt goedgekeurd voor 1 fucking cent (in theorie is dit perfekt mogelijk hé), dan kan hij dit wel aanvechten voor de rechtbank en dan zal die koop echt te niet gedaan worden.

De verkoopprijs moet redelijk zijn in dat geval en de deurwaarder moet dit in acht nemen. Maar inderdaad als die wagen bijvoorbeeld 10k (tweedehands) heeft gekost en iemand koopt die voor 2k, dan is dat gewoon pech, de koper heeft dan een goeie deal gedaan, klaar! En dan kan hij echt NIKS daar tegen doen hé.

Enneuh een deurwaarder vind je alleen in de rechtbank
Ik heb een mens aan de deur gehad van een incassobureau en die noemde zichzelf gewoon 'deurwaarder'. Ook op de papieren stond hij als titel ook gewoon 'deurwaarder'. En er was ook géén rechtbank aan te pas gekomen. (Hij heeft wel niks meegenomen hé, het was om door te geven dat ik een rekening moest betalen, ik kwam net buiten toen hij dat in de brievenbus wilde steken)

Met die titels wordt wel eens gegoocheld. ;) En zijn inderdaad wettelijk gezien niet correct. Dus ja je bent helemaal correct.

Maar eigenlijk zijn we (of ik :tongue: ) nu aan het muggeziften. In praktijk maakt het géén moer uit hoe die mensen zich noemen. Ik kan mijzelf ook gewoon deurwaarder noemen. Daarom ben ik nog géén deurwaarder hé.

Laatst bewerkt:
Bij ons zijn ze, een jaar of negen terug, binnengekomen. Vriendelijke madam en meneer, daar niet van, maar op een stoeleke zitten kijken hoe iemand uw huis afgaat en voor alles echt the bare minimum aan waarde opschrijft… oof, da’s confronterend. Bij ons was het een gevolg van echt niet kunnen in plaats van ‘ons hakken in het zand omwille van onze Jaguar’ maar zelfs dan voel je u toch echt wel kleintjes. Mocht ik die vent zijn, ik zou het toch liever in de minne regelen.

Bij het opruimen van de garage achter een hoop oud hout* die was blijven staan ook nog wat toffe dingen gevonden, marmeren schouwtablet, marmeren vensterbank, wat blauwstenen dorpels en een sigarenkistje... met iets in. Nu, de scharnieren waren intussen vastgeroest en er rammelde duidelijk iets in en ik was curieus dus deksel maar kapotgeslagen en jawel, er stak een verrassing in...
Een voetangel, wie heeft dat zelfs en waarom zou ge zoiets in een kistje bewaren

*ge kent dat wel, zo balkskes en plankjes en zaag-afval dat wordt bijgehouden voor als ge dat ooit es nodig hebt. Allez ja, das volgens mij zelfs wettelijk verplicht om te hebben als ge u handig en klusser wilt noemen.

@Gromker, met voetangel bedoelt ge zo een kraaiepoot? Om op de grond smijten tegen infantrie of voertuigen?
Misschien nog van "den oorlog"?

Bij het opruimen van de garage achter een hoop oud hout* die was blijven staan ook nog wat toffe dingen gevonden, marmeren schouwtablet, marmeren vensterbank, wat blauwstenen dorpels en een sigarenkistje... met iets in. Nu, de scharnieren waren intussen vastgeroest en er rammelde duidelijk iets in en ik was curieus dus deksel maar kapotgeslagen en jawel, er stak een verrassing in...
Een voetangel, wie heeft dat zelfs en waarom zou ge zoiets in een kistje bewaren

*ge kent dat wel, zo balkskes en plankjes en zaag-afval dat wordt bijgehouden voor als ge dat ooit es nodig hebt. Allez ja, das volgens mij zelfs wettelijk verplicht om te hebben als ge u handig en klusser wilt noemen.
Wij hadden dat vroeger thuis ook liggen. Allemaal overblijfselen uit "den oorlog" (mijn ouderlijk huis stond op een "slagveld" we kwamen wel vaker dingen tegen.
Als je dat als kind vindt, dan hou je dat bij als "aandenken". Als wapen is dat niet veel nuttiger dan een doos punaises hoor :p

Zomaar een deurwaarder inschakelen zonder dat het via een rechtbank gepasseerd is niet ok vind ik. Voor hetzelfde geld heb je een ambtenaar die er plezier in schept om mensen op deze manier te kloten, en je hebt er weinig weerwoord aan..

Ik werk in een bank en soms krijgen we ook zo'n verzoek tot 'bewarend beslag onder derden' binnen.
In sommige gevallen zijn wij verplicht om alle balansen op een klant zijn rekening vast te zetten, ongeacht over welk het bedrag gaat.

Onlangs zo een paar miljoen euro moeten vastzetten wegens geschil van paar duizend euro.
Echt wtf, duizenden transacties over die rekening waren geblokkeerd of konden niet uitgevoerd geraakt worden. Op het einde vd dat wel opgelost omdat de deurwaarder ineens briefje stuurde dat het maar over paar duizend euro ging, en al de rest vrijgegeven mocht worden :lol:

Jeroen (44) betaalt boete van 650 euro niet, deurwaarder neemt zijn jaguar in beslag: “Een crimineel heeft meer rechten”

Triestig figuur in mijn ogen, per se gelijk willen halen maar dan janken omdat er een deurwaarder wordt ingeschakeld volgens de juiste procedure.
Het is niet omdat de regels je niet aanstaan, dat je ze niet moet volgen.
En dan nog Calimerogewijs de vergelijking maken met "echte" boeven 🙄🙄🙄
Inderdaad. Het moet al écht lang aanslepen en hij moet wetens en willens die betaling geneerd hebben. Er moet eerst een ingebrekestelling komen (na waarschijnlijk talloze rappels), een gedwongen uitvoering via de rechtbank en als dat niets uithaalt een dwanguitvoering. Elke stap wordt mooi meegedeeld aan die man dus hij moet niet komen doen alsof dit uit de lucht komt vallen.

Ik kom net terug van de GB hier. 't is sowieso niet het voorbeeld van mooi aangevulde rekken en orde, maar shit zeg: klanten zijn toch ook varkens. Overal lagen producten die gewoon achtergelaten waren. Potje spaghettisaus op de bakken bier, koffiefilters bij de diepvries, etc. Zelfs een draagbakje met een pak cornflakes bij het bier en niemand in de buurt of de rayons ernaast te zien. Wat een triestige bedoening.
dat mandje met de cornflakes stond nog altijd in de rij van het bier: nobody cares in die winkel. Hoe kunt ge uwe winkel zo laten verloederen :rofl:

Terug
Bovenaan