Die man wil volgens mij gewoon een punt maken hé. Dat sommige zware misdrijven minder zwaar bestraft worden dan de straf die hij krijgt. In die zin heeft hij natuurlijk ergens wel gelijk.
Als je voor een (ondertussen opgelopen) boete van 600€ uw wagen op het spel wil zetten, dan vermoed ik dat hij morgen na de verkoop, alweer 10 nieuwe jaguars kan kopen sé. (maar indien niet, dan is dat natuurlijk zijn probleem, niet het mijne)
Maar die deurwaarder is dan inderdaad onwettig bezig. Je hebt dan perfekt het recht die mens met zijn klikken en klakken buiten te stampen als hij/zij aandringt. Dan kan die deurwaarder staan brullen en tieren, maar het deurke blijft dan hier gewoon TOE. Dat recht heb ik dan. En breekt ie binnen, dan zal ik de politie bellen dat hier ne dief binnen zit .. PV'ke laten maken ... en ik klaag die deurwaarder dan aan
Eéntje zonder bevel, mag en kan dat niet.
Als je voor een (ondertussen opgelopen) boete van 600€ uw wagen op het spel wil zetten, dan vermoed ik dat hij morgen na de verkoop, alweer 10 nieuwe jaguars kan kopen sé. (maar indien niet, dan is dat natuurlijk zijn probleem, niet het mijne)
Ik heb toch al verhalen gehoord van deurwaarders (meestal via zo'n incassobureau hé) die zomaar goederen meenamen zonder gerechterlijk bevel. Vooral dan bij een oudere persoon die de wet niet kent en die deurwaarder dan maar laat doen ..Lees de post boven u: als ze de rechtbank niet zijn gepasseerd kan een deurwaarder enkel een minnelijke vordering doen of met andere woorden: u aanmanen tot betalen. Maar kan hij GEEN beslag leggen op loon of goederen.
Maar die deurwaarder is dan inderdaad onwettig bezig. Je hebt dan perfekt het recht die mens met zijn klikken en klakken buiten te stampen als hij/zij aandringt. Dan kan die deurwaarder staan brullen en tieren, maar het deurke blijft dan hier gewoon TOE. Dat recht heb ik dan. En breekt ie binnen, dan zal ik de politie bellen dat hier ne dief binnen zit .. PV'ke laten maken ... en ik klaag die deurwaarder dan aan

Een incassobureau kan ook een deurwaarder sturen hé (zonder dat het voor een rechtbank komt). Die mens mag perfekt aan uw deur staan. Maar je moet die mens niet binnenlaten. Een deurwaarder met een gerechterlijk bevel zal terugkomen met de politie en moet je dan binnenlaten.Zomaar een deurwaarder inschakelen zonder dat het via een rechtbank gepasseerd is niet ok vind ik. Voor hetzelfde geld heb je een ambtenaar die er plezier in schept om mensen op deze manier te kloten, en je hebt er weinig weerwoord aan...
Eéntje zonder bevel, mag en kan dat niet.
Laatst bewerkt:
) nu aan het muggeziften. In praktijk maakt het géén moer uit hoe die mensen zich noemen. Ik kan mijzelf ook gewoon deurwaarder noemen. Daarom ben ik nog géén deurwaarder hé.