Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

- een vlieg die landt in uw pintje (op het terras) => accidentje
- een vlieg die landt in uw pintje (binnen) => hygiënische overtreding
- een vlieg die landt in uw spaghetti (in de keuken) => hygiënische overtreding

zo dan?
dat moet t och allemaal niet moeilijk gemaakt worden?

Als de ober een maaltijd/drank aan tafel brengt en er zit iets in dat er niet thuis hoort dan is het "niet ok" en moeten ze het oplossen.

Als de ober vertrekt is dat vanaf dat moment uw drankje en ben je er op manier dus ook "verantwoordelijk voor". Als jij echt niet wil dat er daar iets komt in fladderen leg er dan (zoals gesuggereerd door de ober) een bierkaartje op of giet die duvel in 1 keer achterover, dat kan ook.

- een vlieg die landt in uw pintje (op het terras) => accidentje
- een vlieg die landt in uw pintje (binnen) => hygiënische overtreding
- een vlieg die landt in uw spaghetti (in de keuken) => hygiënische overtreding

zo dan?

Nee dat is niet waar. Ik probeer gewoon uit te vissen wat de mening van de gemiddelde mens hierover is. Blijkbaar denkt toch niet iedereen hierover hetzelfde.
Zelfs als er in de keuken al een vlieg in in het eten belandt, zou ik dat ook eerder als een accidentje beschouwen aangezien zoiets nu eenmaal kan gebeuren. Het wordt pas een hygiënisch probleem en overtreding als zou blijken dat dit iets is dat frequent voorvalt bij die zaak en men dus effectief een vliegenprobleem heeft in de keuken waar men te weinig aan doet.

Genieten dit topic, toch weer typische verzuurde mentaliteit. Als ge er op een zomerdag niet tegen kunt dat er een vlieg in uw glas vliegt als ge buiten zit dan nog:

- Zet u binnen
- Blijf thuis
- Vraag u een blikje met een rietje in

Oh btw, mag ik eens de naam van dat café? Kan ik de vliegen in mijn pinten lokken en mij gratis zat zuipen :unsure:

Madam voor mij aan de kassa Colruyt had een korting van 20 cent gemist op cakejes (Pommelines, niet die van tv) en wou haar korting alsnog, na het afrekenen.
Ik ga niemand zijn 20 cent ontzeggen en ik had tijd dus dat op zich gaf niet. Maar zo 7 van die blaadjes zien uitkomen en dan was men nog niet aan die korting begonnen…
Ik heb af en toe al eens gedacht dat ik het concept Colruyt we begrijp maar dat hun kassa systeem toch vaak ingaat tegen hoe simpel het daar zou moeten zijn.

Hier zou je bijna al bij gaan bidden dat er nog een vlieg op landt om wat meer vlees te hebben 😜

v8QhlbK.png

Madam voor mij aan de kassa Colruyt had een korting van 20 cent gemist op cakejes (Pommelines, niet die van tv) en wou haar korting alsnog, na het afrekenen.
Ik ga niemand zijn 20 cent ontzeggen en ik had tijd dus dat op zich gaf niet. Maar zo 7 van die blaadjes zien uitkomen en dan was men nog niet aan die korting begonnen…
Ik heb af en toe al eens gedacht dat ik het concept Colruyt we begrijp maar dat hun kassa systeem toch vaak ingaat tegen hoe simpel het daar zou moeten zijn.
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Colruyt heeft toch een simpel kassa systeem?

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoelt. Colruyt heeft toch een simpel kassa systeem?
Ja maar nee. Ik stond zes minuten in de rij terwijl ze bezig was voor die korting. Ze was al bezig toen ik aan kwam schuiven en er is een collega mij komen afrekenen terwijl ze nog bezig was. Het was dus zéker meer dan 10 minuten en een kassierster die ik daar al jaren zie dus ook niet eentje die nog moest leren.
Ik vond dat wachten niet erg (deze keer, ik had tijd) maar stond mij echt af te vragen hoe ingewikkeld het was. De klant in kwestie begon zich na even ook te excuseren want die had ook niet gedacht dat het zo een bedoening was.

Hier zou je bijna al bij gaan bidden dat er nog een vlieg op landt om wat meer vlees te hebben 😜

v8QhlbK.png
Ik heb vorige week eens online een broodje (boulet, samoeraisaus en ajuintjes) besteld en had de optie 'extra augurk' aangevinkt. Tot mijn teleurstelling bleek dat ze het nogal letterlijk namen. Er lag effectief 1 schijfje augurk op het hele broodje. :unsure:

Ik wilde dan via die site een review plaatsen om de augurkgate aan te kaarten. Normaal doe ik dat niet, maar die site stond vol lovende reviews. Op ELKE pagina van de site werd je doodgesmeten met sterren en reviews. Na 5 minuten zoeken hoe ik er dan zelf één kon toevoegen, waarbij ik letterlijk op alles wat mogelijk was geklikt heb, heb ik het opgegeven. Ik vermoed dus dat er fake reviews op die site stonden.

Je maakt mij niet wijs dat iemand die Gerda heet wel vindt hoe je een review kan plaatsen als het mij niet lukt.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de Colruyt wel eens achter 2 oudere dames gestaan die met 1 kar gewinkeld hadden. Alles erin gegooid, maar 't moesten 2 aparte rekeningen zijn. Alles moest ook netjes in 2 verschillende bakken verdeeld worden. De jongen aan de kassa moest bij ieder product vragen voor welke bak het was. Als die het er dan in legde, herschikte één van de 2 dames dat direct.

Tegen dat het dan in orde was met de rekeningen en bijhorende kortingen. Die ene wou dan per sé met haar kaart betalen maar dat lukte precies niet. Bleek dat ze de verkeerde code mee had op een briefke.

Zelfs de mensen achter mij begonnen op den duur van alles te roepen. Ikzelf stond te lachen, want dit had ik toch ook nog nooit meegemaakt. Da manneke aan de kassa was aan 't zweten. Bleek dan dat het z'n eerste week was.

Sterk getwijfeld om de politie te bellen, maar dat uiteindelijk toch niet gedaan.

Ja maar nee. Ik stond zes minuten in de rij terwijl ze bezig was voor die korting. Ze was al bezig toen ik aan kwam schuiven en er is een collega mij komen afrekenen terwijl ze nog bezig was. Het was dus zéker meer dan 10 minuten en een kassierster die ik daar al jaren zie dus ook niet eentje die nog moest leren.
Ik vond dat wachten niet erg (deze keer, ik had tijd) maar stond mij echt af te vragen hoe ingewikkeld het was. De klant in kwestie begon zich na even ook te excuseren want die had ook niet gedacht dat het zo een bedoening was.

Maar heb ik het nu goed begrepen dat het om een korting van 20 cent ging? Of ging het om 20 cent korting op koeken die ze dan X "ontzettend veel keer, want er is korting op!!!!!!" gekocht had?

Terug
Bovenaan