Ik word wakker rond 04u45, en hoor licht kabaal aan de werf hekken aan de overkant van de straat.
Daar stond een kind mountainbike, achtergelaten door God weet wie. Dat fietsje was weg, ik dacht "opgeruimd staat netjes".
Terug aan mijn bed aangekomen hoor ik meer kabaal, het geluid van een auto ruit die werd kapot geslagen.
Ik storm naar voor en ja hoor, aan de overkant was een halve lulhannes aan het inbreken in een voertuig, nadat hij andere al beschadigd had.
De eigenaars kijken naar buiten en zien wat er gaande is, ondertussen had ik alle kleren aan en de gsm in de hand.
De man van het koppel zet de achtervolging in op de lulhannes, die volgens mij stijf stond van de drugs.
Na ettelijke minuten komt er een flink aantal politie op de scene af. Ik heb een verklaring mogen afleggen.
Dader is bekend een werd omschreven als "een pappenheimer", bajesklant in Dendermonde.
Nu, hij kan proberen het tegendeel te bewijzen, maar zijn bloed plakte aan één bepaald voertuig.
Toch maar een rare start van een Zaterdag.
Ze hebben de onverlaat kunnen pakken, mooi zo.
De lokale politie van Sint-Niklaas heeft zaterdagochtend een verdachte gearresteerd die verantwoordelijk zou zijn voor verschillende auto-inbraken in het centrum van de stad.
www.hln.be