Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Wat bedoel je met leeftijd en verjaardag voor december 2021 ?
Als je voor december van het schooljaar de ‘juiste’ leeftijd hebt, kan je in wezen gewoon overgaan. De juiste details weet ik er ook niet van maar een C (dus overzitten) kan niet gedwongen worden als de leerling de leeftijd zal hebben voor dec/jaar. In dit geval twee keer iemand die 15 werd voor 31/12 die dus naar derde middelbaar kon ook al waren de resultaten niet goed.

Uhm… waarom dan überhaupt nog punten geven als je zelfs op basis van leeftijd naar het volgende jaar kan? Allé dat zijn nu zaken die ik echt nog nooit van m’n leven gehoord heb. Dat iemand met buizen toch mag doorgaan naar het volgende jaar. Op mijn middelbare school zat zelfs iemand van 20 jaar in het 6de middelbaar beroeps.

Uhm… waarom dan überhaupt nog punten geven als je zelfs op basis van leeftijd naar het volgende jaar kan? Allé dat zijn nu zaken die ik echt nog nooit van m’n leven gehoord heb. Dat iemand met buizen toch mag doorgaan naar het volgende jaar. Op mijn middelbare school zat zelfs iemand van 20 jaar in het 6de middelbaar beroeps.
Yep. Ik ben geen directeur dus ik hoor ook maar regels en directives etc via klassenraden en personeelsvergaderingen. Maar het komt dus wel daar op neer. Het inclusief onderwijs en de obsessie met ‘iedereen krijgt een medaille (so to speak)’ is ver aan het gaan.

Dit geldt dus niet onbeperkt he, dat overgegaan op basis van leeftijd 😉
- het geldt ENKEL voor het beroeps
- het geldt NIET voor de derde graad

Uitzondering: in 2 gevallen kunnen leerlingen overgaan op basis van leeftijd, ongeacht welk oriënteringsattest ze hebben:

Wie uiterlijk op 31 december 14 jaar is, kan naar het 2de leerjaar B van de 1ste graad.
Wie uiterlijk op 31 december 15 jaar is, kan naar het 1ste leerjaar van de 2de graad bso.
In beide gevallen beslist de toelatingsklassenraad.

Als je voor december van het schooljaar de ‘juiste’ leeftijd hebt, kan je in wezen gewoon overgaan. De juiste details weet ik er ook niet van maar een C (dus overzitten) kan niet gedwongen worden als de leerling de leeftijd zal hebben voor dec/jaar. In dit geval twee keer iemand die 15 werd voor 31/12 die dus naar derde middelbaar kon ook al waren de resultaten niet goed.
Ik ben zo'n geval. Ik zat in eerste kleuterklas terwijl ik eigenlijk in't tweede zou moeten zitten. Uiteindelijk direct naar het derde gegaan en het tweede geskipt. Ik verjaar op't einde van het jaar dus het leek alsof ik nog een jaar te vroeg was.

Zou die niet al aan het scheuren geweest zijn?

Enorm tragisch natuurlijk en zeker na dit stukje:

De 17-jarige zoon van de vrouw, Gunnar Merker, omschrijft haar als een liefdevolle moeder die zich de hele dag goed voelde, tot ze in de rollercoaster gingen. “Pretparken en rollercoasters, daar hield ze echt van”, zei hij.

ja, normaal is het niet he, dus die moet vermoedelijk al verzwakte aderen of zo hebben gehad. Maar het is toch effe een wtf-artikel. Ik zit daar ook teveel mee bezig dat ge ziek kunt zijn of een aandoening hebben zonder dat ge het weet. Ge weet nooit of ge nu eigenlijk niet bezig zijt met uw laatste activiteit.

een gescheurde slagader door de krachten uitgeoefend door de rollercoaster :oink:
Maar op zich wel een "propere" dood hè. Van de 1 of andere moment weg zijn, terwijl je u aan het amuseren waart. Ik zou er direct voor tekenen... als je soms al die miserie rond u hoort van mensen die jarenlang ziek zijn en afzien.

De Voyage is ook wel een van de grootste houten coaster ter wereld dus iets meer krachten dan die in Bobbejaanland of Wallibi, maar wellicht onderliggend medisch probleem denk ik toch ook wel.

Ik word wakker rond 04u45, en hoor licht kabaal aan de werf hekken aan de overkant van de straat.
Daar stond een kind mountainbike, achtergelaten door God weet wie. Dat fietsje was weg, ik dacht "opgeruimd staat netjes".
Terug aan mijn bed aangekomen hoor ik meer kabaal, het geluid van een auto ruit die werd kapot geslagen.
Ik storm naar voor en ja hoor, aan de overkant was een halve lulhannes aan het inbreken in een voertuig, nadat hij andere al beschadigd had.
De eigenaars kijken naar buiten en zien wat er gaande is, ondertussen had ik alle kleren aan en de gsm in de hand.
De man van het koppel zet de achtervolging in op de lulhannes, die volgens mij stijf stond van de drugs.
Na ettelijke minuten komt er een flink aantal politie op de scene af. Ik heb een verklaring mogen afleggen.
Dader is bekend een werd omschreven als "een pappenheimer", bajesklant in Dendermonde.
Nu, hij kan proberen het tegendeel te bewijzen, maar zijn bloed plakte aan één bepaald voertuig.

Toch maar een rare start van een Zaterdag.

Ze hebben de onverlaat kunnen pakken, mooi zo.

Laatst bewerkt door een moderator:

Dus als ze verliezen is er meer huiselijk geweld. Na de ranzige beelden van gisteren verschiet ik daar nu niet van, maar een fraai beeld van dat volk is het toch niet

Dus als ze verliezen is er meer huiselijk geweld. Na de ranzige beelden van gisteren verschiet ik daar nu niet van, maar een fraai beeld van dat volk is het toch niet
:headshake:

Het zal wel zo zijn bij bijna alle hooligans. Als geweld uw vrijetijdsbesteding is, dan gaat ge thuis geen andere mentaliteit hebben.
Adrenaline, eventuele ontgoocheling/frustratie en drank is een vreselijke combinatie: ik zou de cijfers voor ons land ook wel eens willen weten.

Eens een positief momentje. Ik krijg sinds een tijdje op YouTube aanbevelingen van een bepaald kanaal dat videos maakt over pretparken. Zijn altijd wel tof om te zien. Onlangs heeft hij een reeks gepost van merkwaardige kermisattracties. Sommige zijn echt wtf. :crazy:

Ik kan niet meer drinken.
Bon, ik was al geen zuipschuit, af en toe wijn of een vodka orange maar we hebben het over zelfs niet wekelijks en het was een fles wijn delen dus echt niet veel.
De laatste twee jaar-ish ligt het quasi onmiddellijk op mijn maag, koppijn,… We drinken geen rommel. Maar het sop is dus in dit geval de kolen niet meer waard. En nochtans, mijn beide ouders zijn gestorven aan de gevolgen van alcoholmisbruik dus ons famille kan normaal we wat verzetten.

Bon, ik was al geen zuipschuit, af en toe wijn of een vodka orange maar we hebben het over zelfs niet wekelijks en het was een fles wijn delen dus echt niet veel.
De laatste twee jaar-ish ligt het quasi onmiddellijk op mijn maag, koppijn,… We drinken geen rommel. Maar het sop is dus in dit geval de kolen niet meer waard. En nochtans, mijn beide ouders zijn gestorven aan de gevolgen van alcoholmisbruik dus ons famille kan normaal we wat verzetten.
Dat heet dan ouder worden.

Niezen? Vlam rugpijn enz.

Blijven doordoen na de derde fles geen last meer van normaal.

Terug
Bovenaan