Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

En wat heeft dat alles te maken met de 'asian streetfood' tekst XD. 'k zie de connectie tussen hun inspirationele tekst en hun menu niet XD.
We're so asian, so everything is made from western meat and other western ingredients with western names XD. En ik weet wat een bun is, maar ze zetten zo mooi in bold 'bunners', heeft dat ergens een betekenis da ik nog nooit ben tegengekomen? XD
Ik lees gewoon dit:
At Babu, we don’t just serve food—we serve up bold flavors and global stories wrapped in a bun. Our signature Bunners are gourmet street food, created by top chefs Jef Poppe & Gert De Mangeleer who reimagine the humble Asian bun into something vibrant, shareable, and unforgettable.

Signature bunners, oftewel zij noemen het zo, gebaseerd op een interpretatie van een Asiatische "bun". Oftewel een fancy broody rond een klassieke "gourmet" hamburger. Ik zie niet echt het probleem, dat is toch duidelijk? Enfin, @the_fox is me voor.
 
Zie hierboven. Staat ook letterlijk in de eerste paragraaf...

Ze herwerken de typische aziatische bun. En als ik de foto's bekijk, zien dat er ook eerder gestoomde broodjes uit dan onze eerder Brioche broodjes. Dus een variatie op de bao buns. En dat zie je dan ook in hun naam: ba(o) bu(ns).
Nog nooit van bao buns gehoord, en van hun uitleg had ik dat er nooit uitgehaald XD.
Soit, dan ben ik een wtf armer XD. Maar mss dat hun uitleg dan toch een fractie duidelijker kan wat hun brooklyn burgers met asian streetfood te maken hebben :p

*edit*
ah ja, heb al wel bao buns gehad, maar lijkt toch niet op wat zij daar aanbieden, als ik naar de gallery kijk, zien er toch gewoon gebakken buns uit?

I still don't really get it XD.
 
Laatst bewerkt:
I still don't really get it XD.
Nadat meerdere personen het hier al uitgelegd hebben die het wel uit de tekst kunnen opmaken: That's a you problem.

Bao buns is ook een breed begrip en gaat over het gestoomde broodje; zegt niets over de vulling of vorm. Je hebt er zoals dumplings die gewoon rond/ovaal vormig en gevuld zijn, je hebt er zoals een hamburger broodje, je hebt er platte, je hebt er die ze "plooien" rond de vulling, ...
 
Als je kijkt naar hun menu staat het er toch? Dus de bun zijn het Asian Streetfood stuk en de inhoud van de burgers zijn van overal over de wereld.
En wat is er asian streetfood aan hamburger buns XD.
Er was hier ff de claim dat ze gestoomd zijn, maar in de gallery zien ze er gewone gebakken buns uit XD. Soit, voor jullie is't blijkbaar zeer duidelijk, dan mogen jullie het een wtf vinden dat voor mij die site kant noch wal raakt XD. Als heel uw tagline asian streetfood is, kunt ge toch een beetje de moeite doen van de connectie te leggen. Niet gewoon zeggen dat er iets speciaals is aan de buns, wat dan uit niks anders blijkt (ook niet uit de fotos), en alles wat er tussen zit alles behalve asian is XD.
 
En wat is er asian streetfood aan hamburger buns XD.
Er was hier ff de claim dat ze gestoomd zijn, maar in de gallery zien ze er gewone gebakken buns uit XD. Soit, voor jullie is't blijkbaar zeer duidelijk, dan mogen jullie het een wtf vinden dat voor mij die site kant noch wal raakt XD. Als heel uw tagline asian streetfood is, kunt ge toch een beetje de moeite doen van de connectie te leggen. Niet gewoon zeggen dat er iets speciaals is aan de buns, wat dan uit niks anders blijkt (ook niet uit de fotos), en alles wat er tussen zit alles behalve asian is XD.
Ik vind het een beetje een gebrek aan willen/kunnen een tekst interpreteren. Ja, het is allemaal veel blabla, maar dat is toch de standaard?
 
En wat is er asian streetfood aan hamburger buns XD.
Er was hier ff de claim dat ze gestoomd zijn, maar in de gallery zien ze er gewone gebakken buns uit XD. Soit, voor jullie is't blijkbaar zeer duidelijk, dan mogen jullie het een wtf vinden dat voor mij die site kant noch wal raakt XD. Als heel uw tagline asian streetfood is, kunt ge toch een beetje de moeite doen van de connectie te leggen. Niet gewoon zeggen dat er iets speciaals is aan de buns, wat dan uit niks anders blijkt (ook niet uit de fotos), en alles wat er tussen zit alles behalve asian is XD.
Wat baten kaars en bril...

Dit is een voorbeeld van EEN versie van een Bao Bun die als street food verkocht wordt in Taiwan:
VcZjbCD.png

De stap richting iets hamburger achtig is niet ver, wat ze hier dus gedaan hebben. En wat ze op veel Europese plekken al gedaan hebben en nu dus ook in Gent (wel ettelijke jaren later dan elders in Europa of zelfs Brussel...).

De site van Babu zegt ook letterlijk dat enkel de buns aziatisch geïnspireerd zijn met een twist en dat de rest van over heel de wereld is. Maar begrijpend lezen is voor veel mensen moeilijk...
 
Fb weet dat ik wat zaken gelinkt aan powerlifting en gewichtheffen volgt dus het suggereert me om Giulia Imperio te volgen of vriendjes te worden ofzo. Dat is een (goede) Italiaanse gewichthefster, Europees kampioene in haar categorie. Maar die pagina/dat profiel is, om eens een moderne term te gebruiken, een thirst trap van jewelste. Het is een schoon kind natuurlijk, dus ze kan er maar wel bij varen, maar het geeft wel een beetje de indruk dat ze haar inkomsten voor na haar sportcarrière aan het veilig stellen is door in te zetten op de het bevolkingssegment "geile venten".
Enfin ja, haar keuze, maar zal ook wel iets te maken hebben met hoe je met die sport op zich niet veel verdient.
 
Babu zit er ook al 5 jaar ondertussen...
En Baogo in Brussel, dat onlangs de deuren dicht gedaan heeft, was er al 9j...

Your point being? De Bao Burger hype in Europa is al 10j bezig. Dus als Gent er 5j later op gesprongen is, klopt mijn stelling toch gewoon?
 
Wat baten kaars en bril...

Dit is een voorbeeld van EEN versie van een Bao Bun die als street food verkocht wordt in Taiwan:
VcZjbCD.png

De stap richting iets hamburger achtig is niet ver, wat ze hier dus gedaan hebben. En wat ze op veel Europese plekken al gedaan hebben en nu dus ook in Gent (wel ettelijke jaren later dan elders in Europa of zelfs Brussel...).

De site van Babu zegt ook letterlijk dat enkel de buns aziatisch geïnspireerd zijn met een twist en dat de rest van over heel de wereld is. Maar begrijpend lezen is voor veel mensen moeilijk...
prachtige foto, en heb iddd al eens een baobun gegeten.

maar dit zijn de fotos van op hun site, dat ziet er toch een gewone burger uit?:
£
BABU-JUNI-25-%C2%A9ENCORE-AGENCY-171-640x800.jpg
 
WTF1:
bij het uitdelen van de examens bij klas 3Aa (fictieve klas) deelt collega Edgard-Antoine (fictieve collega) de verbetersleutel uit aan een leerling (zit in de enveloppe wegens vragen kunnen beantwoorden als vakleerkracht er niet is).

WTF2:
Leerling Kiano-Smirnoffice (fictief manneke) zegt hier niets van en schrijft de antwoorden boven de - gemakkelijkheidshalve in licht grijs - gedrukte antwoorden. Waar hij prompt slaagt om toch nog drie kemels van fouten te maken (genre ‘bloed wordt door de lever door het lichaam gepompt’ of ‘WOII was in 1789’).

Geen idee of die kleinen nu een ander examen zal moeten maken of dat Edgard-Antoine het anders zal moeten oplossen.
 
WTF1:
bij het uitdelen van de examens bij klas 3Aa (fictieve klas) deelt collega Edgard-Antoine (fictieve collega) de verbetersleutel uit aan een leerling (zit in de enveloppe wegens vragen kunnen beantwoorden als vakleerkracht er niet is).

WTF2:
Leerling Kiano-Smirnoffice (fictief manneke) zegt hier niets van en schrijft de antwoorden boven de - gemakkelijkheidshalve in licht grijs - gedrukte antwoorden. Waar hij prompt slaagt om toch nog drie kemels van fouten te maken (genre ‘bloed wordt door de lever door het lichaam gepompt’ of ‘WOII was in 1789’).

Geen idee of die kleinen nu een ander examen zal moeten maken of dat Edgard-Antoine het anders zal moeten oplossen.
Die "kleinen" heeft niets misdaan toch? Integendeel, stak er zelfs met opzet drie fouten in om het niet al te belachelijk te maken!
 
Het enige wat ik recent bij Amazon heb gekocht is zo'n nekkoelertje. En dan krijg je zoiets in uw recommended (letterlijk nooit zo'n producten bekeken, het is hier een sexspeeltjesvrij huishouden)
trqS1Tj.png
 
Het enige wat ik recent bij Amazon heb gekocht is zo'n nekkoelertje. En dan krijg je zoiets in uw recommended (letterlijk nooit zo'n producten bekeken, het is hier een sexspeeltjesvrij huishouden)
trqS1Tj.png


Uw recommends zijn niet enkel op basis van uw aankoopgeschiedenis, maar ook de internet search history van de toestellen waarmee je ingelogd bent op je account. Just saying.
 
Terug
Bovenaan