Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Het lijkt aannemelijk dat die getroffen bedrijven wel zullen nagaan of een of andere constructie in EU land dit (tijdelijk) kan voorkomen.

Moest ik dat weten tsing tsjing voor mij :tongue:

Staat ook als algemene opmerking in vrt nws :
"Hoeveel die taks uiteindelijk zal opbrengen, hangt af van vele factoren. Zullen grote spelers zoals Shein en Temu geen manieren vinden om de taks te ontwijken? Zal de taks ervoor zorgen dat er minder pakjes buiten de EU gekocht worden? En ook: hoe hoog zal de behandelingstaks zijn?"

Het lijkt aannemelijk dat die getroffen bedrijven wel zullen nagaan of een of andere constructie in EU land dit (tijdelijk) kan voorkomen.

Moest ik dat weten tsing tsjing voor mij :tongue:

Staat ook als algemene opmerking in vrt nws :
"Hoeveel die taks uiteindelijk zal opbrengen, hangt af van vele factoren. Zullen grote spelers zoals Shein en Temu geen manieren vinden om de taks te ontwijken? Zal de taks ervoor zorgen dat er minder pakjes buiten de EU gekocht worden? En ook: hoe hoog zal de behandelingstaks zijn?"
Dit is toch net het doel van deze taks? Geld in eigen economie pompen ipv die buiten EU...

ja, sowieso he. ge gaat geen item kopen van 1€ als er 3€ kosten aan hangen.
Welk ontwijkingspogingen zouden er dan nog mogelijk zijn?

Nu wordt het een pakjestaks voor pakjes < 150 EUR tot wanneer die grens gaat worden afgeschaft. Dus geen invoerrechten maar wel de pakjestaks van 3 EUR en later nog de afhandelingskost per ingevoerd pakje.
staat letterlijk in het artikel hoor:
Vanaf 2028 valt die weg, en moeten de normale invoerrechten (die verschillend zijn per productcategorie) betaald worden.

dus die "historische" pakjestaks gaat anderhalf jaar bestaan.

Terwijl ik op de bus zat zag ik ergens wat staan over een hydro therapie.
Ik dacht ah, misschien wel goed voor mijn spierpijn.
Zoek ik die zaak op online en gaat het blijkbaar over Enemas...
Nee bedankt.

gisteren in de kledingwinkel 2 artikelen gekocht. ik vroeg of ik ze mocht betalen en efkes aan de kassa laten liggen, want wou eerst nog boodschappen doen in de colruyt er naast.

"ok maar kom dan binnen en ga niet door de scanners".
ik zei waarom, de artikelen blijven toch hier. "is omdat er anders een extra bezoeker wordt geteld. en als je terug komt ze ophalen, doe hetzelfde aub".

ok ik dus mijn buik wa intrekken en naast de scanners uit, en nadien terug in, de winkel. zo werd mijn aanwezigheid niet geregistreerd.

maar waarom?? is dat dan omdat ze zien bij het management "ah er zijn zoveel mensen geweest, en er is maar 20 % van hen die iets gekocht heeft. verdorie luie donders, je moet de mensen meer assisteren en pushen om te kopen" ? :wtf:

amai tis toch al ver gekomen overal in de retail

gisteren in de kledingwinkel 2 artikelen gekocht. ik vroeg of ik ze mocht betalen en efkes aan de kassa laten liggen, want wou eerst nog boodschappen doen in de colruyt er naast.

ik zei waarom, de artikelen blijven toch hier. "is omdat er anders een extra bezoeker wordt geteld. en als je terug komt ze ophalen, doe hetzelfde aub".

ok ik dus mijn buik wa intrekken en naast de scanners uit, en nadien terug in, de winkel. zo werd mijn aanwezigheid niet geregistreerd.

maar waarom?? is dat dan omdat ze zien bij het management "ah er zijn zoveel mensen geweest, en er is maar 20 % van hen die iets gekocht heeft. verdorie luie donders, je moet de mensen meer assisteren en pushen om te kopen" ? :wtf:

Of gewoon een 1 april grap? :fingerguns_r:

Of gewoon een 1 april grap? :fingerguns_r:
Mijn vriendin werkt voor een kledingwinkel. Er wordt idd geteld hoeveel procent van de klanten iets aankoopt en op basis van onder andere die cijfers kan er een premie verdiend worden. Geen premies om rijk mee te worden, maar aangezien die sector vaak maar het minimumloon betaalt, kan het voor de verkoopsters wel aangenaam zijn om te krijgen.

Ik stoor me na 5 sec al aan het Hollandse engels. 😖
Mja, maar na een tijd vind ik het niet meer al te storend. Wat ook een zeldzame keer is. Maar als je je er over kan zetten is dat wel best een tof kanaal. Zitten interessante dingen bij. Heb ontelbare uren RCT (2) gespeeld en best wel tof om te zien hoe ver je kan gaan in dat spel.

Mijn vriendin werkt voor een kledingwinkel. Er wordt idd geteld hoeveel procent van de klanten iets aankoopt en op basis van onder andere die cijfers kan er een premie verdiend worden. Geen premies om rijk mee te worden, maar aangezien die sector vaak maar het minimumloon betaalt, kan het voor de verkoopsters wel aangenaam zijn om te krijgen.
Bij ons zijn de klantentellers camera's die boven de in- en uitgangen hangen. Dus jezelf naast het poortje wringen gaat niet veel uithangen.
Als ze dat willen omzeilen zouden ze best vragen om met een groepje mee te lopen, daar hebben die tellers het doorgaans het moeilijkst mee.

Ooit eens een grappig tafereel gezien bij het kalibreren van één van die dingen. Een moeder die haar peuter dik tegen z'n zin de winkel binnen sleurt. Die passeren de teller en verdwijnen uit beeld. 5 seconden later: die kleine terug in beeld terwijl em naar buiten spurt met z'n moeder daar nen tel of 2 achter :D

Dochter gisterenavond wat koortsig, borderline 38 °C of niet. Het is een vermoeiende week voor haar dus misschien iets dat doorbreekt. Dan begint het natuurlijk: wie kan er vandaag thuisblijven als dat erger wordt? Mijn vrouw zou de voor de hand liggende keuze zijn deze keer dus die verwittigde haar chef gisteren dat er een kans is dat ze vandaag op de zieke dochter moet redden. Mijn vrouw kookt in een WZC en er is een 2de kok vandaag.

Antwoord van haar chef: "ik zou ze siroop geven in de morgen, ik doe dat met mijn dochter ook en dan komt ze de voormiddag wel door."
Ahja, dat is de oplossing, een kind ziek naar school sturen tot de paracetamol uitgewerkt is en ze dan miserabel komen ophalen. Maar dan is de middag door en het meeste werk in de keuken achter de rug hé.

Bon, uiteindelijk deze morgen leek het vals alarm, maar wat een idee.

Bij ons zijn de klantentellers camera's die boven de in- en uitgangen hangen. Dus jezelf naast het poortje wringen gaat niet veel uithangen.
Als ze dat willen omzeilen zouden ze best vragen om met een groepje mee te lopen, daar hebben die tellers het doorgaans het moeilijkst mee.

Ooit eens een grappig tafereel gezien bij het kalibreren van één van die dingen. Een moeder die haar peuter dik tegen z'n zin de winkel binnen sleurt. Die passeren de teller en verdwijnen uit beeld. 5 seconden later: die kleine terug in beeld terwijl em naar buiten spurt met z'n moeder daar nen tel of 2 achter :D
Ik weiger nog zulke camera’s te plaatsen omdat het toch nooit “correct” werkt. Je hebt achteraf meer miserie om aan de klant uit te leggen waarom dat halfbakken spul niet doet wat het belooft, dan dat het waard is om te installeren. Ik heb het de laatste tijd wel gehad met al die rommel die op de markt gegooid wordt terwijl het eigenlijk nog in pre-pre-pre‑alpha zou moeten zitten.

Vroeger deed ik het omdat het moest, maar tegenwoordig: zoek gerust iemand anders die die brol wil plaatsen.

Mijn vrouw heeft een oversociale collega, laten we ze Gerda noemen, waar ze al 3-4 jaar nauw mee samenwerkt. Heeft zelfs nog last minute eens enkele uren op de dochter gelet omdat we niet meteen iemand hadden en ze ook een beetje opdringerig dat echt wel wou doen.

Ze vroeg hoe de vakantie was geweest bij de familie, en of de dochter niet te hard heeft afgezien van dat serieus uurverschil met Marokko.

Mijn vrouw komt uit Mexico en het uurverschil met Marokko is een uurtje.
"Gerda" strikes again:
Op het menu van de grootkeuken stond Bami Goreng. Kennelijk wist niemand hoe dat te maken waarna mijn vrouw zei dat zij dat wel zou doen (als je van opleiding kok bent is dat nu ook niet moeilijk).

"Ahja, maar gij kookt dat waarschijnlijk thuis ook regelmatig héé?"
Ja Gerda, er zijn maar twee keukens in de wereld: de Belgische en de wereldkeuken.

"Gerda" strikes again:
Op het menu van de grootkeuken stond Bami Goreng. Kennelijk wist niemand hoe dat te maken waarna mijn vrouw zei dat zij dat wel zou doen (als je van opleiding kok bent is dat nu ook niet moeilijk).

"Ahja, maar gij kookt dat waarschijnlijk thuis ook regelmatig héé?"
Ja Gerda, er zijn maar twee keukens in de wereld: de Belgische en de wereldkeuken.
Bami Goreng was toch dat typisch Mexicaanse gerecht? Ah nee, dat was Babi Pangang zeker

Terug
Bovenaan