oei oei, pardon meneer de agent.
trouwens ik kan het moeilijk geloven eigenlijk. volgens mij is dat vanaf een bepaalde MTM 3.5.
er zijn genoeg volkswagen golfs bijvoorbeeld, waarbij je niet eens kan zien van buiten af, dat de achterbank er is uitgehaald, en dus lichte vracht is.
die zouden daar dan ook niet mogen staan dan?
lijkt me heel straf.
een ford transit of mercedes sprinter, is toch al iets geheel anders dan een sportieve VW golf zonder achterbank.
en ja die transit of sprinter lijkt ook al meer op die vrachtwagenprentje in bovenstaand voorbeeld.
edit: net opgezocht. uw bord E9B
E9b: Dit verkeersbord geeft aan dat er op de parkeerplaats enkel motorfietsen, personenwagens, auto's voor dubbelgebruik en minibussen mogen parkeren.
dusja "dubbel gebruik" daar valt een kleine camionette toch onder, dus die mag daar staan.
das niet mijn bord, noch mijn bepaling

De wetgever plaats uwe caddy daar ook onder als ge die hebt ingeschreven als lichte vracht. Dom? Maybe, maar ze moeten ergens een lijn trekken. Ik kan bijv. begrijpen dat ze op een carpool parking of een Park en ride geen voertuigen zouden toelaten die bedoeld zijn om goederen te vervoeren, aangezien de bedoeling daar vooral een plek te creëren die dient voor personen transit. Ook al parkeert ge die daar zonder goederen, hij blijft ingeschreven als lichte vracht. Dat is iets waar jij voor gekozen hebt (al dan niet omdat ge niet wou betalen voor ne gewone auto, maar het eigenlijk wel constant zo gebruikt). Je hebt er dan de voordelen van, maar moet ook maar leven met de nadelen.
wat is een auto voor dubbel vervoer:
Het moet dus
- een auto zijn (vb geen motorfiets of vliegtuig)
- M.T.M. maximum 3.500 kg.
- Hij mag niet uitsluitend bestemd zijn voor het vervoer van zaken
- Hij mag niet uitsluitend bestemd zijn voor het vervoer van personen
- Hij moet voor het vervoer van personen en zaken bestemd zijn.
- Maximaal 8 zitplaatsen zonder die van de bestuurder.
=> een kleine camionette is uitsluitend bestemd voor vervoer van zaken (ook al gebruik je die zo niet), dus neen, die mag er niet staan.
met ne auto voor dubbel vervoer bedoelen ze eigenlijk meer zoiets als een break.
bron:
https://www.gratisrijbewijsonline-forum.be/viewtopic.php?t=267
Dat bij sommige auto's dat niet van buiten af te zien is, maakt weinig uit. Is uwe auto lichte vracht ingeschreven, dan mag het niet. Ge kunt er dan op gokken dat ze het toch niet zien, maar dat verandert niets aan die wet.
Of ge een wet kunt breken/buigen of kunt overtreden zonder dat men het gaat merken, doet ook niets af aan de inhoud van die wet. Ge staat in overtreding als ge het toch doet en het is dan u om te bepalen of ge dat risico wilt nemen.