brandon
Well-known member
met elfjes en rendieren zou belachelijk zijn he

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
met elfjes en rendieren zou belachelijk zijn he

ik stel me toch ook wel een klein beetje vragen bij de veiligheid van een vliegende kerncentraleTypisch 7-10 jaar blijkbaar.
Losstaand feitje: sommige van die aircraft carriers hebben meer dan 5000 man personeel aan boord. En als ik me goed herinner, moet de brandstof van die nucleaire reactoren maar na 30 jaar of zo vervangen worden. Ooit hadden ze het idee om dat op veel kleinere schaal in een vliegtuig te testen, maar het lukte niet om een kerncentrale klein en licht genoeg te maken.

Niet aan het feit dat die vliegende dingen nu duizenden liters aan kerozine en enkele (mogelijk nucleaire) bommen/cruise missiles aan boord hebben?ik stel me toch ook wel een klein beetje vragen bij de veiligheid van een vliegende kerncentrale![]()
nee, met kerosine en bommen zult ge misschien alst per ongeluk is, max een paar 100 mensen verassen. Nucleaire bommen zijn veilig, die gaan niet af bij een crash of brand.Niet aan het feit dat die vliegende dingen nu duizenden liters aan kerozine en enkele (mogelijk nucleaire) bommen/cruise missiles aan boord hebben?
Maar als het niet veilig ingekapseld was, zou er ook geen piloot op een paar meter van dat ding zitten. Nu ja, het bestaat dan ook niet, dus no worries.nee, met kerosine en bommen zult ge misschien alst per ongeluk is, max een paar 100 mensen verassen. Nucleaire bommen zijn veilig, die gaan niet af bij een crash of brand.
Een werkende reactor die licht genoeg is om mee te vliegen zal volgens mij voor ongetwijfeld een hoop meer doden zorgen bij een crash
Rusland was net nog in het nieuws met hun nucleair aangedreven kruisraket (de Burevestnik) en in de jaren 50 was er heel wat onderzoek naar nucleair aangedreven vliegtuigen. Er zijn zelf tientallen testvluchten geweest, maar nooit heeft een kernreactor het vliegtuig echt aangedreven.Maar als het niet veilig ingekapseld was, zou er ook geen piloot op een paar meter van dat ding zitten. Nu ja, het bestaat dan ook niet, dus no worries.
Waar is den tijd dat de pakskes 40, 50 en 60 frank kostten en ge kon zeggen “voor mij een groot pak van 50 aub!”. Stoemen euro, gans die grap verbrod…Ik zit hier in de frituur te wachten op mijn bestelling.
Komt er een vrouw binnen en die vraagt "een middelmatig pakje friet".
Ik heb dan toch liever een goed, of uitstekend pakje friet hoor..
als mijn broer of vader morgen sterft en de week erop onze hond, gaat mijn verdriet voor onze hond ook groter zijn. (en mijn broer zal waarschijnlijk ook harder rouwen als zijne hond sterft dan als ik sterf).Facebook post van een Hollandse kennis over haar dode hond is langer dan die over haar broer die ooit zelfmoord pleegde...
als mijn broer of vader morgen sterft en de week erop onze hond, gaat mijn verdriet voor onze hond ook groter zijn. (en mijn broer zal waarschijnlijk ook harder rouwen als zijne hond sterft dan als ik sterf).
Ik weet natuurlijk niet wat haar relatie met haar broer was, maar als die vertroebeld was, lijkt me dat toch redelijk normaal dat het verdriet om haar huisdier groter was dan het verdriet om een broer.
Manneke was 15 jaarlijkt me dat toch redelijk normaal dat het verdriet om haar huisdier groter was dan het verdriet om een broer.
dat was mijn punt: ernstig vertroebelde relaties en dan geef je idd meer om je huisdier dat je vreugde brengt (ik ben de laatste om een dier te vermenselijken) dan om familieleden waar je helemaal geen band meer mee hebt.Kan me inbeelden dat de band tussen sommige broers en zussen natuurlijk een pak minder is dan bij mij, maar ik lees dit ofwel als een slechte band tussen broer(s)/zus(sen) en/of een zoveelste overgewaardeerde huisdier-relatie, het is en blijft "slechts" een hond.
Mijn grasparkietje is vorige maand gestorven, vond dat ook niet tof... maar het was ook "maar" een grasparkietje, die leven nu éénmaal minder lang dan mensen.
En dan te bedenken dat zo'n vliegdekschip altijd opereert met een toegewijde taskforce die op elkaar zijn afgestemd, dat is een zeer complexe samenwerking en een vloot op zichzelf. Dat is logistiek een enorme uitdaging, niet alleen omwille van de verschillende soorten schepen en vliegtuigen maar ook omdat het voor meerdere maanden wereldwijd (Blue Water) actief is, en dan heb ik het nog niet over de diverse taken die ze allemaal hebben en in nauwe coördinatie met elkaar moeten uitvoeren.Eventjes opgezocht hoe die Uss Gerald Ford er uit ziet en capaciteit...
Toch nie normaal. 60 vliegtuigen 30 helikopters...
Hoe maken ze zo n vliegdekschip? Hoe begin je daar aan. Zou daar toch eens de evolutie van zien. En dat ding is dan al 20 jaar oud.
En hoeveel brandstof zou dat wel niet nodig hebben. Ik sta daar toch van versteld.
Hoe oud ben je?T'is hier aant sneeuwen in w-vlen hevig dikke vlokken
nog nooit geweten in november
38Hoe oud ben je?