Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Veilig rijden op gladde wegen? Rij-instructeur geeft advies: “Draai je stuur zo weinig mogelijk”

"Een gaspedaal is geen schakelaar die je aan- en uitzet: plaats dus je hiel op de grond en duw voorzichtig met de tip van je voet op het pedaal."

Is er dan een andere manier? 🤔
Niemand vlamt toch gewoon met zijn volle voet dat pedaal zomaar in?
het aspect 'voorzichtig' mankeert wel dikwijls

Kan me inbeelden dat de band tussen sommige broers en zussen natuurlijk een pak minder is dan bij mij, maar ik lees dit ofwel als een slechte band tussen broer(s)/zus(sen) en/of een zoveelste overgewaardeerde huisdier-relatie, het is en blijft "slechts" een hond.

Mijn grasparkietje is vorige maand gestorven, vond dat ook niet tof... maar het was ook "maar" een grasparkietje, die leven nu éénmaal minder lang dan mensen.
Ik heb geen slechte band met mijn zus. Ik heb helemaal géén band (meer).

De band met mijn nog levende zus is gelijk ne diepvriezer. De laatste keer dat ik haar zag herinner ik al niet meer.
Niet iedereen heeft een goeie relatie en/of band met zijn broer of zus he (door allerlei omstandigheden).

Laatst bewerkt:
T'is hier aant sneeuwen in w-vl :wtf: en hevig dikke vlokken

nog nooit geweten in november
Ik was in Leuven inkopen aan het doen, toen het begon te sneeuwen / smeltregen. Het was donker (rond 17u30) en ik reed nog (2 weken) met zomerbanden. Ik zag nog amper de lijnen van de rijbaan dus dat was toch een kleine uitdaging. :)

Je zou denken dat ik de enige idioot op de rijbaan was maar het was zowaar regelmatig file (van mensen die van hun werk kwamen). :tongue:

Ik ben veilig tot in Itegem gereden maar ik was toch blij dat ik thuis was. Toen bleek onze straat afgezet te zijn uitgezonderd plaatselijk verkeer. 2 wagens waren frontaal op elkaar gereden. Ik heb onderweg ook meermaals de ziekenwagen zien passeren voor interventies.

Veilig rijden op gladde wegen? Rij-instructeur geeft advies: “Draai je stuur zo weinig mogelijk”

"Een gaspedaal is geen schakelaar die je aan- en uitzet: plaats dus je hiel op de grond en duw voorzichtig met de tip van je voet op het pedaal."

Is er dan een andere manier? 🤔
Niemand vlamt toch gewoon met zijn volle voet dat pedaal zomaar in?
Ja. Je wordt aangeleerd om met je rechtervoet de hiel op de grond te houden tussen gas en rem, zodat je gedoseerd kan gas geven en afremmen. Je linkervoet moet volledig van de vloer zijn omdat je je koppelingspedaal wel volledig in 1 beweging dient in te drukken. Ik vermoed dat die instructeur daar dus op doelt. Chauffeurs die hun rechtervoet ook volledig van de vloer houden, rijden schokkerig, wat in gladde omstandigheden niet veilig is (en als het niet glad is erg irritant).

het aspect 'voorzichtig' mankeert wel dikwijls

Inderdaad, vanmorgen meer dan 1 die in een zone 50 kwam bumperkleven omdat ik 50 reed (niet dat ik bij ander weer daar sneller zou rijden) terwijl er ettelijke centimeters sneeuw lag. Ook 1 die overal midden op de baan ging rijden -precies een modegril deze week- en wanneer er tegenliggers waren nog altijd ruim over de lijn reed. Ondanks de sneeuw kon je nochtans de lijn nog wel volgen op de meeste plaatsen, of op zicht inschatten dat hij midden op de 2 vakken reed in plaats van op zijn eigen vak.

Gelukkig ook goeie voorbeelden gezien die aan kruispunten rustig vertrokken of bij het indraaien van een nauwe straat met tegenliggers echt voorzichtig en traag reden.

Een jongen heeft per ongeluk uranium verijkt...
Ik heb er geen verstand van maar als ik google hoe dat word uitgevoerd lijkt het me toch heel sterk dat je dat per ongeluk kan doen. :confused:

Een jongen heeft per ongeluk uranium verijkt...
Ik heb er geen verstand van maar als ik google hoe dat word uitgevoerd lijkt het me toch heel sterk dat je dat per ongeluk kan doen. :confused:
Zat in zijn broek die hij in de was stak en de wasmachine op te hoge toeren gezet?

bij VRT weten ze niet hoe een auto werkt. Blijkbaar is er een aparte pedaal voor vooruit te rijden en eentje voor achteruit te rijden.
Rond 17 uur gisteravond wilde de man met zijn auto wegrijden van de parking van schoenenwinkel Torfs. Maar hij vergiste zich van pedaal, en in plaats van vooruit, reed hij achteruit.

bij VRT weten ze niet hoe een auto werkt. Blijkbaar is er een aparte pedaal voor vooruit te rijden en eentje voor achteruit te rijden.
Dacht dat het bij een Ford T wel op een gelijkaardige manier werkte (of in ieder geval toch een aparte set handelingen om vooruit te rijden vs achteruit).

Mogelijk is de auteur niet mee met de meest recente technologische ontwikkelingen op autogebied :unsure:

Hij was beter een ontgoochelaar in bed geweest :oi22:
Het was misschien een optische illusie ?

is dat nu echt niet genoeg? 617 miljoen NETTO winst op een kwartaal? Kunnen ze daar niet zeggen "wow 617 miljoen dit kwartaal, goed bezig als we zo verder doen"?
We leven jammer genoeg in een graaicultuur. Het is nooit genoeg voor sommige mensen in deze wereld. :headshake:

Veel mensen redeneren gewoon: Alle centjes voor mij en dat @Muscleduck? honger heeft: Het kan me worst schelen. Dat hem in zijn doodskist gaat liggen. Waarom zou dat mij enige **** kunnen schelen?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan