Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Murder of James Bulger

2 tienjarigen die een 2-jarige kleuter martelen en vermoorden. In a nutshell. "Boosaardigheid" dekt de lading niet, dit is morele desintegratie. Dit is een opperste gradatie aan gruwel dat moeilijk tot niet verfilmd kan worden (want wat is de artistieke meerwaarde boven de overduidelijke shock value?), of je moet al richting snuff films gaan.

Is echt verschrikkelijk, zaken die je nooit vergeet

Weet niet of iemand deze gezien heeft, maar herinner mij dit wel als een goede film https://nl.wikipedia.org/wiki/Boy_A_(film)

Weekendje Parijs gedaan, gisterenochtend gezellig een croissantje gegeten aan de pont neuf, om dan gezellig langs de kade naar Les Tuilleries te wandelen, zonder te weten wat er boven onze kop gebeurde:
1760967830141.png

En? Makkelijk weggeraakt met die juwelen?
Iemand die een goeie pandjeszaak weet in het Antwerpse? :unsure:

In all seriousness: toen we bovenkwamen van de kade direct tegengehouden door de politie (met al wie daar nog aan het wandelen was). Op een paar minuten tijd combi's overal en alles ontruimd, dacht even dat er een nieuwe Da Vinci Code gedraaid werd :p

Iemand die een goeie pandjeszaak weet in het Antwerpse? :unsure:

In all seriousness: toen we bovenkwamen van de kade direct tegengehouden door de politie (met al wie daar nog aan het wandelen was). Op een paar minuten tijd combi's overal en alles ontruimd, dacht even dat er een nieuwe Da Vinci Code gedraaid werd :p
Hoe ge het draait of keert, niemand had ooit gedacht dat ge zo "makkelijk" het Louvre kon beroven.

Hoe ge het draait of keert, niemand had ooit gedacht dat ge zo "makkelijk" het Louvre kon beroven.
Blijkbaar zijn er de afgelopen jaren 200 personeelsleden (waaronder een heel stuk zaalwachters) niet vervangen, waardoor niet elke zaal continu toezicht had. Combineer dit met het feit dat de galerie d'Appolon in een hoek van de oudste vleugel ligt (onmogelijk om vensters sterker te beveiligen zonder historisch karakter te schaden) en slecht 1 in- en uitgang heeft, en je krijgt een perfecte combo waarbij je aan 1 interne uitkijk (die met een gewoon ticket binnen komt en in de chaos met de andere bezoekers naar buiten gaat) genoeg hebt om een tijdsvenster van enkele minuten te creëren.

Murder of James Bulger

2 tienjarigen die een 2-jarige kleuter martelen en vermoorden. In a nutshell. "Boosaardigheid" dekt de lading niet, dit is morele desintegratie. Dit is een opperste gradatie aan gruwel dat moeilijk tot niet verfilmd kan worden (want wat is de artistieke meerwaarde boven de overduidelijke shock value?), of je moet al richting snuff films gaan.
In dezelfde categorie van onbegrijpelijke wreedheden: https://en.wikipedia.org/wiki/Fred_West

Fred en Rose West. Een grijs koppel met een hele hoop kinderen, dat een rustig bestaan leek te kennen tot het mensen begon op te vallen dat verschillende kinderen thuis te horen kregen dat als ze zich niet gedroegen ze onder het terras zouden begraven worden zoals hun zus. Uiteindelijk heeft men uit de tuin en het huis zelf 9 lijken opgegraven en bleek dat het koppel apart of samen zo'n 12 mensen had vermoord inclusief een stiefdochter, de eerste vrouw van hem, hun eigen dochter, ... terwijl ze ook hun eigen kinderen mishandelden.

In die serie "Deadly woman" kom je echt vanalles tegen. (Ok het gaat hier over vrouwen, maar gestoorde mannen zijn even erg)

- Een vrouw die haar baby steeds vermoord om steeds opnieuw zwanger te worden.
Manlief dacht dat ze graag kinderen wilde terwijl ze die gewoon vermoorde en deed alsof ze heel blij was opnieuw zwanger te zijn.
Maar ja na xx moorden begon het op te vallen hé.

- Een vrouw die steeds haar man vermoord om de levensverzekering op te strijken. In het begin worden hier geen vragen bij gesteld (het vergif was niet opspoorbaar bij de standaard testen, ze was verpleegster en ze wist dus wel gif zou werken zonder verdacht te zijn)

Maar na een man of xx begon het de FBI op te vallen en hebben ze haar toenmalige man aangesproken. Die geloofde hen niet en werd zelf .. juist ja .. vermoord. Nadien had ze dus weer ne man en die geloofde hun finaal wel. Hij heeft het dan als enige overleeft door mee te werken. De moord te veel nekte haar. (letterlijk)

- Een man die samen met zijn minnares (deadly woman) zijn hoogzwangere vrouw doodslaat met een schup en haar begraafd. Alleen bleek ze nog te leven. Ze is samen met haar kind gestikt onder de grond.

Enzovoorts .. er zijn echt gekke mensen in deze wereld.

Als dat al een ergernis is ??🙄
Buiten de details snap je het toch
Taal veranderd continu
Neem nu broeder dat is hedendaag BRO 🤣🤣🤣 mijn ergernis , ik kan dat niet meer aanhoren 😅

Als dat al een ergernis is ??🙄
Buiten de details snap je het toch
Taal veranderd continu
Neem nu broeder dat is hedendaag BRO 🤣🤣🤣 mijn ergernis , ik kan dat niet meer aanhoren 😅
Ik denk nu wel dat "taal veranderT" niet echt relevant is voor een post die voltooid deelwoorden schrijft waar het tegenwoordige tijd moet zijn. Als een taal verandert is dat veelal wel subtiele wijzigingen jaar op jaar tot de meerderheid het anders doet, wat anders dan "vergeten" dat je stam + t gebruikt. Dat is gewoon een fout.
Taal verandert, maar spelling toch niet?
De spelling verandert ook wel soms toch, maar -denk ik- veel later om die gesproken veranderingen te reflecteren of zaken te verbeteren.

Btw, ik dacht ergens gelezen te hebben dat in het Nederlands er een shift bezig is waar mensen meer de voltooid tegenwoordige tijd gaan gebruiken in plaats van de onvoltooid verleden tijd. Is er iemand die daar meer over weet?

Ik denk nu wel dat "taal veranderT" niet echt relevant is voor een post die voltooid deelwoorden schrijft waar het tegenwoordige tijd moet zijn. Als een taal verandert is dat veelal wel subtiele wijzigingen jaar op jaar tot de meerderheid het anders doet, wat anders dan "vergeten" dat je stam + t gebruikt. Dat is gewoon een fout.

De spelling verandert ook wel soms toch, maar -denk ik- veel later om die gesproken veranderingen te reflecteren of zaken te verbeteren.

Btw, ik dacht ergens gelezen te hebben dat in het Nederlands er een shift bezig is waar mensen meer de voltooid tegenwoordige tijd gaan gebruiken in plaats van de onvoltooid verleden tijd. Is er iemand die daar meer over weet?
Ik heb daar links en rechts ook dingen over gelezen. het zou vooral in de gesproken taal zo zijn dat die shift zich meer voordoet. Ik weet niet meer 100% wat er in die artikels stond, maar ik dacht dat er als reden de onregelmatige werkwoorden werden aangehaald (of toch deels als oorzaak). Die zijn uiteraard veel makkelijker te vervoegen in de VTT.

In een meer onschuldige "what the fuck": Vandaag dochter naar (Tjaska) kampje gedaan op haar school. Vorige kampen daar waren altijd vlot volzet. Nu? Twee, zij en nog een kindje :unsure: Twee begeleidsters (aller jongvolwassenen). Voor mijn dochter is dit niet echt een drama eerlijk gezegd, ze is niet zo voor druktes. Het is voor mij eerder een wtf omdat ik dacht dat vakanties niet gemakkelijk zijn voor ouders.

Ik vraag me nu oprecht af wat de andere ouders in onze omgeving doen deze periode? @Tomski :unsure:? Het is niet dat we nog nooit met Tsjaka hebben gewerkt. Het is niet echt super professioneel zoals Ballie bv. maar onze dochter amuseerde zich toch altijd.

Terug
Bovenaan