Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Drone boven Brussel AirPort.
Alle vliegverkeer stilgelegd- schade in de miljoenen ?

Een (klei) duif schieten ze zo uit de lucht met een doorsnee geweer.

Maar een drone lukt niet?

Je zou haast denken dat er belanghebbenden achter zitten om de bevolking angst aan te jagen om nog meer geld naar defensie te verantwoorden…

Je zou haast denken dat er belanghebbenden achter zitten om de bevolking angst aan te jagen om nog meer geld naar defensie te verantwoorden…

Kleine Brogel nu ook weer. Ik begin dat idee ook te geloven.

Of het is wat ingewikkelder dan gewoon een kleiduif uit de lucht schieten? :unsure:

Kunnen er geen counter drones worden ingezet?

Ok, het vliegverkeer ligt dan sowieso plat, maar een aantal drones uitrusten met netten om af te schieten en zo die ene drone neerhalen?

Een kleiduif vliegt geen honderden meters in de lucht...
Een kleiduif moet je gaan zoeken op een paar meter in plaats van een paar kilometer...
Een kleiduif vliegt een voorspelbaar traject...
Een kleiduif schiet men niet af in het donker...

tl;dr HLN level comment...

Een kleiduif vliegt geen honderden meters in de lucht...
Een kleiduif moet je gaan zoeken op een paar meter in plaats van een paar kilometer...
Een kleiduif vliegt een voorspelbaar traject...
Een kleiduif schiet men niet af in het donker...

tl;dr HLN level comment...

Het was een voorbeeld. Neem dan een scherpschutter,

Nu goed ?

Moet tof zijn zo met je tin foil hat.

We zijn niet het enige land dat te maken heeft met dergelijke intimidatie. Dus nee dit is geen inside job om defensiebudget te verhogen.
Zeg nooit nooit natuurlijk. Maar of het nu inside of Russisch (of zelfs nog een andere natie) de belangrijkste bedoeling is bangmakerij. Maar ik denk dat we veel mogen gaan zoeken bij druk zetten op de Europese discussie over het geld bij Euroclear waar ons land een hoofdrol speelt. En dan mogen we toch vrij zeker zijn wie de uiteindelijke opdrachtgever is voor die drone-activiteiten.

Luik ondertussen ook.

21:01
Ook luchthaven Luik tijdelijk gesloten na dronewaarneming
De luchthaven van Luik (Liège Airport) is momenteel gesloten nadat in de omgeving een drone is waargenomen.

Er valt maar 1 ding op te zeggen.
Goed dat ik een busreis maak komend weekend.

Het was een voorbeeld. Neem dan een scherpschutter,

Nu goed ?
Geweldig plan! Ik stel voor dat iemand snel belt met de Oekraïners en hen verteld dat ze alleen maar een paar scherpschutters moeten trainen om al hun drone-problemen op te lossen.

Als je ziet hoeveel veel zware munitie die ervaren Oekraïense troepen afschieten om een drone, die vele malen groter is dan het alibaba speelgoed dat boven onze militaire basissen vliegt, neer te halen, dan denk ik niet dat het zo gemakkelijk is.

Dus nee, niet goed.

Terug
Bovenaan