Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

gisteren oudere vrouw zien vallen op de sporen in station moeskroen.

meteen erna natuurlijk aankomende trein, gevolg , haar voet af gereden.
ze probeerde nog van onder die trein te komen, maar iedereen riep dat ze moest wachten, want er kon natuurlijk nog een 2e trein komen op het andere spoor.

hulpdiensten waren er wel snel. maar ik vond het erg vreemd dat ze haar bijna een uur hebben verzorgd op de sporen, op een brancard.
Je zou toch verwachten dat ze haar meteen naar hospitaal brengen, en eventueel onderweg nog wat bij lappen.

ondertussen heel station gesloten natuurlijk, we konden niet weg. snap dat toch ook niet goed.
Uiteindelijk dan toch spoor 5 vrijgemaakt, om iedereen naar kortrijk te brengen met een trein en van daar konden we verder reizen.
Denk dat die spoedartsen wel beter weten dan bij zo'n complex trauma snel te werken. In een rijdend voertuig zorg toedienen aan iets of iemand die in de verste verte niet gestabiliseerd is, is ook niet interessant.
Een MUG-voertuig is ook uitgerust daarvoor, zij doen ter plaatse wat men anders op spoed zou doen, zodat bij aankomst met de ambulance er meteen overgeschakeld kan worden op operatie.

hulpdiensten waren er wel snel. maar ik vond het erg vreemd dat ze haar bijna een uur hebben verzorgd op de sporen, op een brancard.
Je zou toch verwachten dat ze haar meteen naar hospitaal brengen, en eventueel onderweg nog wat bij lappen.
Da's het verschil met bvb. de VS (wat we vaak zien in films en series) en in België/Europa. In de VS scheppen ze de gewonde op, steken in een ambulance en de eigenlijke verzorging gebeurt in het ziekenhuis. Terwijl bvb in België er eerst ter plaatse zal gestabiliseerd worden en dan pas richting ziekenhuis gereden zal worden.

Dit verschil zorgt er voor dat er complottheorieën zijn in de VS over de dood van Diana omdat ze eerst ter plekke verzorgd is en dan pas naar het ziekenhuis is gebracht. Die denken, hoe sneller in het ziekenhuis, hoe beter. Of zoiets 🤷🏻‍♀️

hoe vieze mechanismen ontstaan...

vorige maand een waterfontijn voor mijn katten gekocht. ik vul die wekelijks bij met nieuw water.
vanmorgen toch es de filter gecheckt. ik dacht: filter, voor wat eigenlijk nodig, bij kraantjeswater die wekelijks door mij wordt aangevuld?

en ja hoor, ik zag daar 2 bruine dingen , precies teken, op die filter zitten. echt vies.
hoe dat dit toch kan ontstaan door gewoon simpel kraantjeswater die gewoon in een pot zit, en steeds opnieuw door een kraantje loopt, het is mij een raadsel!

vorige maand een waterfontijn voor mijn katten gekocht. ik vul die wekelijks bij met nieuw water.
vanmorgen toch es de filter gecheckt. ik dacht: filter, voor wat eigenlijk nodig, bij kraantjeswater die wekelijks door mij wordt aangevuld?

en ja hoor, ik zag daar 2 bruine dingen , precies teken, op die filter zitten. echt vies.
hoe dat dit toch kan ontstaan door gewoon simpel kraantjeswater die gewoon in een pot zit, en steeds opnieuw door een kraantje loopt, het is mij een raadsel!

Je had een waterfontein moeten kopen.

Vuil van uit de kat z'n mond die mee in het circuit komt he.

deze morgen ongeval in Erpe-Mere. de file ging eigenlijk nog verrassend vlot. en dan passeer je langs het ongeval:
2 camionetten van dezelflde firma op elkaar gereden. blijkbaar een firma die meubels aan huis levert en in elkaar steekt...

baas en klant zullen eens lachen

deze morgen ongeval in Erpe-Mere. de file ging eigenlijk nog verrassend vlot. en dan passeer je langs het ongeval:
2 camionetten van dezelflde firma op elkaar gereden. blijkbaar een firma die meubels aan huis levert en in elkaar steekt...

baas en klant zullen eens lachen
Zal ne serieuze puzzel zijn als die goed gemengd geraakt zijn. @Str8_6 zijn vitrinekast is er niets tegen.

Wat een beunhaas ook. Kudos aan die leerlinge.

"We hebben de externe busfirma laten weten dat de man nooit meer op onze bustrajecten mag rijden."

Mijn gedacht zou eerder zijn: geef die man een deftige straf, leer hem manieren en pak vooral zijn rijbewijs af.
Wat is dat toch met iedereen die de behoefte heeft om comateus naar Tiktok-brol en consoorten te kijken op alle mogelijke momenten van de dag. Wat een triestig leven heb je dan, vraag ik me dan af.

Is dat al het nieuwe bedrag na de hervormingen van de regering of moet hier nog 50% afgaan?
Hier staat er: U krijgt 2003€ netto per maand. (in 2042)
de regeling van de regering De Croo is nog niet verrekend. en bij De Wever is het nog maar een voorstel, afaik.

(maar 't was effectief een fout op de website, ik heb contact opgenomen met mypension)

de regeling van de regering De Croo is nog niet verrekend. en bij De Wever is het nog maar een voorstel, afaik.

(maar 't was effectief een fout op de website, ik heb contact opgenomen met mypension)
Ik hoop dat straks na de verrekening / besparingen er bij mij géén 800€ staat en ze dat bedrag officieel bevestigen want dan stop ik asap met werken (ik meen dat want voor wat doe je het dan nog?). Dat werkt dan averechts hé. :baard:

Opmerking:
Als men ooit beslist pensioenen te halveren of zelfs op termijn volledig te schrappen en ons nog 0€ te geven: OK. Maar niet van vandaag op morgen he.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat straks na de verrekening / besparingen er bij mij géén 800€ staat en ze dat bedrag officieel bevestigen want dan stop ik asap met werken (ik meen dat want voor wat doe je het dan nog?). Dat werkt dan averechts hé. :baard:
Straf wel.
Een fout op de site zegt men.

De website visualiseert gewoon data die uit een databank komt, met mss nog een berekening op.

Ofwel is de data foutief. Of zit er een fout in de berekening.

Ik zou er niet van verschieten dat een pipo wat query's op de databank heeft losgelaten.
En dat men veel data kwijt is, men met de handen in het haar zit.
De back up blijkt ondertussen ook niks waard te zijn.

Wat een beunhaas ook. Kudos aan die leerlinge.

"We hebben de externe busfirma laten weten dat de man nooit meer op onze bustrajecten mag rijden."

Mijn gedacht zou eerder zijn: geef die man een deftige straf, leer hem manieren en pak vooral zijn rijbewijs af.
Wat is dat toch met iedereen die de behoefte heeft om comateus naar Tiktok-brol en consoorten te kijken op alle mogelijke momenten van de dag. Wat een triestig leven heb je dan, vraag ik me dan af.
Leuke chauffeur... Het gebeurt niet veel, maar soms toch wel handig dat dingen opgenomen worden. Bij het lezen van het artikel dacht ik dat het alweer een overdreven voorstelling was van iemand die niet veel kom verdragen. Nou moe... Het artikel was correct. Yikes!

Straf wel.
Een fout op de site zegt men.

De website visualiseert gewoon data die uit een databank komt, met mss nog een berekening op.

Ofwel is de data foutief. Of zit er een fout in de berekening.

Ik zou er niet van verschieten dat een pipo wat query's op de databank heeft losgelaten.
En dat men veel data kwijt is, men met de handen in het haar zit.
De back up blijkt ondertussen ook niks waard te zijn.
ze hebben eigenlijk niet gezegd dat het een fout is op de website
ze hebben een uitschrift gestuurd wat het moet zijn.

that's it.

Net iemand in Brussel centraal zien rondwandelen met een donsdeken.
Het is kouder weer en daklozen moeten alles wat ze hebben gewoon continu meesleuren uit schrik dat het gestolen/opgeruimd wordt. Niet dat het ook maar enigszins iets is dat we als normaal moeten beschouwen, maar het is helaas nog steeds de realiteit.

Het is kouder weer en daklozen moeten alles wat ze hebben gewoon continu meesleuren uit schrik dat het gestolen/opgeruimd wordt. Niet dat het ook maar enigszins iets is dat we als normaal moeten beschouwen, maar het is helaas nog steeds de realiteit.
En de winteropvang wordt afgebouwd dus ze zullen het nog nodig hebben.

Terug
Bovenaan