Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Vrij klassiek in de drankenindustrie, ze willen natuurlijk niet dat je daar met drankjes van de concurrent rondloopt.
Bij Coca-Cola moet je ook niet met Pepsi rondlopen...
Ja, nogmaals, dat snap ik natuurlijk. Dat is niet fijn en je support het bedrijf dan niet.
Maar komaan, dreigen met sancties en schorsingen vind ik al vergaand.

Is inderdaad niet meer dan normaal dat je ´uw´ merk draagt en niet van de concurrentie. Zelfs in kleine kmo´s hebben ze hun eigen bedrijfskleding.

Kwa drinken is dit wat moeilijker, maar ik weet dat jaren geleden mijn pa als vertegenwoordiger van Stella ´niet´ in een Priums café mocht gaan drinken.

Dus heel de site van Nike in Laakdal (ofzo) loopt rond met Nike?
Nee, gewone schoenen mogen ook, maar binnen de sneakerscategorie louter Nike dan.
Of merkloze.
Zolang logo's van de concurrentie maar niet opvallen.

Kom af met wandelschoenen van meindl of merrell, om uw logistiek werk te doen, zullen ze normaal niks van zeggen.
Binnen de meindl fabrieken doe je wsl best geen schoenen aan van andere wandelmerken.

Als uw Puma- of Adidas-logo opvalt, kan het wel zijn dat een baas u erop wijst.

Laatst bewerkt:

Dit is toch echt wel dedication hoor, met zo'n brommobiel gewoon van nederland naar italie knorren.

kan zijn, maar als ik langs de gebouwen van volvo rij, dan zie ik welke wagens op de parking staan, en niet welke pull ze binnen aan hebben.
Maar bij Nike gaan ze u ook niet verplichten om Nike te dragen in uw vrijetijd. Het gaat over wat ge draagt op uw werk. Bij Volvo zullen ze ook wel een korting krijgen wanneer ze een Volvo gaan kopen, maar ze gaan u echt niet verplichten om ermee te rijden en het ook nog zelf te betalen.

Maar bij Nike gaan ze u ook niet verplichten om Nike te dragen in uw vrijetijd. Het gaat over wat ge draagt op uw werk. Bij Volvo zullen ze ook wel een korting krijgen wanneer ze een Volvo gaan kopen, maar ze gaan u echt niet verplichten om ermee te rijden en het ook nog zelf te betalen.
Het ging eigenlijk om mijn drankje :unsure:

Nee, gewone schoenen mogen ook, maar binnen de sneakerscategorie louter Nike dan.
Of merkloze.
Zolang logo's van de concurrentie maar niet opvallen.

Kom af met wandelschoenen van meindl of merrell, om uw logistiek werk te doen, zullen ze normaal niks van zeggen.
Binnen de meindl fabrieken doe je wsl best geen schoenen aan van andere wandelmerken.

Als uw Puma- of Adidas-logo opvalt, kan het wel zijn dat een baas u erop wijst.
heb je in de Nike magazijnen van Laakdal je voorliefde voor het wandelen ontdekt? :s

Bij Volvo zullen ze ook wel een korting krijgen wanneer ze een Volvo gaan kopen, maar ze gaan u echt niet verplichten om ermee te rijden en het ook nog zelf te betalen.

ja, lap, vergeten dat we op BG zitten, met andere financiele gewoonten. de meeste mensen hebben niet 1 wagen voor naar het werk te rijden, en dan nog een andere voor de vrije tijd he.

soit, ik heb al gezegd dat ze bij Volvo niet verplicht zijn om met Volvo te rijden (dat was ongeveer mijn openingszin), maar vanuit een bedrijfsstandpunt is dat wel interessanter, tbh.

allez, als ge langs een autofabriek rijdt, en op de personeelsparking staan alleen auto's van een ander merk, dan denkt ge toch gewoon "allez, de mensen die dit type wagen bouwen willen er niet mee rijden (ondanks de korting), dan is er toch iets mis mee?"

dus als CEO zou ik het net aanmoedigen waar het zichtbaar is, en binnen de fabriek er mij geen hol van aantrekken.

dus van mij zou @Sloan gewoon zijn golden power drinken als hij bij Spa werkt (ofzo)

Op mijn werk zijn ze daar ook streng op. Ge zijt als werknemer een ambassadeur van uw merk. Dus nee tijdens uw werkuren drinkt ge niet iets van de concurrentie.

Wij mogen op onze facebook bijvoorbeeld niet klagen over het beleid van de gemeente waar ik voor werk. Want ge zijt ten alle tijde een ambassadeur van de gemeente.

Laatst bewerkt:
ja, lap, vergeten dat we op BG zitten, met andere financiele gewoonten. de meeste mensen hebben niet 1 wagen voor naar het werk te rijden, en dan nog een andere voor de vrije tijd he.

soit, ik heb al gezegd dat ze bij Volvo niet verplicht zijn om met Volvo te rijden (dat was ongeveer mijn openingszin), maar vanuit een bedrijfsstandpunt is dat wel interessanter, tbh.

allez, als ge langs een autofabriek rijdt, en op de personeelsparking staan alleen auto's van een ander merk, dan denkt ge toch gewoon "allez, de mensen die dit type wagen bouwen willen er niet mee rijden (ondanks de korting), dan is er toch iets mis mee?"

dus als CEO zou ik het net aanmoedigen waar het zichtbaar is, en binnen de fabriek er mij geen hol van aantrekken.

dus van mij zou @Sloan gewoon zijn golden power drinken als hij bij Spa werkt (ofzo)
Volgens mij begrijp je mijn post verkeerd, want anders begrijp ik die BG-steek niet echt. Mijn punt is net dat een Volvo niet voor iedereen betaalbaar is, ook niet met die (kleine) korting en het daardoor niet realistisch is dat iedereen met een Volvo gaat rondrijden dat daar werkt. Dat zal anders liggen voor kantoorpersoneel met een bedrijfswagen.

Sloan werkt bij Monster geloof ik, maar ook daar zal hij zijn Golden Power mogen drinken in zijn vrije tijd :unsure: .

Kort samengevat: ja, ze mogen u verbieden om iets anders mee te pakken naar het werk.

BTW, ze kunnen ook specifieke andere producten verbieden. Bij Lotus was het bijv. ook verboden van iets met pindanoten mee te nemen, want stel dat dit in de productielijn terecht komt, dan zit je met heel het gevaar van (dodelijke) allergische reacties bij klanten.

Als zwembadbouwer verplicht ik mijn personeel een inbouwzwembad teplaatsen via ons,ze krijgen 10% dus kost hun maar 90k, een itex zwembad is verboden....
beetje op flessen getrokken, maar snap je waar uw foute redenering zit?

Privé doe je +/- wat je wilt, uw bedrijf zwart maken tijdens uw privé is trouwens nergens toegelaten.

Terug
Bovenaan