Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

ik vind het ook wel een wtf dat ge met een groep van 11 overeenkomt om een zaak op te lichten. Daar moet ge toch wel ballen voor hebben. Als ge alleen of met twee zijt, glipt ge nog wel de deur uit, maar om daar gewoon met 11 man op te staan en het af te bollen. Crazy. (en ik bedoel zeker niet dat ik hun 'moed' respecteer of naar opkijk. Dit zijn mensen waar ze voor mij gerust terug de schandpaal in het leven mogen voor roepen.)
Of het kan 1 iemand zijn die tegen de rest zegt: "Gaan jullie maar al naar buiten, ik zal wel gaan betalen"

Stigmatiserende uitspraken over oorlogsvluchtelingen zijn onnodig
Man die ex-partner in brand stak in Helchteren opgepakt na val van dak

Ne narcist tem. Zo iemand mogen ze voor mijn part een levenslange celstraf geven.
Hij zit ook niks in met zijn kinderen hé. Dit was tevens ook gewoon een poging tot moord met voorbedachte raden.
Die man is precies ook wel een wandelend cliché. Immigrant die hier de crimineel komt uithangen. Alsook afkomstig uit een voormalig oorlogsgebied, dus een totaal ander wereldbeeld dan het onze (details die in het VRT artikel handig worden weggelaten). Dan men dit soort individuen hier binnenlaat ...

Return to sender please

Die man is precies ook wel een wandelend cliché. Immigrant die hier de crimineel komt uithangen. Alsook afkomstig uit een voormalig oorlogsgebied, dus een totaal ander wereldbeeld dan het onze (details die in het VRT artikel handig worden weggelaten). Dan men dit soort individuen hier binnenlaat ...

Return to sender please
Wat een utopie. Wat zou het leven mooi zijn, maar helaas.

Ik las ook dat eerder al iets zo'n koosjere dingen gedaan had binnen het gezin. Die vrouw en kinderen leefden wrs de hele tijd in angst. Zo overgieten met brandversneller en dan in brand steken is toch altijd een beetje voorbedacht lijkt mij.
Ik heb bij mij thuis niet direct zo'n versneller bij de hand om te gebruiken.

Het prachtige specimen had idd al eerder bv zijn hoogzwangere vrouw in de buik gestampt en haar tanden uitgeslagen. Enkeltje richting cel lijkt me dan ook prima idd. Sleutel kwijtspelen per ongeluk lijkt me ook niet problematisch.

Enkeltje richting cel lijkt me dan ook prima idd. Sleutel kwijtspelen per ongeluk lijkt me ook niet problematisch.
Dat doet mij denken aan die film met Tom Hanks. De naam ontglipt mij eventjes. Waar zo ne psychopaat non stop grapjes uithaalt met de bewakers.

Hij mocht 2x (?) in zo'n isoleercel voor een hele tijd, hij werd helemaal vernederd, mishandeld en uitgelachen door zijn bewakers, nadien was die mens akelig stil en gedroeg hij zich deftig.

Want die mens wist: Ik maak tamtam --> 200% zinloos en het is alleen maar nadelig voor mij. Maar ja dat is hier in België fictie.

Laatst bewerkt:
Dat doet mij denken aan die film met Tom Hanks. De naam ontglipt mij eventjes. Waar zo ne psychopaat non stop grapjes uithaalt met de bewakers.

Hij mocht 2x in zo'n isoleercel voor een hele tijd, hij werd helemaal vernederd, mishandeld en uitgelachen door zijn bewakers, nadien was die mens akelig stil en gedroeg hij zich deftig.

Want die mens wist: Ik maak tamtam --> 200% zinloos en het is alleen maar nadelig voor mij. Maar ja dat is hier in België fictie.
Green mile?

nee mijn studies beroep zoeken juist naar andere mogelijke verklaringen voor bijvoorbeeld crimineel bedrag.

Je kan de conclusie trekken dat de meeste personen in de criminaliteit allochtone roots hebben. Echter merk ik in mijn werk dat de meerderheid van de allochtone (waar ik zelf contact mee heb professioneel) niet in de criminaliteit zitten. Waardoor de factor allochtone afkomst niet kan gezien worden als doorslaggevende factor. Je kan moeilijk het gedrag van een marginaal procent van een groep doortrekken op heel de groep.

Wat wel blijkt uit onderzoek/ eigen ervaring is dat er nog onderliggende factoren zijn die crimineel gedrag in de hand werken: namelijk de sociaal-economische status van de persoon. Bij een groot aantal criminelen is de sociaal-economische status een veel groter gemene deler dan afkomst.

Een andere factor die daarbij meespeelt is de verbonden die zij hebben met de gemeenschap/ Vlaanderen/ België. Is deze er niet, is de remming om crimineel gedrag te stellen veel lager dan wanneer iemand zich verbonden voelt met de maatschappij.
Het is fijn om te horen dat je gemotiveerd bent in je job en ongetwijfeld veel goeie mensen helpt. Maar niet vergeten dat bvb een maatschappelijk werker in trajecten naar werk vooral de positivos voor hem krijgt. Zij die “fuck the system” zeggen komen eerder bij de juridische assistent terecht, en daar is het percentage criminele feiten dan weer 100%, eender welke afkomst. Snap je de bias in jouw redenering?
Verder ga ik er niet op ingaan, want ik ben nog een ban van 3 maand op p&a aan het uitzitten omdat ik durfde beweren dat sommige leefloners zelfkweek verkopen om rond te komen, hetgeen in mijn omgeving dan weer 100% het geval was. Daar vond iemand het ook nodig om die stelling te veralgemenen en dan “stigmatisatie” te claimen. Struisvogelpolitiek is helaas de nieuwe norm, en eigen anekdotes posten uit de realiteit blijkt dus gevaarlijk als het als een veralgemening kan gelezen worden. Heel spijtig, het verschuift de discussies van de realiteit naar het ijle.

Laatst bewerkt:
Het is fijn om te horen dat je gemotiveerd bent in je job en ongetwijfeld veel goeie mensen helpt. Maar niet vergeten dat bvb een maatschappelijk werker in trajecten naar werk vooral de positivos voor hem krijgt. Zij die “fuck the system” zeggen komen eerder bij de juridische assistent terecht, en daar is het percentage criminele feiten dan weer 100%, eender welke afkomst. Snap je de bias in jouw redenering?
Verder ga ik er niet op ingaan, want ik ben nog een ban van 3 maand op p&a aan het uitzitten omdat ik durfde beweren dat sommige leefloners zelfkweek verkopen om rond te komen, hetgeen in mijn omgeving dan weer 100% het geval was. Daar vond iemand het ook nodig om die stelling te veralgemenen en dan “stigmatisatie” te claimen. Struisvogelpolitiek is helaas de nieuwe norm, en eigen anekdotes posten uit de realiteit blijkt dus gevaarlijk als het als een veralgemening kan gelezen worden. Heel spijtig, het verschuift de discussies van de realiteit naar het ijle.
Je hebt echt een verkeerd beeld van wat een maatschappelijk werker doet bij een OCMW.

I wish dat we enkel positivos hadden in trajectbegeleiding.

En zij die fuck the system zeggen, zijn juist degene die bij ons komen aankloppen voor geld.

Je hebt echt een verkeerd beeld van wat een maatschappelijk werker doet bij een OCMW.

I wish dat we enkel positivos hadden in trajectbegeleiding.

En zij die fuck the system zeggen, zijn juist degene die bij ons komen aankloppen voor geld.
Dat DENK jij. Jij kan onmogelijk een beeld vormen van de mensen die niet bij jou passeren. Dus ook jouw ervaring is biased, net als die van iedereen, en voor een groot stuk anekdotisch. Bij veralgemeningen of het ontkrachten ervan kunnen we ons, ook jij, enkel baseren op statistische cijfers, en kunnen we ons enkel beperken tot hetgeen politici er al dan niet in wensen op te nemen.

Wtf uitgebreid gaan eten en drinken voor 30 euro de man??

Groep van 11 personen vertrekt zonder te betalen in restaurant in Blankenberge: “Rekening van meer dan 300 euro”

Ja vond dat ook bijzonder vreemd. Zou dat niet de kostprijs geweest zijn voor de uitbater ipv de echte rekening?

Dat DENK jij. Jij kan onmogelijk een beeld vormen van de mensen die niet bij jou passeren. Dus ook jouw ervaring is biased, net als die van iedereen, en voor een groot stuk anekdotisch. Bij veralgemeningen of het ontkrachten ervan kunnen we ons, ook jij, enkel baseren op statistische cijfers, en kunnen we ons enkel beperken tot hetgeen politici er al dan niet in wensen op te nemen.
Je hebt gelijk dat ik geen beeld kan vormen van de mensen die niet bij ons langskomen.

Mijn reactie kwam op jouw stelling dat er bij trajectbegeleiding enkel positivo's komen.

Groep van 11 personen vertrekt zonder te betalen in restaurant in Blankenberge: “Rekening van meer dan 300 euro”

Familienaam van de restaurateur bezorgt mij anders ook wel een wtf-momentje 😆

Man die ex-partner in brand stak in Helchteren opgepakt na val van dak

Ne narcist tem. Zo iemand mogen ze voor mijn part een levenslange celstraf geven.
Hij zit ook niks in met zijn kinderen hé. Dit was tevens ook gewoon een poging tot moord met voorbedachte raden.
De man zat een gevangenisstraf uit, maar was met penitentiair verlof. Dat was het gevolg van overbevolking in de gevangenis,

In totaal werd hij al 10 keer veroordeeld. ... 1 keer voor zwaar intrafamiliaal geweld.

in de voormiddag nog was de politie al een keer langsgegaan bij het gezin, na een melding van agressie. Daarbij werd een proces-verbaal opgesteld, maar de politie oordeelde dat het niet nodig was om de man meteen mee te nemen. Niet veel later ging hij over tot zijn gruwelijke moordpoging.

Het gevangeniswezen zou tot op vandaag nooit eerder geïnformeerd zijn over feiten of incidenten.

je kan je afvragen in hoeverre de politie zelf beslist had of de man meteen mee moest of niet, of dat het parket geweest is, maar toch weer een goede werking van de machten in België, precies.

Er was in mijn jeugd een chinees meisje in't dorp, zat bij mij op school en zat elke ochtend mee op de bus. Is dus zo'n dikke 20 jaar geleden.
Vandaag tegengekomen op instagram, dus toegevoegd.

Direct de vraag wie ik ben
- Ja, vroeger van school en de bus,.. je ouders hadden een chinees restaurant. Ik woonde schuin over je
- creep, stalker, Rus,..

K bye :(

700€ is ook meer dan 300€

Veel succes aan de man die ik toevallig hoorde praten tegen de as adventure verkoper in Veurne dat hij op zoek was naar wandelschoenen om de 100km dodentocht te wandelen.

Verkoper: ok welke wandelschoenen heb je nu?
Klant: geen
Verkoper: wandel je al?
Klant: ja gisterenavond een strandwandeling van 5km
Verkoper: welke schoenen had je dan aan?
Klant: mijn sandalen
Verkoper: ok, en wandel je anders al veel? Hoe gaan de voorbereidingen?
Klant: awel gisteren 5km zij ik toch.
Verkoper: ok en wanneer heb je beslist om deel te nemen aan de dodentocht?
Klant: gisteren
🙉🙊🙈

Blijkbaar had hij via vrienden en een weddenschap een kaart kunnen bemachtigen. En de vrouw met de glimlach en fier als een gieter erbij. Man man die gaat nog sterretjes zien 😅

Veel succes aan de man die ik toevallig hoorde praten tegen de as adventure verkoper in Veurne dat hij op zoek was naar wandelschoenen om de 100km dodentocht te wandelen.

Verkoper: ok welke wandelschoenen heb je nu?
Klant: geen
Verkoper: wandel je al?
Klant: ja gisterenavond een strandwandeling van 5km
Verkoper: welke schoenen had je dan aan?
Klant: mijn sandalen
Verkoper: ok, en wandel je anders al veel? Hoe gaan de voorbereidingen?
Klant: awel gisteren 5km zij ik toch.
Verkoper: ok en wanneer heb je beslist om deel te nemen aan de dodentocht?
Klant: gisteren
🙉🙊🙈

Blijkbaar had hij via vrienden en een weddenschap een kaart kunnen bemachtigen. En de vrouw met de glimlach en fier als een gieter erbij. Man man die gaat nog sterretjes zien 😅
Wij hadden eens een spaghetti-avond met de zaalvoetbal toen één van onze vrienden/speler een bericht kreeg of hij morgen wou meedoen aan de 1/8 triathlon in ons dorp. Iemand had afgezegd. Dus zonder een meter voorbereiding en een paar pinten op (wel echt letterlijk een paar) heeft hij toegezegd. Wij natuurlijk gaan kijken en die kwam het kanaal uitgekropen na x aantal meter. Zelden zo hard gelachen :laugh:.

Terug
Bovenaan