Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik snap dat inefficiëntie bij de overheid frustrerend kan zijn, en dat mag zeker benoemd worden. Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet mag; sterker nog, ik zei zelf dat het anders en beter kan.

Tegelijkertijd mag ik toch ook wijzen op inefficiënties in de privésector? Die bestaan net zo goed, en dat laat zien dat het niet altijd makkelijk is, ongeacht de sector waarin je werkt. Ik snap niet waarom ik daarvoor geen verwijzing mag maken naar een specifieke thread.

Maar wijken af, dus mijn wtf momentje: in mijn vrije tijd doe ik soms opvoeding van blinde geleide honden. Deze hond moest nog wennen aan de trein en gaat nog niet altijd even vlot op de trein. Ik moedig het hondje wat aan met de zin "komaan meisje je kan het". Draait de man voor mij (met lang haar) zich om en hij schreeuwt meteen ik ben geen vrouw en geeft mij meteen een duw zonder ook maar een aarzeling.

Die dacht dus dat ik dat tegen hem zei.. Toen ik wees naar de hond was de reactie meteen van: zit maar ver weg met dat stom beest. Ik wist even niet meer wat gezegd 😅 Die mens zou misschien toch best zijn haar laten knippen...
Dat scheelde toch geen haar! voor het zelfde geld lig je daar op de sporen.

Maar wijken af, dus mijn wtf momentje: in mijn vrije tijd doe ik soms opvoeding van blinde geleide honden. Deze hond moest nog wennen aan de trein en gaat nog niet altijd even vlot op de trein. Ik moedig het hondje wat aan met de zin "komaan meisje je kan het". Draait de man voor mij (met lang haar) zich om en hij schreeuwt meteen ik ben geen vrouw en geeft mij meteen een duw zonder ook maar een aarzeling.

Die dacht dus dat ik dat tegen hem zei.. Toen ik wees naar de hond was de reactie meteen van: zit maar ver weg met dat stom beest. Ik wist even niet meer wat gezegd 😅 Die mens zou misschien toch best zijn haar laten knippen...

Ik heb dat ook nog gedaan met geleidehondjes in opleiding gewandeld.
Op een bepaald moment was ik samen met een andere vrijwilliger met de trein van Antwerpen naar Lier gereden, elk met een hondje. Wandeling en terrasje door Lier en dan met de trein terug naar Antwerpen Centraal. Voor 1 van de 2 was het duidelijk dat het gastgezin daar al goed op gewerkt had, maar de andere, de mijne die dag, kende duidelijk het treingebeuren nog niet.

Doordat er wat tijdsdruk is, had ik haar telkens opgetild om op- en af te stappen. Maar in Antwerpen bleef onze trein nog 20 minuten staan, dus ideale moment om haar proberen zelf te laten springen. Andere vrijwilliger staat al op het perron en ik sta dus aan de deur, te proberen om die hond te lokken om te durven springen (zo'n hoge trein, met 3 trapjes naar beneden).

Ik sta daar dus dat hondje aan te moedigen: "komaan, Indy, kom hier. Je kan het!" en te lokken met snoepjes. Ondertussen begint zich een publiek te vormen op het perron, een man of 10-15 naar het einde, die haar mee beginnen aan te moedigen. Dus 10 man die daar staat "komaan Indy, kom hier! Spring maar!"

Met gevolg als ze uiteindelijk de sprong waagde, die daar een mega-applaus kreeg. Heel sociaal beestje verder, dus 't was alsof ze een ereronde deed na een gigantische prestatie.

Nooit gedacht dat een hondje dat van een trein springt, zo veel mensen zo een geluksmomentje kon geven. Was echt wel tof.

Dus zo kan het ook. :)

Lees hier net in een artikel van easyinvest;

"Een Belg is gelukkig zodra hij 5.500 euro netto per maand verdient, of wanneer hij een vermogen van 1 miljoen euro heeft."

WTF zeer veel ongelukkige Belgen dan ?

Ik snap dat inefficiëntie bij de overheid frustrerend kan zijn, en dat mag zeker benoemd worden. Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet mag; sterker nog, ik zei zelf dat het anders en beter kan.

Tegelijkertijd mag ik toch ook wijzen op inefficiënties in de privésector? Die bestaan net zo goed, en dat laat zien dat het niet altijd makkelijk is, ongeacht de sector waarin je werkt. Ik snap niet waarom ik daarvoor geen verwijzing mag maken naar een specifieke thread.

Je moet een beetje meer haar op je tanden hebben en je niet zo laten doen.

ook wel beetje gek dat je Nederlands zou moeten spreken tegen een Turk, die gewoon 1x per jaar het land een paar dagen bezoekt

De bijzondere trouwjurk van Aisha.

aisha-van-zele-uit-the-sky-is-the-limit-en-miguel-dheedene-zijn-officieel-getrouwd

Waar ik boos van word is Hannelore's en Johan's die niet door hebben dat het over moeilijke Waalse politici gaat. Gewoon constant verdeeldheid zaaien omdat hun partijtjes dik verloren hebben.

Hannelore heeft wel op 1 ding gelijk. Veel 'kleine kinderen' in het parlement.

Waar ik boos van word is Hannelore's en Johan's die niet door hebben dat het over moeilijke Waalse politici gaat. Gewoon constant verdeeldheid zaaien omdat hun partijtjes dik verloren hebben.

Hannelore heeft wel op 1 ding gelijk. Veel 'kleine kinderen' in het parlement.
Ach ze weten heel goed wat BDW bedoelt hoor. Maar ze spelen van de domme want finaal tellen zuiver hun eigen positie, voorkeursstemmen en in mindere mate hun partij. :tongue:

Terug
Bovenaan