Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Familie lid van mij is heel haar leven zelfstandig geweest, gaat nu €700 krijgen want ze heeft een rekening van +50k.

"Daar kunde efkes mee voort he, vraagt volgend jaar een herziening aan"

Gekken

Er is toch weinig dat je zo hard doet voelen dat je oud wordt en de jeugd niet meer begrijpt als zo'n papier in de crèche zien hangen genre: "Hey mijn naam is Emmy, ik studeer zorg en ik doe de komende weken hier stage"

Met daar dan een foto bij van een kind dat qua leeftijd je dochter kan zijn die sexy poseert met een duckface.

Dit is niet je instagram, Emmy.

Er is toch weinig dat je zo hard doet voelen dat je oud wordt en de jeugd niet meer begrijpt als zo'n papier in de crèche zien hangen genre: "Hey mijn naam is Emmy, ik studeer zorg en ik doe de komende weken hier stage"

Met daar dan een foto bij van een kind dat qua leeftijd je dochter kan zijn die sexy poseert met een duckface.

Geef je kind maar af aan mij. Ik ga er heel de dag goed zorg voor dragen.

wide-angle-distorted-funny-face-260nw-241546171.jpg

Al bij al zal ze dat wel goed doen zeker 🤷‍♂️

Dus je doet je tienerdochter nog steeds naar de crèche? :wtf:

*Kon evengoed in glimlach van vandaag*

Online cursus mindfulness als je een dirty mind hebt is wel speciaal. :rofl:

Voor je het naar je mond brengt, kijk er even nieuwsgierig naar, alsof je het nog nooit gezien hebt. Met een “beginnersmind”, als was het de eerste keer. Breng je aandacht zeer bewust naar datgene wat je wil proeven.

Als je het in de hand kan houden, doe dat dan. Kijk ernaar, hou het vast, draai er even mee, kijk eens naar de textuur. Hoe valt het licht erop? Welke kleuren zie je? Welke schakeringen zie je?

Misschien komen daar ook vooroordelen bij: “Hoe raar is dit nu?”, “Wat is hier eigenlijk het nut van?”, “Zie mij hier zitten”. Merk deze vooroordelen op en kies er bewust voor om ze daarna los te laten en je aandacht terug te brengen naar het hier en nu.

Verken grondig wat je straks zal proeven. Breng het naar je neus, merk je een geur op bij elke inademing? Geef aandacht aan het onbekende. Misschien merk je een reactie in je mond op, voel je speeksel, of misschien heb je de neiging om het in je mond te willen stoppen.

Merk dit op en breng het langzaam naar je mond. Merk op dat je armen en handen weten hoe ze dit moeten doen. Leg het nu voorzichtig in je mond, zonder te bijten. Hoe wordt het daar ontvangen?

Neem de tijd om te verkennen wat je gewaar wordt, nu het in je mond zit. Misschien oordeel je dat het aangenaam of onaangenaam is. Als je klaar bent, proef welke smaak er vrij komt, zonder te slikken. Merk op hoe er steeds meer speeksel in je mond komt. Merk op hoe de smaak verandert in je mond. Proef wat je proeft met een zekere nieuwsgierigheid, alsof het de eerste keer is dat je dat proeft.

Blijf bij deze ervaring tot je er klaar voor bent om het door te slikken. Merk op wat er allemaal gebeurt wanneer je dit anders automatisch doet. Voel het door je keel naar je maag gaan. Merk je een nasmaak op?

Familie lid van mij is heel haar leven zelfstandig geweest, gaat nu €700 krijgen want ze heeft een rekening van +50k.

"Daar kunde efkes mee voort he, vraagt volgend jaar een herziening aan"

Gekken
Tis heel laag natuurlijk, maar aan ene kant is dit toch algemeen geweten dat een zelfstandige een laag pensioen heeft? dat je daar als zelfstandige niet kunt op rekenen op een dik pensioen.

Dat is gewoon een gevolg van steeds te weinig afgedragen te hebben. Mijn vader heeft na 41 jaar als zelfstandige 2100€ netto pensioen.

Niet dat hij het van die vetpot moet hebben, maar als je correct bijgedragen hebt krijg je ook een goed pensioen.

Tis heel laag natuurlijk, maar aan ene kant is dit toch algemeen geweten dat een zelfstandige een laag pensioen heeft? dat je daar als zelfstandige niet kunt op rekenen op een dik pensioen.
Is los van de kwestie.
Ze heeft afgedragen maar krijgt op dit moment te horen dat ze genoeg op haar rekening heeft staan (moest er 1 doorgeven).
€700 ligt onder het wettelijke minimum.

Vond het een waanzin uitleg van die kerel. Nu, ze heeft 1 mio in cashflow ofzo dus cva, maar toch.

Is los van de kwestie.
Ze heeft afgedragen maar krijgt op dit moment te horen dat ze genoeg op haar rekening heeft staan (moest er 1 doorgeven).
€700 ligt onder het wettelijke minimum.

Vond het een waanzin uitleg van die kerel. Nu, ze heeft 1 mio in cashflow ofzo dus cva, maar toch.
Ik vermoed dat er tussen wat zij als uitleg heeft gekregen, zij tegen jou heeft verteld, en jij hier schrijft, er toch een paar details verloren zijn gegaan. Sinds wanneer hangt pensioen af van je bankrekening?

Ik vermoed dat er tussen wat zij als uitleg heeft gekregen, zij tegen jou heeft verteld, en jij hier schrijft, er toch een paar details verloren zijn gegaan. Sinds wanneer hangt pensioen af van je bankrekening?
Dat vraag ik (en wij) ons dus ook af.
Post is kern trouwens, er zal nog wat meer gezegd zijn geweest uiteraard.

Terug
Bovenaan