Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Na 6 jaar vind ik het wel tijd om eens een nieuwe zonnebril aan te schaffen. Dus hop maar enkele winkels afschuimen. Tot ik de prijzen zie. Los boven de 200 euro voor een deftige zonnebril. Volgens mij zijn de mensen gek geworden.
Polaroid is goed en betaalbaar. Waarschijnlijk is merkloos nog een pak goedkoper, uiteindelijk is dat ook in orde als je geen brol uit China importeert.

Hangt er maar vanaf wat je "deftig" vindt toch? Er zijn nen helen hoop merken die echt obscene bedragen vragen maar als je een beetje rond kijkt kan gerust een deftige unbranded zonnenbril vinden die perfect doet waarvoor hij eigenlijk dient: u ogen beschermen.
Probleem is dat ik niet echt weet waar ik een deftige unbranded kan vinden. Vroeger kocht ik bij hans anders zo'n merkloos geval voor 20 a 30 euro maar het probleem was dan altijd dat het montuur oxideerde na een jaar (ik zweet nogal) en je dan met een groen geoxideerd montuur rondliep. Mijn vrouw vond mij dan ook maar schooierachtig. Dan eens een wat duurder model gekocht en die is buiten een kras in de glazen (dan nog veroorzaakt door mezelf) eigenlijk nog in goede staat. Dus dat zal hoogst waarschijnlijk nog enkele jaren leren leven zijn met die kras om dan terug eens te kijken voor een andere waarna dit hele proces zich nog eens kan herhalen.

Probleem is dat ik niet echt weet waar ik een deftige unbranded kan vinden. Vroeger kocht ik bij hans anders zo'n merkloos geval voor 20 a 30 euro maar het probleem was dan altijd dat het montuur oxideerde na een jaar (ik zweet nogal) en je dan met een groen geoxideerd montuur rondliep. Mijn vrouw vond mij dan ook maar schooierachtig. Dan eens een wat duurder model gekocht en die is buiten een kras in de glazen (dan nog veroorzaakt door mezelf) eigenlijk nog in goede staat. Dus dat zal hoogst waarschijnlijk nog enkele jaren leren leven zijn met die kras om dan terug eens te kijken voor een andere waarna dit hele proces zich nog eens kan herhalen.
Schooierachtig :laugh: mijn glimlach van de dag, waarvoor dank.

Wat is daar eigenlijk zo raar en pover aan? Alsof iedereen tijdens de middag als lunch een uitgebreide volwaardige maaltijd eet? Boterhammen of worstenbroodjes, ik zie op dat vlak weinig verschil...
Zo een worstenbroodje is eigenlijk een curryworst in bladerdeeg, met andere woorden één brok vet die de hele dag op uw maag ligt. Dan eet ik toch veel liever een boterham met beleg.

Een "deftige Panos" is een contradictio in terminis volgens mij. Als ik zin heb in een broodje is een Panos wel het laatste waar ik binnenstap.
Een belegd broodje daar ken ik ook veel betere adressen voor. Een worstenbroodje daar heb ik er nog maar zelden betere gegeten en die heb ik ook al op veel plekken gekocht en gegeten.

Maar goed ieder zijn ding/smaak uiteraard.

In de Decathlon heb je deftige voor rond de €20.

Supermarkt, twee dingen vergeten gisteren en was in de buurt. Ik kom buiten met: 1 pak cordon bleu (2 stuks, weliswaar van de slager en geen diepvries) en 1 fles olijfolie (huismerk). €21.64 lichter. €21?!? Voor twee producten. Natuurlijk is olijfolie vaak al niet spotgoedkoop, en dit was zo een literfles waar je wel een poos mee doet… maar het is toch even slikken. €9 voor die cordon bleu. 😵‍💫

Supermarkt, twee dingen vergeten gisteren en was in de buurt. Ik kom buiten met: 1 pak cordon bleu (2 stuks, weliswaar van de slager en geen diepvries) en 1 fles olijfolie (huismerk). €21.64 lichter. €21?!? Voor twee producten. Natuurlijk is olijfolie vaak al niet spotgoedkoop, en dit was zo een literfles waar je wel een poos mee doet… maar het is toch even slikken. €9 voor die cordon bleu. 😵‍💫
Als ik lui was dan nam ik regelmatig Canneloni met gehakt mee uit de winkel. 8€ voor zo'n op voorhand gereedgemaakte maaltijd.
(net genoeg voor 2 personen meer is het niet hé)

Ik sta op een dag aan de kassa. Stond daar op de kassa plots 14€. :wtf: De prijs was op een week tijd ineens bijna verdubbeld.

Ik vond 8€ al veel maar dit is er over. Dan maak ik het wel terug zelf.

Laatst bewerkt:
Gisteren hier in Duitsland naar de winkel geweest en ik had een zo goed als volle plooibox gekocht voor net geen 23€. Dan viel mijn broek toch ook af van dat prijsverschil met ons land. En nee het waren geen volumineuze zaken als rollen wc papier ofzo voor er zo af komen.

Hoor zingen vanuit de speelkamer, altijd schattig met dat de jongste nog zijn kinderstem heeft. Ik steek mijn hoofd even binnen voor al de lieflijkheid…
“I just burned somebody alive, I just buuuurned someoooone aliiiiiiive 🎶
Okayyyyyy
IMG_2412.gif

Als ik lui was dan nam ik regelmatig Canneloni met gehakt mee uit de winkel. 8€ voor zo'n op voorhand gereedgemaakte maaltijd.
(net genoeg voor 2 personen meer is het niet hé)

Ik sta op een dag aan de kassa. Stond daar op de kassa plots 14€. :wtf: De prijs was op een week tijd ineens bijna verdubbeld.

Ik vond 8€ al veel maar dit is er over. Dan maak ik het wel terug zelf.
Ben benieuwd hoeveel Lidl gestegen is in zijn omzet. Ge kunt da toch niet meer goed praten als winkel?

Ben benieuwd hoeveel Lidl gestegen is in zijn omzet. Ge kunt da toch niet meer goed praten als winkel?

Dat valt bij veel winkelketens op vind ik, dat hun white label producten sterk stijgen in prijs, toch %gewijs.
Al zou ik denken dat dat bij merkproducten niet veel beter is, veel van die grote producten maken de laatste 2 jaar recordwinsten.

Ik let daar nu niet zo goed op, maar geregeld valt het toch op dat de prijs van producten "ongemerkt" verhoogd wordt net na een promotie-actie.

Vandaag gaan keuren op Ineos project one …
Kom toe eerste wat ze zeggen , meneer de parking voor uwen auto is hier 2 km verder …soit dus naar die parking parkeer mij zie daar een gard en vraag waar de bus shuttlebus stopt …spreekt mij terug aan in gebrekkig Nederlands maardoet zijn best en zegt iets van helemaal vanachter en auto …ik dus te voet naar de achterkant van die parking en zie daar inderdaad een bord staan voor de shuttlebus en denk ja dat is het .
Zit daar een andere gard en die zegt mij dat dit bord enkel is voor de eerste 2 uur van de dag e,n dat ik dus nog verder moet rijden met den auto naar de “nieuwe parking “…allee terug naar den auto en dan naar de “nieuwe parking “ gereden en ja daar stond de bus ….soit moest nog effe wachten want ze reden maar om de 10 minuten en we waren dus weg .
Reed die eerst een rondje op het stuk waar ik dus niet moest zijn om daarna naar de andere kant te rijden …soit ben terplaatse geraakt , mijn werk gedaan en dan natuurlijk de vraag …waar is de dichtsbijzijnde opstap plaats voor de bus …bleek dus een goede 100 meter verder te zijn en heb daar dan mogen wachten in de volle zon op de eerste bus om dan via eerst weer een ritje te maken door heel de bouwplaats terug naar de parking te rijden waar den auto stond …
Normaal zou ik daar op max 1 uurtje gedaan hebben gehad nu ben ik daar 3 uurtjes aanwezig geweest …al een geluk dat dit maar een tijdelijke oplossing is .

Achjza , er gebeuren wel ergere dingen. In de wereld dus ???who cares . ;)

Nog steeds op huizenjacht, stuur een mailtje naar een makelaar voor een bezichtiging.
Krijg een excel document terug om in te vullen met oa:

Telefoon nummer werkgever
Bewijs goed gedrag & zeden

In all caps eronder
HUISDIEREN NIET TOEGELATEN.

Moest eens gniffelen, deze gaan we toch laten.

Nog steeds op huizenjacht, stuur een mailtje naar een makelaar voor een bezichtiging.
Krijg een excel document terug om in te vullen met oa:

Telefoon nummer werkgever
Bewijs goed gedrag & zeden

In all caps eronder
HUISDIEREN NIET TOEGELATEN.

Moest eens gniffelen, deze gaan we toch laten.
Kantoor aangeven aan Unia of het BIV dan stoppen ze met die zever

Dat valt bij veel winkelketens op vind ik, dat hun white label producten sterk stijgen in prijs, toch %gewijs.
Al zou ik denken dat dat bij merkproducten niet veel beter is, veel van die grote producten maken de laatste 2 jaar recordwinsten.

Ik let daar nu niet zo goed op, maar geregeld valt het toch op dat de prijs van producten "ongemerkt" verhoogd wordt net na een promotie-actie.
Passata van everyday kostte een 2 jaar geleden 30 cent.

Nu reeds 55 cent.

Die van boni is dan van 60 naar 75 cent gegaan.
(Wat dan nog ok is. Maar die andere haast prijs maal 2.)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan