Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik heb ooit als jobstudent worstenbroodjes gedraaid.
De workload was uit een kist naast u bevrozen curryworsten nemen, die op een band leggen waar vierkante stukjes bladerdeeg passeerden en deze dan oprollen.
Iedereen droeg van die stoffen wanten met afgesneden vingertopjes om het toch nog iets warm te krijgen want dit was een gekoelde ruimte. Gedurende de dag zag je mensen snotteren, hoesten en hun neussnot afwrijven met die stoffen wanten en deze 'partikels' mee het worstebroodje in te draaien. De volgende dag zie je ze gewoon weer dezelfde wanten aan te trekken.
:puke:
Op het einde van de dag waren de curryworsten in de doos ernaast ontdooid en glibberige palingen geworden waardoor ik vermoed dat die wanten toch iets van functie hebben om deze gladde worsten vlot te kunnen op de band gooien.

Needless to say na die maand in de fabriek eet ik nooit geen worstebroodje meer.

De workload was uit een kist naast u bevrozen curryworsten nemen, die op een band leggen waar vierkante stukjes bladerdeeg passeerden en deze dan oprollen.
Iedereen droeg van die stoffen wanten met afgesneden vingertopjes om het toch nog iets warm te krijgen want dit was een gekoelde ruimte. Gedurende de dag zag je mensen snotteren, hoesten en hun neussnot afwrijven met die stoffen wanten en deze 'partikels' mee het worstebroodje in te draaien. De volgende dag zie je ze gewoon weer dezelfde wanten aan te trekken.
Op het einde van de dag waren de curryworsten in de doos ernaast ontdooid en glibberige palingen geworden waardoor ik vermoed dat die wanten toch iets van functie hebben om deze gladde worsten vlot te kunnen op de band gooien.

Needless to say na die maand in de fabriek eet ik nooit geen worstebroodje meer.
Zelfde heb je voor met alles waar er 'manuele arbeid' bij betrokken is. Die voorgemaakte broodjes/wraps/whatevah... in supermarketen en tankstations worden vaak gemaakt in sociale werkplaatsen. Ik moet je geen tekening erbij maken dat hygiëne niet vanboven de prioriteitenlijst staat. Ik eet dat alvast nooit meer...

Worstenbroodjes ik heb dat toch ook een tijd echt veel gegeten, bijna iedere middag belegd broodje en een worstenbroodje.

De beste blijven wel echt die van een deftige Panos :love: .

In een koele ruimte geassembleerd en dan goed opgewarmd in een oven. Hetgeen overblijft van bacteriën zorgt voor een goede weerstand.

Oa in een conservenblikje zit ook gewoon ongedierte in he. Dat wordt gewoon mee kapot gemalen.
Of denk je dat ze elk insect of welk klein beestje dan ook eruit filteren? Het antwoord is botweg 'neen'.

Dit is mss een slecht voorbeeld maar je moest eens weten wat er echt op / in uw eten ligt wat je met uw ogen niet ziet. Dan krijg je asap anorexia.
Ik lig er maw niet wakker van. Ik fret gewoon alles op en ik denk er verder niet bij na.

Worstenbroodjes ik heb dat toch ook een tijd echt veel gegeten, bijna iedere middag belegd broodje en een worstenbroodje.

Die van de Panos waren/zijn heel goed als ze deftig opgewarmd werden. Bij ons vroeger in 't middelbaar was het altijd een coinflip op dat vlak, dat we op den duur er altijd bij moesten vermeden: "een goed warm worstenbroodje aub", maar zelfs dan nog was die worst soms nog wat koud :unsure:

Beetje flippen dat die curryworsten met vuile wanten aangeraakt worden.

Dan vraag je je nog niet af wat er allemaal IN die curryworsten gedraaid is

Smakelijk 🤣

Heerlijk separatorvlees,

De afvalbak(vlees) van een complete vleesfabriek is een containertje van 400L dat wekelijks leeg gemaakt word.
Zelfs de koeienschedels gaan vlotjes weg (naar het buitenland)

Niet bij nadenken, gewoon smikkelen.

Heerlijk separatorvlees,

De afvalbak(vlees) van een complete vleesfabriek is een containertje van 400L dat wekelijks leeg gemaakt word.
Zelfs de koeienschedels gaan vlotjes weg (naar het buitenland)

Niet bij nadenken, gewoon smikkelen.
In welk slachthuis zou dat zijn? :unsure:
400L is zeer weinig en een week laten staan gaat in geen enkel geval in België zijn.

Een "deftige Panos" is een contradictio in terminis volgens mij. Als ik zin heb in een broodje is een Panos wel het laatste waar ik binnenstap.

Fm_yF4-XwAEa9m_.jpg

Terug
Bovenaan