Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Deze morgen toevallig nog es 2 ex-collega's bij de groothandel gezien en wat bijgepraat, we zijn allemaal kort na elkaar vertrokken bij hetzelfde bedrijf zo'n 10j geleden en elkaar eigenlijk niet meer gesproken sinds toen, just zo es gezien/gegroet int passeren. Toen die van de groothandel vroeg waar wij dan hadden samengewerkt, wist hij te vertellen dat die ex-bazin net vorige week was overleden.... ok t was al ff geleden maar uiteindelijk heb ik toch dik 5j voor haar gewerkt, een andere zelfs 13, in een echt klein familiebedrijf... kwam wel ff binnen. Vooral nu, net als we toevallig ons zien....
 
Mijn kinderen die vragen om deze zomer speelpleinwerking te mogen volgen …

6FF601DB-2C6A-4039-AB6E-298A24B80B5B.jpeg
 
Daarnet op de autosnelweg, ineens in een rook pluim gezetn.
Zowaar een auto voor me die wellicht een brandje (!?) aan boord had, en meteen uitweek naar pechstrook.

Damn, was efkes verschieten.
 
Een stepke zien in lichte aanvaring komen met een auto. Hier op een stuk baan waar ze bergaf opkomen en die remmen niet nodig vond en dus half tegen de achterzijde van een wachtende auto. Het was geen grote knal maar ik denk toch dat da gastje even sterrekes heeft gezien. Automobilist ook niet echt content.
 
Een stepke zien in lichte aanvaring komen met een auto. Hier op een stuk baan waar ze bergaf opkomen en die remmen niet nodig vond en dus half tegen de achterzijde van een wachtende auto. Het was geen grote knal maar ik denk toch dat da gastje even sterrekes heeft gezien. Automobilist ook niet echt content.
Na mijn 2 dagen Antwerpen zie ik hoe gevaarlijk die dingen zijn. Niet normaal hoeveel en hoe onverantwoord er met die dingen rijden. Dan nog vaak met 2 erop. Verkeerde kant van de baan vol gas bijna fietsers omver knallen die de tijd niet hebben om uit te wijken.

Ze mogen daar dringend een deftige reglementering rond maken en streng op toezien want er gaan er nog veel mee sneuvelen.

Een brommer hoorde je tenminste nog af komen, maar daarmee ben je bijna constant van je sokken gereden.
 
Dan nog vaak met 2 erop.
Ik dacht dit al wel meerdere malen te hebben gezien en het gevaarlijk te vinden. Deze week hier ook in Antwerpen, met drie volwassenen op zo'n ding. Lekker safe.

Maar goed. Die vader met 4 kinderen op de bagagedrager en eentje aan het stuur terwijl hij met de fiets aan de hand was, was ook wel nieuw.

Soon...

giphy.gif
 
Ze mogen daar dringend een deftige reglementering rond maken en streng op toezien want er gaan er nog veel mee sneuvelen.
Mijn collega die in NL woont zegt dat er daar maar een X-aantal merken / modellen op de openbare weg mogen. Zo kunnen ze al een beetje meer veiligheid bieden.
 
Dat huis van seizoen 1 geraakt dus niet verkocht. Eerst hoor je na afloop wat er allemaal eigenlijk niet zo goed aan is, het is opgedaan door amateurs (ik bedoel geen knoeiers perse, gewoon amateurs met slaap- en tijd- en geld tekort) en dan vragen ze €345.000 maar als je dat pleintje irl ziet is dat echt nog aan het balanceren tussen gentri en margi (en margi is aan het winnen). Die prijs is zeker 50k te hoog. Ik heb maar dat betaald voor het onze, da’s drie keer zoveel huis en ik kan te voet tot het hunne.

 
Dat huis van seizoen 1 geraakt dus niet verkocht. Eerst hoor je na afloop wat er allemaal eigenlijk niet zo goed aan is, het is opgedaan door amateurs (ik bedoel geen knoeiers perse, gewoon amateurs met slaap- en tijd- en geld tekort) en dan vragen ze €345.000 maar als je dat pleintje irl ziet is dat echt nog aan het balanceren tussen gentri en margi (en margi is aan het winnen). Die prijs is zeker 50k te hoog. Ik heb maar dat betaald voor het onze, da’s drie keer zoveel huis en ik kan te voet tot het hunne.

Haha, dat ligt enkele huizen naast mijn kot geweest blijkbaar...

Is dat daar zo margi geworden? Toen (15j geleden) waren dat daar bijna allemaal studentenkoten of oude mensen..
 
Haha, dat ligt enkele huizen naast mijn kot geweest blijkbaar...

Is dat daar zo margi geworden? Toen (15j geleden) waren dat daar bijna allemaal studentenkoten of oude mensen..
Op een moment kon je die huisjes per drie kopen voor vrij weinig, daar zijn ongeveer 40% jonge gezinnen en 60% bejaarden maar het wordt verder opgekocht door de Cara-Pils/mini-brommer/Jordan en Chelsey crowd.
 
Misschien hebber er dit nog maar dit is voor mij frequenter dan ik voor mogelijk hield: in de laatste beetjes slaap vlak voor het ontwaken schiet ik in de stress omdat ik van cursus x of y echt stukken tekort heb. En dat ik stante pede moet berichten naar Alexje of zij pagina’s kan mailen. Ik ben 18 jaar van die school af en ik het Alexje al even lang niet meer gezien.
 
Misschien hebber er dit nog maar dit is voor mij frequenter dan ik voor mogelijk hield: in de laatste beetjes slaap vlak voor het ontwaken schiet ik in de stress omdat ik van cursus x of y echt stukken tekort heb. En dat ik stante pede moet berichten naar Alexje of zij pagina’s kan mailen. Ik ben 18 jaar van die school af en ik het Alexje al even lang niet meer gezien.
Toen ik in Gent studeerde gingen we naar Duitsland op studiereis. Dat was niet verplicht. Ik ben niet meegegaan.

Ik heb een terugkerende droom waarin ik alles op alles zet om op die bus te geraken naar Duitsland, maar ik faal altijd. Uiteindelijk komen de examens eraan en geraak ik niet afgestudeerd. Ik word telkens in paniek wakker met de gedachte dat ik nog moet afstuderen. Dat blijft altijd enkele uren nazinderen.

Dat is meer dan 13 jaar geleden en ik ben zonder enig probleem afgestudeerd.
 
Terug
Bovenaan