Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Sterk stukske journalistiek met die belachelijke titel hoor. Dat is helemaal het vraagstuk van die zaak niet. Lees het artikel eens.
Het punt is: Moogt ge iemand misleiden om er seks mee te hebben.
Antwoord is neen... maar met enkel een andere foto te gebruiken werd er niet gesproken over die zaak.

In dit extreem geval: Ze laten geloven dat gij iemand anders zijt, EN ervoor zorgen dat ze dit niet kan verifiëren / u niet ziet (blinddoek, geen licht,...) tijdens de seks.
Voor dit geval is dat imo inderdaad laakbaar en grenzend aan verkrachting.

Mag je iemand misleiden nee natuurlijk niet. Maar is het daarom een strafbaar feit en valt het daarom perse onder verkrachting?

Het probleem met deze zaken is dat er meerdere factoren meespelen in het verhaal. Bij verkrachting komt er een gebrek aan toestemming kijken.
In deze gaat het over het gebrek aan toestemming aan die man met dat uiterlijk. Je kan u de vraag stellen in hoeverre spreken we dan over verkrachting.
Want als hij een ander uiterlijk had, het uiterlijk wat ze dacht dat hij had, was er geen probleem geweest want dan was er toestemming.
 
Wij eten iets in mexicaans restaurant.

Komen toe, enkel nog plaats aan de bar om te eten. Geen probleem is lange bar en kunnen 10 mensen aan zitten.

Wij eten.
Opeens een koppel naast ons zet een baby maxi cosi op die bar en begint die pamper te verversen want die kleine had er in gescheten.

Heb die mensen aangesproken en zeiden botweg: waar moeten we dit anders doen?

Ik zei, op toilet misschien?

Jeezes... sommige mensen toch.
 
Wij eten iets in mexicaans restaurant.

Komen toe, enkel nog plaats aan de bar om te eten. Geen probleem is lange bar en kunnen 10 mensen aan zitten.

Wij eten.
Opeens een koppel naast ons zet een baby maxi cosi op die bar en begint die pamper te verversen want die kleine had er in gescheten.

Heb die mensen aangesproken en zeiden botweg: waar moeten we dit anders doen?

Ik zei, op toilet misschien?

Jeezes... sommige mensen toch.

Nu niet dat ik het op/aan de bar van een restaurant zou doen zoals in uw situatie, maar wij hebben ook al wel pampers ververst "aan tafel", gewoonweg omdat er in veel zaken geen voorzieningen zijn hiervoor en vlug even in de koets de pamper verversen is dan veel makkelijker dan ergens op een kleine wasbak ofzo te moeten gaan sukkelen. Uiteraard gebeurde dat dan wel gewoon altijd zo discreet mogelijk.
 
daarstraks, station Gent St-Pieters. roltrap naar beneden was kapot, roltrap naar boven werkte wel nog. dus de trein komt toe, en heel die massa wilt via die tot gewone trap gedegradeerde roltrap naar beneden. maar iedereen blijft daar gewoon staan. en net als ge u afvraagt waarom ze niet doorgaan, blijkt dat daar een oude (iets breder uitgevallen) bomma langs die ex-roltrap naar boven geklommen is.

sommige mensen...
hoe zit dat met de verbouwing daar..
Toen ik begon te studeren,20j geleden, waren ze daar al aan bezig.

Is dit reeds af of voorzien voor 2050?
 
Nu niet dat ik het op/aan de bar van een restaurant zou doen zoals in uw situatie, maar wij hebben ook al wel pampers ververst "aan tafel", gewoonweg omdat er in veel zaken geen voorzieningen zijn hiervoor en vlug even in de koets de pamper verversen is dan veel makkelijker dan ergens op een kleine wasbak ofzo te moeten gaan sukkelen. Uiteraard gebeurde dat dan wel gewoon altijd zo discreet mogelijk.
Akkoord, en ik ben de eerste om te roepen voor meer faciliteiten (en al helemaal op de mannenwc). Maar ik zou er toch ook niet mee gediend zijn als iemand aan mijn eettafel op restaurant een kakpamper gaat verversen.
 
Akkoord, en ik ben de eerste om te roepen voor meer faciliteiten (en al helemaal op de mannenwc). Maar ik zou er toch ook niet mee gediend zijn als iemand aan mijn eettafel op restaurant een kakpamper gaat verversen.
Ik herinner mij de allereerste keer dat we met onze oudste, dus als jonge ouders weg gingen. Ik had 1 van mijn dagen vaderschapsverlof opgespaard voor een goede dag om eens met mijn vrouw en kind dagje weg te gaan dus hij gaat max 3 maanden oud geweest zijn. Dag uitstapje naar de zee. We waren al naar het toilet geweest en gezien dat er daar geen mogelijkheden waren om hem te verversen. Ge weet nog niet direct hoe of wat als jonge ouders dus ge vraagt, ook vooral uit beleefdheid, of er een mogelijkheid is om de kleine te verversen. Antwoord: leg hem daar maar op de bank tonend naar de achterste bank in die zaak. Geluk dat dat een weekdag was en nog geen middaguur ofzo dat dat daar rustig is, misschien nog 1 of 2 andere koppels in die zaak. Maar ge kunt dat toch moeilijk doen als dat daar vol zit? Dat ze desnoods gewoon een Ikeatafel ergens in de wc zetten om hem op te leggen, maakt niet uit. Maar qua mogelijkheden is het toch dikwijls 0,0. Naar het wc gaan is ook een recht voor een kleine.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Akkoord, en ik ben de eerste om te roepen voor meer faciliteiten (en al helemaal op de mannenwc). Maar ik zou er toch ook niet mee gediend zijn als iemand aan mijn eettafel op restaurant een kakpamper gaat verversen.
het ergste van al vond ik nog dat de eigenaar met die mensen in gesprek was vlak nadat dit gebeurd was, en lachen en doen..... Hij kende die mensen duidelijk. Dus die mensen moeten misschien gedacht hebben "wij kunnen alles permitteren, want wij kennen de eigenaar" ....

Ondertussen een 1 * review gegeven op google, want het eten was ook erg karig en ondermaats.
 
Ik ga zaterdag naar de supermarkt, ene waar ik anders nooit ga aangezien we daar in de streek op weekend waren. Komt daar een oudere man binnen, zonder kar of mandje. Begint hier en daar zaken uit de rekken te nemen en gaat ze effenaan op de lopende band aan de kassa gaan leggen, tussen het gerief van de andere klanten. Die mensen kijken heel vreemd.

Meneer doet rustig verder en komt af en toe iets bijleggen. Plots begint de dame achter de kassa zijn producten te scannen, maar meneer is nergens te bespeuren want ja, druk bezig met boodschappen aan het doen ondertussen.

Plots komt hij van tussen de rekken en begint aan de andere kant van de kassa (vanwege de layout van die winkel perfect mogelijk) waar alle gescande producten liggen, dingen bij te leggen. Die dame achter de kassa wist niet meer wat al gescand was en wat niet.

Die denkt niet dat de evenaar door z'n gat loopt, die denkt dat hij de evenaar is.
 
Laatst bewerkt:
Dokus de leerling was een van mijn favoriete stripverhalen uit Zonnestraal in mijn lagere schooljaren. Ik denk dat ik er al meer dan 10 jaar niet aan moest denken.

Blijkbaar is het populair genoeg bij de Walen om een hele film te rechtvaardigen. :oink:

Als het een of andere Vlaamse dub kreeg, zou ik misschien nog gaan kijken. :D Benieuwd wat ze met Fred het skelet in liveaction doen.
Is al de 5e Dokus-film, hoor. Ik denk dat de eerste twee/drie wel met NL dub beschikbaar zijn.
 
Sounds like " falling down" 😊
586-CEFBA-5-EE8-4-DB1-BEB6-336-D5-C159402.gif
 
Daarstraks kreeg ik telefoon, was te laat om op te nemen, dus keek wie er gebeld had en zag op de plaats waar normaal de nummer (of de naam) zou moeten staan "Beperkt", dat heb ik nog nooit eerder zien staan, wel al "Anoniem" of "Geen nummer".
Iemand die weet wat dat betekend als daar "Beperkt" staat?
 
Daarstraks kreeg ik telefoon, was te laat om op te nemen, dus keek wie er gebeld had en zag op de plaats waar normaal de nummer (of de naam) zou moeten staan "Beperkt", dat heb ik nog nooit eerder zien staan, wel al "Anoniem" of "Geen nummer".
Iemand die weet wat dat betekend als daar "Beperkt" staat?
Vaak maken callcenters gebruik van een zogenaamde belcomputer: een server die willekeurige cijfers combineert tot een telefoonnummer. Zodra beantwoording plaatsvindt wordt een operator ingeschakeld.
In zo'n geval krijg je de melding "beperkt".
 
Terug
Bovenaan