Jouw "what tha f%ck?!?" momentje van de dag!

Ik snap echt niet hoe dit überhaupt door de mazen van het net is geglipt en gepubliceerd is geworden. Die titel, die expert aan het woord, die vragen… Ontploffingen overal, maar gelukkig weet ik nu hoe het zit met mijn rechten als werknemer als ik het wk wil bekijken. En als de baas me betrapt, best even schriftelijk een klacht doorgeven. Just in case.
F*ck man, ik word echt ambetant van zo’n artikels.

Ik snap echt niet hoe dit überhaupt door de mazen van het net is geglipt en gepubliceerd is geworden. Die titel, die expert aan het woord, die vragen… Ontploffingen overal, maar gelukkig weet ik nu hoe het zit met mijn rechten als werknemer als ik het wk wil bekijken. En als de baas me betrapt, best even schriftelijk een klacht doorgeven. Just in case.
Nummer 3 vind ik nog erger :lol:

Nummer 3 vind ik nog erger :laugh:
Het heeft wel de nodige kliks gegenereerd. Missie geslaagd.

Komt hier een dokter binnen. Wetenschapsmens tot en met...maar wil alles een kans geven. Werkt al jaren met homeopathie als laatste redmiddel en kan dingen vertellen die niet te verklaren zijn. Nu bij zichzelf...tumor en te hoge IgM. In het ziekenhuis allerlei zaken moeten proberen, niets hielp. Heeft nu zichzelf als experiment gebruikt en kan na dubbelblind onderzoek bevestigen dat zijn IgM naar beneden gaat na een kuur homeopathie. Stopt hij er mee, gaat het weer naar boven. Begint terug...weer naar beneden. :wtf:

Komt hier een dokter binnen. Wetenschapsmens tot en met...maar wil alles een kans geven. Werkt al jaren met homeopathie als laatste redmiddel en kan dingen vertellen die niet te verklaren zijn. Nu bij zichzelf...tumor en te hoge IgM. In het ziekenhuis allerlei zaken moeten proberen, niets hielp. Heeft nu zichzelf als experiment gebruikt en kan na dubbelblind onderzoek bevestigen dat zijn IgM naar beneden gaat na een kuur homeopathie. Stopt hij er mee, gaat het weer naar boven. Begint terug...weer naar beneden. :wtf:
Hij wist dus zelf niet dat hij iets homeopathisch nam of hoe bedoel je dubbelblind.

Hij wist dus zelf niet dat hij iets homeopathisch nam of hoe bedoel je dubbelblind.
Dat waren zijn eigen woorden, ik begrijp dat dit niet de correcte terminologie was: eerder 'blind'. Hij wisselde af met een placebo, maar wist zelf niet wat homeopathie was en wat placebo (het cynisme spat hier van af :D). Een collega van hem dus wel.

Het blijft gelijk: dit valt gewoon niet te verklaren. Homeopathie verlaagde merkbaar IgM, al de rest niet.

Laatst bewerkt:
Dat waren zijn eigen woorden, ik begrijp dat dit niet de correcte terminologie was: eerder 'blind'. Hij wisselde af met een placebo, maar wist zelf niet wat homeopathie was en wat placebo (het cynisme spat hier van af :D). Een collega van hem dus wel.

Het blijft gelijk: dit valt gewoon niet te verklaren. Homeopathie verlaagde merkbaar IgM, al de rest niet.
Goh, "wetenschapsmens tot en met" die al jaren homeopathie promoot vertelt over een studie tussen hem en bevriende arts, met n=1, waarin hij bewijst dat homeopathie werkt.

Iets zegt me dat het wel te verklaren valt, maar er informatie ontbreekt.

Goh, "wetenschapsmens tot en met" die al jaren homeopathie promoot vertelt over een studie tussen hem en bevriende arts, met n=1, waarin hij bewijst dat homeopathie werkt.

Iets zegt me dat het wel te verklaren valt, maar er informatie ontbreekt.
Ik ken die arts vrij goed en heeft me nog cases gemeld die ik ook niet kan verklaren. Een heel nuchter en eerlijk persoon, die helemaal niet 'zweert' bij homeopathie. Bovendien ken ik cases vanuit mijn ervaring als apotheker die ik ook niet kan verklaren ivm homeopathie. Hoe laat je in Godsnaam je IgM dalen met die dingen? Ik weet het niet.

Ik ken die arts vrij goed en heeft me nog cases gemeld die ik ook niet kan verklaren. Een heel nuchter en eerlijk persoon, die helemaal niet 'zweert' bij homeopathie. Bovendien ken ik cases vanuit mijn ervaring als apotheker die ik ook niet kan verklaren ivm homeopathie. Hoe laat je in Godsnaam je IgM dalen met die dingen? Ik weet het niet.
Maar het blijft niet-systematisch en anekdotisch natuurlijk, met een hoop factoren die niet in rekening worden genomen en volgens mij een bias van de persoon die het onderzoek voert.

Volgens mij is geen enkel homeopathisch middel ooit verder geraakt dan dat soort dingen.

Ik wou enkel zien wat ze hadden van stem speelgoed 🫣
CA70B171-BB0D-4C77-8C51-C8642CAE03AF.jpeg

Ik zag vandaag een rweet passeren over een mass shooting (natuurlijk weeral in de VS).
Er stond in de tweet dat 'XXX (naam van een medicijn) will be working overtime'.

Nieuwsgierig als ik ben heb ik de naam even opgezocht en het is (surprise, surprise) een antidepressiva.

Nu weet ik al heel lang dat de VS notoir grote medicijn- en drugsgebruikers zijn maar hier enkele data:

Minder dan 5% van de wereldbevolking woont in de VS
75% van alle voorgeschreven medicijnen in de hele wereld worden in de VS geconsumeerd
80% van alle voorgeschreven opioïden worden in de VS geconsumeerd
2/3 van alle illegale drugs worden geconsumeerd in de VS

Holy shit :oink:

Ik zit in een besloten facebook groep, (amerikaans) over zware puinbrekers. wij hebben zeer vaak speciale rollagers kapot. (skf van 15kg stuk) dus post een foto van onze machine. met beschrijving en vraag achter tips/hulp.

Een hoop positieve commentaren, want er gaat in deze sector nu eenmaal veel kapot. (machine eet 1500Ton betonpuin per dag op.)

2 dagen later een vreemd telefoontje van de belgische dealer, dat ze een boze e-mail van de amerikaanse hoofdzetel hebben gehad, en waarom ze mijn probleem niet hebben opgelost.
(blijkbaar moet er eigenlijk een aanpassing aan de chassis gebeuren, waardoor de lagers van het oude model erop passen. (deze gaan wel 3-4 jaar mee)

Echt een wtf moment, van euhm ik post iets in een amerikaanse besloten groep voor fanatiekelingen en opeens gaat dat opgelost geraken??

Terug
Bovenaan