Film Jouw plaats in de cinemazaal

Bij een animatiefilm vind ik wel dat dat kan, maar inderdaad, je moet kinderen die sowieso een kleinere aandachtspanne hebben niet meenemen naar eender welke film natuurlijk. Niet omdat het niet altijd geschikt is, maar ook omdat het simpelweg vaak te saai voor hun zal zijn.

Ik heb eens Inside Out gezien in de cinema, en daar had ik eigenlijk geen last van "kinderen". Was nu ook wel geen premiere ofzo. En die film was ook wel een animatiefilm, beetje aparter dan de meeste animatiefilms maar nog steeds erg geschikt voor kinderen.

Over de middag een film gaan kijken, is eigenlijk geen goed idee. Beter s'avonds, ook al is het drukker maar de mensen s'avonds zijn ook wat respectvoller en een volle zaal zorgt er soms voor dat mensen minder de neiging hebben om te kletsen denk ik. Ik denk niet dat ik nog s'middags een film kijk (tenzij dat het qua schema niet anders zou kunnen of dat je toevallig kinderen mee zou kunnen hebben).
Kinderen hangt vooral af van de leeftijd en opvoeding. Als ge die op hun stoel laat zitten en leert om stil te zijn tijdens een film kan dat wel goedkomen. En bij Inside out: in het Engels dan? Want ik denk dat de meeste animatiefilms in de cinemas voornamelijk gedubt en in de middag gespeeld worden. Zou er zelfs niet van verschieten dat sommige Engelse versies pas laat worden gespeeld.

Over de middagvoorstellingen ben ik dan weer niet akkoord, dat hangt echt af van wanneer ge die voorstelling plant. Tijdens schoolvakanties en of feestdagen ja tuurlijk is dat om problemen vragen. Maar ik kan als student vaak op de middag gaan tijdens schooldagen, dan zit ge met ne man of 5 in een zaal voor vaak veel meer volk.

The Northman op releasedag met 8 man, Licorice Pizza alleen een maand na release. Doctor strange na twee weken met 6 man.
 
Hangt af van hoe steil de stoelen oplopen. Maar in ieder geval eerder vooraan dan achteraan, zodat het scherm zoveel mogelijk van mijn gezichtsveld inneemt en ik niet afgeleid kan worden door exit lights e.d.. Added bonus: de luidruchtige pubers zitten vaak bovenaan dus ik heb daar haast nooit last van.

Maar ik wil ook niet te laag zitten bij een anderstalige film, want dan is het steeds op en neer met m'n hoofd tussen kijken wat er op het scherm gebeurt en ondertitels lezen.

En bij IMAX dan weer liever bovenaan.
 
Vroeger altijd helemaal achteraan in het midden, omdat ik dan geen volk achter mij had. Maar de surround en algemene beleving is dan wel minder.
Sinds de cosy seats nemen we altijd die. In het midden en hogere rugleuningen die zorgen voor een afscheiding tussen ons en het volk achter ons.

Op lastigaards of babbelaars zal ik bijna altijd spreken.
 
Altijd cosy seats of ik ga gewoon niet. En liefst lekker in het midden. Tafelke en geen fluisterend/TikTokkend mormel naast mij pls.
 
Als ik ga, probeer ik meestal ook wel in te schatten welke vertoning het minste volk zal trekken, wat soms wel goed lukt. Ik heb ooit eens helemaal alleen Everest gezien. Klinkt raar, maar vond ik echt super.

Ik ga bijna nooit de eerste week. Kinepolis Brugge ligt op 5 mins rijden, 20 minuten op voorhand check ik op de website hoeveel plaatsen er al ingenomen zijn. Als het niet al te veel is ga ik. Vaak is dat de 2de week al, als ik een weekdag selecteer en de laatste voorstelling van de avond pak. Maar meestal ga ik de laatste week.
 
Kinderen hangt vooral af van de leeftijd en opvoeding. Als ge die op hun stoel laat zitten en leert om stil te zijn tijdens een film kan dat wel goedkomen. En bij Inside out: in het Engels dan? Want ik denk dat de meeste animatiefilms in de cinemas voornamelijk gedubt en in de middag gespeeld worden. Zou er zelfs niet van verschieten dat sommige Engelse versies pas laat worden gespeeld.

Over de middagvoorstellingen ben ik dan weer niet akkoord, dat hangt echt af van wanneer ge die voorstelling plant. Tijdens schoolvakanties en of feestdagen ja tuurlijk is dat om problemen vragen. Maar ik kan als student vaak op de middag gaan tijdens schooldagen, dan zit ge met ne man of 5 in een zaal voor vaak veel meer volk.

The Northman op releasedag met 8 man, Licorice Pizza alleen een maand na release. Doctor strange na twee weken met 6 man.
Klopt, maar laat kinderen hun eerste niet-animatiefilm niet in de cinema beleven, dat is eerder iets voor thuis en als je weet dat ze graag doen, dan kan je dat gaan doen in de cinéma, maar je moet uw kinderen dan ook wel kennen. Marvelfilms zijn bijvoorbeeld ook familievriendelijk.

Inside Out was denk ik in het Engels bij mij (je kan dat kiezen denk ik of je een gedubte screening of niet bekijkt).

En verder ga je gelijk hebben wat betreft de middagvoorstellingen (kinepolis is mss ook beter op dat vlak dan arthouse cinema).
 
Hoe leest ge in godsnaam de ondertitels als je helemaal vanvoor zit?
Het is jaren geleden dat ik nog naar de cinema geweest ben, maar zo centraal mogelijk lijkt me ideaal
 
Meestal ergens tussen het middelpunt en achteraan. Liefst ook in het midden uiteraard. Alles daarvoor vind ik te dicht eigenlijk. Ik lees hier dat sommigen liever vooraan zitten omwille van de beleving, maar ik vind dat net omgekeerd. Hoe dichter ik zit, hoe minder de beleving naar mijn mening. Omdat je dan regelmatig met uw kop moet zitten draaien om alles gezien te hebben. Uw overzicht is toch veel beter als je wat verder naar achteren zit?
 
meestal ergens op de zijkanten, als je dan op 4 zetels één van de 2 middelsten pakt, komt er zelden iemand naast u zitten.

In 't midden. Helemaal achteraan geeft toch minder die cinemabeleving en helemaal vooraan is te dichtbij. En helemaal opzij is het ook niet.

Liefst in een zo leeg mogelijke zaal.
vroeger, toen ik Halle woonde, ging ik naar Kinepolis Braine. daar de late film. originele versie.
zelden meer dan 10 man in de zaal. gotta love franstaligen.
 
Als er geen kat in de zaal zit: Ergens achteraan in het midden. Anders de zijkant ergens op 2/3. Véél minder last van oplichtende schermen (ha-te-lijk!), mensen die moeten passeren of een zweem van nachosausgeur.

Ik ben pro voorstellingen specifiek gericht op de liefhebber die zijn telefoon in zijn zakken houdt en gewoon flink kijkt en blijft zitten, maar in een Kinepolis heb je dat niet denk ik.
 
Terug
Bovenaan