Vakantie in het water vallen is een groot woord. Maar toch wel een beetje afgezien, en mensen die mij tot op de dag van vandaag nog altijd zot verklaren. Maar bonne, dat doen ze sowieso, daar moet ik dit verhaal niet voor vertellen.
Was in Cochabamba in Bolivie, een redelijk groot stadje ook, met een discotheek The Magic Mushroom, of The Crazy Mushroom, 1 van de twee. Polle is daar echt helemaal waus buiten 'gewandeld' tegen een uur of 8 'smorgens met een lokale chiccie onder elke arm. In mijn slecht spanglish tegen beide aan het lullen terwijl we naar de uitgang wandelen. Echter was de route naar de uitgang met kleine smalle mega stijle lange trap, met aan de onderkant een muur pal tegen.
Zoiets:
Code:
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
!_ !
TLDR, Polle heeft die trap met 1 stap gedaan idpv met 26 stappen zoals ge dat normaal doet. De twee buitenwippers die aan de deur naast die trap stonden stonden, waren even perplex geslagen omdat 1 of andere gringo daar hard tegen de grond knalde met een doffe doef, terwijl twee Bolviaanse grieten vanboven aan de trap stonden te krijsen.
Gelukkig was had ik genoeg verdovende middelen in mijn kas geslagen doorheen de avond zodat ze zelfs een orgaan zonder pijn konden wegnemen. (Het is daar de regio voor btw, ik was voorbereid voor als ze mij toch te stekken gingen hebben)
De dag erna word ik wakker en stap uit mijn bed. De moment dat ik de vloer raak met mijn voet zak ik als een zak patatten op de grond met een helse pijn in mijn voet. Kleur was donkerblauw met paars en veel zwart. Zeer opgezwollen en ik voelde direct dat die gebroken was.
Ik was echter niet van plan om terug naar huis te gaan, heb gewoon mijn voet in een ijsbad gestoken voor te ontzwellen, daarna in mijn wandelschoenen geramd, mijn veters teringhard aangetrokken dat die voet geen kant meer op kon en ik heb mijn trektocht door Zuid Amerika verder gezet.
Hier is een sfeerbeeldje van de eerste keer ik mijn voet terug zag na 2 en half weken, hij niet zoveel pijn meer deed, en ik benieuwd was of ik hem nog had:
Lelijke voet met een schone achtergrond, maar ik had hem nog. Alleen is dat nooit deftig aan elkaar gegroeid en kan ik mijn tenen niet meer plooien