Jouw 5 favoriete games ooit?

1 football manager
2 GTA reeks
3 COD reeks
4 LA Noir
5 Red dead redemption 2
6 command and conquer red alert
7 Ceasar reeks
8 The settlers reeks
 
Per platform:
Nintendo: Pokemon Black + White (voor mij de piek. X+Y was ook goed, daarna steil bergaf).
Sony: Naughty Dog games. Zelf de voorkeur voor Uncharted series, maar TLOU is ook erg goed uiteraard van wat ik ervan had gespeeld, en nog eens zal doen.

Verder:
Sandbox: Minecraft
Historical RPG: Assassin's Creed Odyssey
Fantasy RPG: The Elder Scrolls V: Skyrim
Strategy/4x: Stellaris
Horror en interactive drama: Until Dawn
FPS: Battlefield 1 misschien objectief. Call of Duty: WoW meer subjectief (maar een genre dat ik minder speel nu). Misschien Destiny. Maar overal heb ik mijn opmerkingen bij.
Simulation: Cities Skylines
Sport: Football Manager (al is dat meer simulation).

Nog veel dat ik moet en wil spelen nog, dus wie weet ziet dit er al binnen x aantal jaar weer heel anders uit.
 
Een top 5 opstellen is tricky, omdat er per generatie/ console wel een aantal uitschieters zijn.

Per platform:
Gameboy: Pokémon Yellow
Gameboy Color: Pokémon Silver
Gameboy Advance: Pokémon Sapphire
Nintendo 64: Banjo Kazooie / Chameleon Twist 2
Sega Megadrive: Sonic 2 / Ghouls 'n Ghosts
Playstation 1: Demolition Racer / Gran Turismo 2 / Spyro 3
Playstation 2: Jak 2 / Gran Turismo 3 / Sly Raccoon / GTA Vice City
Playstation 3: Uncharted 2 / Heavy Rain
PSP: Burnout Legends / Death Jr. / Daxter
Xbox 360: Bioshock / Saints Row / Fallout 3 / Test Drive Unlimited / Crackdown / Portal 2
Xbox One: Forza Horizon 3 / Layers of Fear / Assassin's Creed Syndicate
 
Toch nog een paar MOHAA fans hier. Waren echt gouden tijden. Erna is er geen enkele shooter meer geweest die me zo veel fun gaf haha. Constant matches via clanbase, cups meespelen, int school tactics bedenken ipv de les te volgen 😂
Ik moet ik je wel gekend heb dan!
Ik heb nu mohaa revival nog eens geinstalleerd.
Er is een server met continue 20+ man op. Draait stalingrad met non realism.

Maar die echte mohaa tijd zal niet meer terugkomen..
 
Laatst bewerkt:
1) Mass Effect reeks : prachtig verhaal imo en leuke gameplay.
2) Knights of the Old Republic : dat verhaal... ik was totaal mee en is één van mijn beste ervaringen in gaming.
3) Half Life 2 : dat was toch echt wel een ervaring, zoveel vernieuweing in 1 game.
4) Guild Wars : ik kon een WoW abonnement niet betalen dus dit was mijn eerste MMO. Fantastische ervaring en veel vrienden tegengekomen die ik nu nog steeds heb. Zou eigenlijk op 1 kunnen staan maar da's dan enkel omwille van de persoonlijke ervaring.
5) Portal reeks : Ik was al fan van de indie voorloper en de gelikte afwerking door Valve was perfect. Is ook volgens mij één van de meest perfecte games. Humor, puzzels, graphics, shooting, twitch reactions, out of the box denken, goed verhaal etc....

Buiten de prijzen maar ik moet de namen toch laten vallen : Diablo 2, Dune 2, Sam & Max hit the road, Total War : Rome, Deux Ex, Tomb Raider reboot, Deux Ex reboot, Bioshock 1 en enkel 1, Doom 2, Hostile Waters en Civilisation 4.
 
1 football manager
2 GTA reeks
3 COD reeks
4 LA Noir
5 Red dead redemption 2
6 command and conquer red alert
7 Ceasar reeks
8 The settlers reeks

Ik wil niet ergeren, maar vind jouw lijst eigenlijk perfect tegenover mijn lijst. :) COD reeks in die top, ik begin te rillen.
Er is geen enkele van die games die ik ook maar in mijn top 20 zou zetten, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze slecht zijn, IMHO is een belangrijk acronym in deze thread.

Dus zeker geen commentaar, jouw mening is jouw mening en als je ervan geniet kan het niet beter zijn! RDR2 heb ik wel nog niet gespeeld, maar dat komt omdat die setting mij totaal niet interesseert.
 
Denk niet dat ik hier ooit op geantwoord heb wegens veel te moeilijk...
Maar als het echt zou moeten, in geen bepaalde volgorde:

- Bloodborne (Ik ga maar één soulsgame in de lijst zetten.)
- The Last of Us (De hele serie, of deel 1 maakt niet uit.)
- Destiny 1 (Puur persoonlijk, een heel unieke tijd geweest.)
- Link's Awakening (Geen idee waarom, maar dat spel blijf hangen.)
- Halo 3 (Omdat ik er ook een Xbox game bij wil en dit toch ook een gekke periode was.)

De meeste games zijn niet bepaald top tier of all time, maar vaak games die me ergens altijd zijn bijgebleven en ik soms nog aan terug denk.

Games die even goed op de lijst hadden kunnen staan zijn:

- World of Warcraft & Diablo
- The Witcher series
- De old school PS1 Tomb Raider era. (Was basicly 50% van mijn jeugd.)
- Onimusha 2 (Wat een game was me dat toen voor mij.)
- The Elder Scrolls IV: Oblivion <3 (Mss dat deze zelf de plaats van Halo 3 had kunnen nemen.)
- ... Kan nog lang door gaan.
 
Dit is zo moeilijk Zelda Ocarina of time zal erin staan maar nu moet je mij geen Zelda meer geven want ik speel het niet graag meer.
Resident evil 4 zit er wel in net als The last of us 1
Ik ben zo een Nintendo fan boy maar ik kan me er niet meer mee bezig houden.
Dino Crisis 2 blijft me ook altijd bij net als silent hill 2.
 
Dino Crisis 2 blijft me ook altijd bij net als silent hill 2.
Amai, ik heb Dino Crisis 2 echt kapot gespeeld :D

Voor mij (niet in volgorde):
Tony Hawk's Pro Skater 2
GTA Vice City
Final Fantasy 7
Forza Horizon reeks
en ... Hogwarts Legacy. Ik vind dat echt 1 van de beste games ooit gemaakt.
 
ik weet niet of ik in deze thread al heb gepost maar kom.

Wolfenstein 3D
Mortal kombat trilogy
C&C red alert (alle 3 eigenlijk).
Fifa world cup 2002 (blijft voor mij de leukste voetbal game ooit. Scoren gaat zo goed.. vanaf 2003 vind ik de fifa games niet meer OK )
Max Payne (alle 3 eigenlijk)
 
Geen specifieke volgorde

COD4 (na het school thuiskomen en online los gaan)
0000002987.1920x1080.jpg


Age of Mythology (zelfde reden als hierboven)
e3203b_mjxnHjO.jpg


Last of us 1 (story en gameplay wise. Part 2 kon me helaas niet bekoren)
the-last-of-us-tv-show-joel-ellie-1.jpg


Apex legends (gewoon omdat het me blijft me boeien na 2000u gameplay...)

apex-legends-screenshots-s12-map-sabotagedolympus-b-clean-min.png.adapt.crop191x100.628p.png


God of war 1 tem 3. De nieuwe GOW met Atreus kunnen me echt niet boeien.

gow_1.jpg
 
Monster Hunter World en Slay The Spire moeten bij mijn lijstje worden toegevoegd.
Als ik geen rem op mijzelf zet speel ik deze tot in de oneindigheid.
 
Enkel de NR1 ligt vast, de rest is ongeordend :p

1. Dragon Quest 8

PS2-versie, desnoods spelen via emulator met geupscalede resolutie. 3DS-versie heeft extra content en geen random encounters. Beduidend slechtere visuals, geen orkestrale OST op de 3DS... De nieuwe (side)content is in mijn ogen niet zo cruciaal dat je voor de 3DS zou kiezen boven ps2(emulatie) bij je eerste playthrough. De geluidskwaliteit van de voice-acting is ook veel slechter bij 3DS om Joost mag weten welke reden.

Favoriete JRPG. Simpele turn-based mechanics, mooi(, maar relatief luchtig) verhaal, elke stad&dorp heeft zijn eigen stijl/charme, de personages zijn enorm likeable. Een beetje grinden komt er wel bij kijken af en toe, maar doet in mijn ogen geen afbreuk aan de kwaliteit.

Persona 3

Gameplay-gewijs op vele vlakken verouderd tegenover P4/P5, maar het verhaal en de vibe is zo drastisch verschillend van eendert welke game die ik ooit speelde. Misschien is het gewoon de "I'm 14 and this is deep"-mindset van vroeger, maar geen game doet u nadenken over existentialisme of de dood gelijk P3 doet. Aigis is de beste anime-girl in de hele serie met voorsprong.

Okami

De intro is een beetje langdradig en elk personage spreekt in de ouderwetse Zelda-brabbel-stijl. Afgezien van die twee dingen kan ik niets slecht opnoemen. De artstijl is geen dag verouderd, de ps4-versie op een moderne OLED-tv ziet er nog altijd prachtig uit. De game is doorspekt met verwijzingen naar klassieke Shinto-mythologie en voelt aan als één grote liefdesbrief naar dit thema. De gameplay is zeer fel te gelijken aan Windwaker. Er is veel te verkennen, veel geheimen en de dungeons/bosses zijn allemaal heel creatief.

Bloodborne

De souls-combat waar ik zo veel van hou met uitdagende levels. De beste Lovecraft-game en (met alle respect naar zij die proberen) geen enkele game komt ook maar in de buurt van hoe goed het hier gedaan is. De grootste handicap van deze game is de shitty framerate en -afhankelijk aan wie je het vraagt- bloodvial farmen

Resident Evil 4

Twijfel of ik het origineel of de remake pak. De remake is geweldig, maar ik moet het nog tig aantal keer herspelen om zeker te zijn. RE4 is gewoon een dikke thrill-ride van begin tot einde. Tempo ligt perfect, constant spanning als je voor het eerste speelt en als je de game gewoon bent, is het gewoon enorm bevredigend om door de game te walsen.
 
Enkel de NR1 ligt vast, de rest is ongeordend :p

1. Dragon Quest 8

PS2-versie, desnoods spelen via emulator met geupscalede resolutie. 3DS-versie heeft extra content en geen random encounters. Beduidend slechtere visuals, geen orkestrale OST op de 3DS... De nieuwe (side)content is in mijn ogen niet zo cruciaal dat je voor de 3DS zou kiezen boven ps2(emulatie) bij je eerste playthrough. De geluidskwaliteit van de voice-acting is ook veel slechter bij 3DS om Joost mag weten welke reden.

Favoriete JRPG. Simpele turn-based mechanics, mooi(, maar relatief luchtig) verhaal, elke stad&dorp heeft zijn eigen stijl/charme, de personages zijn enorm likeable. Een beetje grinden komt er wel bij kijken af en toe, maar doet in mijn ogen geen afbreuk aan de kwaliteit.

Persona 3

Gameplay-gewijs op vele vlakken verouderd tegenover P4/P5, maar het verhaal en de vibe is zo drastisch verschillend van eendert welke game die ik ooit speelde. Misschien is het gewoon de "I'm 14 and this is deep"-mindset van vroeger, maar geen game doet u nadenken over existentialisme of de dood gelijk P3 doet. Aigis is de beste anime-girl in de hele serie met voorsprong.

Okami

De intro is een beetje langdradig en elk personage spreekt in de ouderwetse Zelda-brabbel-stijl. Afgezien van die twee dingen kan ik niets slecht opnoemen. De artstijl is geen dag verouderd, de ps4-versie op een moderne OLED-tv ziet er nog altijd prachtig uit. De game is doorspekt met verwijzingen naar klassieke Shinto-mythologie en voelt aan als één grote liefdesbrief naar dit thema. De gameplay is zeer fel te gelijken aan Windwaker. Er is veel te verkennen, veel geheimen en de dungeons/bosses zijn allemaal heel creatief.

Bloodborne

De souls-combat waar ik zo veel van hou met uitdagende levels. De beste Lovecraft-game en (met alle respect naar zij die proberen) geen enkele game komt ook maar in de buurt van hoe goed het hier gedaan is. De grootste handicap van deze game is de shitty framerate en -afhankelijk aan wie je het vraagt- bloodvial farmen

Resident Evil 4

Twijfel of ik het origineel of de remake pak. De remake is geweldig, maar ik moet het nog tig aantal keer herspelen om zeker te zijn. RE4 is gewoon een dikke thrill-ride van begin tot einde. Tempo ligt perfect, constant spanning als je voor het eerste speelt en als je de game gewoon bent, is het gewoon enorm bevredigend om door de game te walsen.
Da is toch ook wel een lijstje dat ik me kan achter zetten, zelf pas na 2 chapters in RE4, zie ik het potentieel al :p

Vooral DQ8 tho, zelf niet toegevoegd aan de lijst ookal was het een van men lievelings games op PS2 destijds. Momenteel staat DQ bij mij op een heel laag pitje, vandaar dat ik hem er toch vantussen gelaten heb.
 
Mss eens per genre
Racing wellicht GT 3 was toen een mooie stap van ps1 naar ps2
fps wellicht cod mw 2 origineel van 2009.
 
1. Bloodborne
2. Occarina of time
3. Red dead redemption 2
4. Waarschijnlijk mn eerste echte rpg ervaring, landstalker
5. Returnal, yup, Returnal, wat dat spel teweeg bracht... Abnormaal
5.5. Divinity waarschijnlijk den 2de
5,5. Skyrim
5.7. Toch ook enige vermelding voor al die ps klassieker rpg's a la Alundra, Secret of Mana, Grandia, Breath of fire, Lunar etc...goeie tijden

En binnen 10 min denk ik, shit, die moest er ook tussen
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan