Jouw 5 favoriete games ooit?

1) Red Alert 2 + Yuri's Revenge: geweldige fast-paced strategy game, één van de eerste games die ik speelde. Nu 20 jaar later speel ik 'm nog wekelijks (en als ik meer tijd had, dagelijks).
2) Return To Castle Wolfenstein: fantastische shooter, ook één van de eersten die ik speelde. Was er vroeger heel goed in, helaas zijn de multiplayer servers dood en kan ik het überhaupt niet meer werkende krijgen op de pc...
3) Soldier of Fortune 2: Double Helix: Gold Edition: geweldig spel waar ik talloze uren met vrienden op heb gespeeld. Ook in LAN, wat een tijden. Heerlijk om te fraggen met een AK. Had zelfs mijn eigen clan met één van de beste spelers ter wereld op dat moment (Raigeki). Later bleek dan dat 'ie cheats gebruikte :p
4) Age Of Empires 2 + uitbreiding: Ook één van de eerste games die ik speelde, had de collector's edition. Fantastisch! Heb nu alle AOEs op Steam en de 4de is natuurlijk pre-ordered.
5) Quake 3/Medieval 2 Total War/WoW: allemaal fantastische games. Denk hier ook bij aan de vele Call of Duties met vooral de United Offensive als orgelpunt.
 
Top 5 is gewoon te moeilijk, voor mij zijn volgende games legendarisch en waar ik énorm veel tijd aan heb versleten.

PC: Soldier of Fortune II (MP), World of Warcraft en in iets mindere mate misschien MOH:AA, CoD1, Baldur's Gate, Championship Manager 01/02, Cycling Manager 1, Enemy Territory
Console: Goldeneye (N64), Banjo Kazooie (N64), Donkey Kong 64 (N64), Super Mario 64 (N64), The Legend of Zelda Ocarina of Time (N64), Fifa 99 (N64), Donkey Kong Country (SNES), Super Mario Kart (SNES), Pokémon Red (GB), Pokémon Gold (GB), Rayman (PS)

Nintendo 64 was voor mij echt een gouden tijdperk.
 
2) Return To Castle Wolfenstein: fantastische shooter, ook één van de eersten die ik speelde. Was er vroeger heel goed in, helaas zijn de multiplayer servers dood en kan ik het überhaupt niet meer werkende krijgen op de pc...

Master servers for the multiplayer were shut down in February 2012. A mod, S4NDMoD, solves this problem by making the game use fans' master server.

En dan heb je ook nog de Source ports.
 
1. Metal Gear Solid 1 & 3: Ik kan niet kiezen. MGS1 was voor mijn ne game changer op gebied van story telling, cutscenes. Snake Eater is dan het perfecte resultaat geworden.

2. Medal of Honour: Allied Assault: Die landing in Normandië is nog altijd 1 van de geschiftste game momenten voor mij

3. GTA: Vice City: Die 80's sfeer, loved it!

4. The Last Of Us: Wat een journey was me dat, van begin tot einde.

5. Far Cry 3: Die intro met Vaas, van die momenten dat een spel u direct bij de keel pakt en u nimmer loslaat.
 
1. Metal Gear Solid 1 & 3: Ik kan niet kiezen. MGS1 was voor mijn ne game changer op gebied van story telling, cutscenes. Snake Eater is dan het perfecte resultaat geworden.

2. Medal of Honour: Allied Assault: Die landing in Normandië is nog altijd 1 van de geschiftste game momenten voor mij

3. GTA: Vice City: Die 80's sfeer, loved it!

4. The Last Of Us: Wat een journey was me dat, van begin tot einde.

5. Far Cry 3: Die intro met Vaas, van die momenten dat een spel u direct bij de keel pakt en u nimmer loslaat.
MGS, MH:AA, GTA:VC, hoe kon ik ze vergeten!

@Furon merci voor de tips! ga ze eens proberen straks
 
Dit is altijd zo moeilijk zo'n lijstjes vb 1 van mijn lievelings titels all tiem is Zelda OOT op n64 maar nu zegt dat mij helemaal niks niet meer Nintendo games.
Ik denk dat je daar uitgroeit, is al van de Gamecube geleden dat ik een mario game uitgespeeld heb.
 
Toch nog een paar MOHAA fans hier. Waren echt gouden tijden. Erna is er geen enkele shooter meer geweest die me zo veel fun gaf haha. Constant matches via clanbase, cups meespelen, int school tactics bedenken ipv de les te volgen 😂
 
1. The Last of Us Remastered
2. Dragon Age Inquisition
3. The Last of Us Part 2
4. Tales of Vesperia
5. Uncharted 4

Grote Bioware en Naughty Dog fan :love2: (verder in de top 10 zouden oa. nog Mass Effect staan. Andromeda staat bij mij hoger dan de trilogie wel)
 
1. Zelda Ocarina of Time
2. Tony Hawk Pro Skater 2
3. Super Mario 64
4. Unreal Tournament - Tactical Ops (Puur nostalgie)
5. World of Warcraft

San Andreas valt er net naast, keuze zijn vooral good old memories :)
 
Ja hoor je inderdaad niet veel maar ik heb enorm veel plezier beleeft aan Andromeda, meer dan aan de trilogie 😄.
Ik ben nooit verder geraakt dan aan de 3e missie zelfs, terwijl ik de andere 3 telkens in 1 ruk uitspeelde. Mis ik iets bij Andromeda? Of wordt het beter en speel ik best eens verder?
 
Ook een oldie: Timesplitters op de Dreamcast. Of incoming. Of House of the Dead 2. Fantastische games op een zalige console!
 
Ja hoor je inderdaad niet veel maar ik heb enorm veel plezier beleeft aan Andromeda, meer dan aan de trilogie 😄.
Beter dan de trilogie was het voor mij niet, maar ik heb er toch ook echt van genoten. Ik heb het wel een paar jaar na release gespeeld, waardoor de grote bugs er toch uit waren. Je merkt wel aan alle kanten dat er meer in zat (maar dat heb je bij elk BioWare spel), en dat er DLC's gepland waren om de wereld(en) verder uit te werken. Jammer dat dat niet gebeurd is.
 
Ik ben nooit verder geraakt dan aan de 3e missie zelfs, terwijl ik de andere 3 telkens in 1 ruk uitspeelde. Mis ik iets bij Andromeda? Of wordt het beter en speel ik best eens verder?

Ik denk het wel, de trilogie is echt meer storybased dan Andromeda, misschien daarom dat je Andromeda minder vond? De verschillende planeten ontdekken en elk hoekje van de map gaan doen spreekt mij dan ook enorm aan bij Andromeda. Niet dat ik de trilogie minder vond, die staat ook zeker in mijn top 10 :D

En heb je dus eerst de trilogy gespeeld, of eerst Andromeda? :p

Tweemaal de trilogie (eerst op 360 en dan PS3) en daarna Andromeda gespeeld. Binnenkort zal daar een derde keer de trilogie bijkomen met de LE :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
1 Gears of war (van de eerste tot de laatste)
2 Splinter cell (van de eerste tot de laatste)
3 De ssx reeks waarvan ik tricky de beste vond
4 Mass effect trilogy
5 Heavenly sword
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan