Jouw 5 favoriete games ooit?

eightytwo

Well-known member
Wat zijn jouw 5 favoriete games ooit, en waarom? Wie weet ontdek je in deze thread ook iets dat je nog niet kende!

Let’s go!


1. Bloodborne / 2015 / PS4
bloodborne-header02-600x300.jpg

Wat is er nog niet gezegd over Bloodborne? Onovertroffen sfeer en setting, wonderlijke worldbuilding en lore, buitengewone boss fights en een sublieme soundtrack. Voor mij was dit destijds de trigger om een PS4 te kopen. Ik heb er waarschijnlijk zo’n 100 runs op zitten en ik wil nog steeds meer! Dé game van vorige generatie, zonder enige twijfel.

2. Shadow of the Colossus / 2005 / PS2
shadowofthecolossus.jpg

Okay, okay, de originele controls, camera en performance waren op z’n minst gezegd wankel te noemen, maar dit is zo’n unieke en mysterieuze wereld met colossi gaande van memorabel tot grandioos. De Bluepoint remake was in ongeveer alle opzichten een verbetering tegenover het origineel. Fumito Ueda is een held en dit is een absolute klassieker die iedereen gespeeld zou moeten hebben!

3. Super Metroid / 1994 / SNES
metroidingame1.jpg

Voor mij was dit de game die mij, in ‘94 als young snotter, leerde om zonder hand holding een wereld te ontdekken. Op dat moment was Super Metroid echt uniek en er was niet echt een alternatief, althans niet voor mij. Eervolle vermelding voor Symphony of the Night, dat een paar jaar later uitkwam.

4. Journey / 2012 / PS3
bfaf7743ff2b2e237d49b74812ee00e3d81a228f2836e07a22f08b59d110a2de.jpg

Toegegeven, dit is niet de meest herspeelbare game, maar die eerste playthrough in het midden van de nacht was betoverend en zal ik me voor altijd herinneren. Een ongelooflijke, unieke ervaring compleet met tranen van vreugde op het einde.

5. Resident Evil 4 / 2005 / GCN & PS2
biohazard-4-download.jpg

Ah! I’ll buy it at a high price! Toen Resident Evil 4 net uit kwam, kon ik simpelweg niet stoppen met ‘s nachts spelen en ik heb sindsdien opnieuw en opnieuw genoten van iedere playthrough op ieder systeem. Een masterclass in pacing die consequent op het juiste moment de juiste dingen op je los laat.

Runners-up: Dark Souls, The Legend of Zelda: A Link to the Past, Final Fantasy VII, Hollow Knight, Super Mario Bros. 3
 
1. Legend of Zelda: Ocarina of time
Meest magische game-ervaring als kind. Graphics, story, gameplay, soundtrack, ... ongezien voor die tijd, eerste game die ik 100% uitgespeeld heb (100 skulltulas vinden in de tijd vóór youtube). Soundtrack blijft kippevel.

2. The Witcher 3: Wild Hunt
Meest magische game-ervaring als volwassene, zonder de kindernostalgie makkelijk op eerste plaats. Briljante game over heel de lijn.

3. Super Mario 64
Revolutionaire 3D game voor die tijd. Kapot gespeeld. Sunshine vond ik ook straf maar nadien werd het minder en minder (of ik ouder en ouder)

4. Ghost of Tshushima
De enige game in de laatste jaren waar ik echt van onder de indruk was sinds The Witcher. Grote fan van Japan en Samurai-setting. Ik denk dat deze game het verpest heeft voor de games die de komende tijd zullen uitkomen. Ik durf niet aan Valhalla beginnen, de combat verbleekt erbij. En dan nog eens uit het niets de gratis raid die beter in elkaar zat dan quasi elke andere endgame coop content.

5. Super Mario World (snes)
Eerste game die ik uitgespeeld heb, samen met mijn broer. 's Nachts bleef de Snes aanstaan om verder te spelen.

Eervolle vermelding aan de kleinere games zoals Portal, Limbo, Braid, ... de nostalgische series zoals Mortal Kombat, Mario Kart, Need for speed, Tony Hawk, International Superstar Soccer, ... En de mooiste coop-ervaring met the vault of glass bij Destiny. Edit: Doorlopend op PC de citybuilders varianten gaande van Dungeon Keeper, Tycoongames, Settlers, Tropico, Simcity, Anno, AoE tot de recentere Cities XL.
 
Laatst bewerkt:
Need for Speed Porsche.
2d10089bab513c6aa2541671c1441cb4.jpg

Nooit uitgespeeld, maar blijft voor mij een van de beste naast Underground en The Run.

The Secret of Monkey Island.
The_Secret_of_Monkey_Island_artwork.jpg

De gouden tijden van click & point adventures en dit was wel een topper in de reeks.


Golden Axe

Golden_Axe.png


Pure nostalgie natuurlijk, maar dit type games was heel populair. Double Dragon, Ghost 'n gouls, altered beasts.

Thief
url

Ik hou van stealth games en de Thief serie is daar natuurlijk een perfect voorbeeld van. De game had zeker zijn gebreken, maar de sfeer was er wel.
Hopelijk komt er ooit nog een vervolg op.


Anno 1404
url


De beste uit de serie imo. Ontelbare uren mee gespeeld en ik heb mn safegames nog altijd om verder te spelen :p

En als bonus: als beginnend tiener met last van de hormonen op de kermis in de Arcade tent: Gals Panic
Gals%20Panic%20S3%20%28Japan%29.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind dat echt bijna onmogelijk. Over de meer dan twintig jaar dat ik games speel, over al die verschillende genres, ...

Maar als er één spel is waar ik indertijd echt van omvergeblazen werd, dan was het BioShock Infinite wel. De graphics, de muziek, het verhaal, de sfeer, ... dat was voor mij het eerste spel waar ik écht ervoer hoe computergames ook echt een kunstvorm kunnen zijn. Prachtig, prachtig spel.

En misschien moet ik op plek twee dan Divinity: Original Sin 2 zetten. Waarschijnlijk de beste RPG van de laatste tien jaar en de climax van de verhaallijn van Lohse geeft me nog steeds kippenvel. En van Belgische makelij.

Verder zijn er echt te veel titels of reeksen die wedijveren voor een plek. The Longest Journey (reeks), Mass Effect (reeks), Dragon Age (reeks), The Witcher (reeks), Vampire: The Masquerade - Bloodlines, The Secret World, KOTOR, Age of Conan, ...

En dan heb je nog gamereeksen als Football Manager, Civilization, Total War, Age of Empires, Rollercoaster Tycoon, Tropico, ... waar ik over alle games in die reeksen zodanig veel uren heb gestoken dat ze puur op basis van time played altijd in mijn top 5 zouden moeten staan.

En dan vergeet ik nog Warcraft III, World of Warcraft, RTCW: Enemy Territory, Unreal Tournament, de eerste Call of Duty, Heroes of Might and Magic 3 (waar ik een jaar om gesmeekt heb bij mijn ouders), en zo veel andere games die samen met Age of Empires de liefde voor deze hobby hebben gekickstart.
 
Wat een kuttopic toch! En als ik dan uiteindelijk mijn keuze gemaakt heb en lees wat de anderen posten, ben ik weer slechtgezind dat ik er een hoop vergeten ben :(

Soit, effe proberen (vraag het mij morgen en het is weer anders). In geen specifieke volgorde:

Final Fantasy VII (PsOne)
Metal Gear Solid (PsOne)
Baldur's Gate (PC)
Medal Of Honor: Allied Assault (PC)
The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time (N64)

Eervolle vermeldingen:
Resident Evil 3 (PsOne), Hollow Knight (Switch), Age Of Empires II (PC), Counter-Strike 1.6 (PC), StarCraft (PC), The Binding Of Isaac (PC/Switch), The Witcher III (XOne), Crash Bandicoot (PsOne), Diablo II (PC), Call Of Duty 1 (PC), .......
 
Laatst bewerkt:
Moeilijk. Deze behoren voor mij alleszins wel tot mijn top :
  • The Witcher 3
  • Skyrim
  • Destiny
  • Super Mario Bros 3
  • Uncharted (de hele reeks eigenlijk)
 
Mijn lijst waar ik zo direct kan opkomen:

  • Super Mario All Stars (Snes)
  • Super Metroid (Snes)
  • Final Fantasy VIII (pc)
  • Metal Gear Solid (PS1)
  • TES: Oblivion (of Morrowind)
Eervolle vermeldingen:
DOOM2 en Duke Nukem 3D, C&C, C&C Red Alert, Warcraft 1 en 2, gta 1, 2 en London. Mafia
 
Laatst bewerkt:
Heb veel goeie games gespeeld, maar de games die toch wel veel betekend hebben voor mij:

- Final Fantasy VIII (PS1)
- Tekken 3 (PS1)
- Pokémon Red (GB)
- Curse of Monkey Island (PC)
- Grand Theft Auto III (PC)
- Red Alert 2+ (PC)
- Warcraft III + TFT (PC)
- City of Heroes/City of Villains (PC)
- Guild Wars (PC)
- TES: Morrowind (PC)
- God of War II (PS2)

pff... kan zo blijven gaan :unsure:

- Counter-Strike 1.5
- World of Warcraft
- Alle andere Final Fantasy

Ik ben hier echt slecht in xD
 
Laatst bewerkt:
* FF IX (PS One)
* FF X(-II) (PS 2)
* Gran Turismo 3 (PS 2)
* GTA Vice City (PS 2)
* Counter-strike 1.5 (PC)

De eerste 5 games waarop ik kwam, daar ga ik dus ook ineens voor :)
 
Eerst ff zeggen: als kind had ik altijd exclusief Sega consoles. Een nintendo heb ik nooit gehad, en daarna heb ik zo'n 15 jaar enkel MMOs gespeeld op pc. PS4 deze gen.

De vijf games die mij het meest zijn bijgebleven.

- world of Warcraft: zoveel in meegemaakt, mensen leren kennen die ik na al die jaren nog zie of hoor, en gewoon het game waarin ik de meeste uren had steken (ik herinner mij nog 150 dagen played exact 1 jaar na release..).
- Lord of the rings online: zelfde reden als hierboven, zou het zelfs nu nog eenns willen opstarten.
- Mass effect 2/witcher 3. Misschien een kleine voorkeur voor the witcher. 2 beste rpgs voor mij.
- wonder boy 3 the dragons trap/streets of rage 2 : pure nostalgie, tientallen keren uitgespeeld. Herinneringen aan coop sessies met de vader doen het hem hier.

-
 
Oeie, das idd geen makkelijke opdracht:

- Total Annihilation + expansion packs
- Unreal: da was een game changer in de tijd --> unreal engine was born!
- Mechwarrior
- Starcraft
- GTA: met de kaart naast je door stad sjeezen op zoek naar een car paint shop

All old school, but very good school :D
 
Met stip: Age of Empires 2 (in mindere mate 1). Topgame. 20 jaar na datum still alive and kicking. Er blijven uitbreidingen komen en de community blijft groeien. Niche maar top!

Op de voet gevolgd door Company of Heroes 1 en 2. Veel te veel uren gesleten op de multiplayer.
En natuurlijk de Total War series. Voornamelijk Rome I en Medieval 2. Ze hebben enkele top mod's die de originelen doen verbleken.

GTA III, Vice City en San Andreas. San Andreas gaf de beste game ervaring en was een serieuse stap vooruit maar de atmosfeer van Vice City heeft geen enkele opvolger kunnen evenaren.

Enige shooter en louter als tijdverdrijf of voor de lol: Team Fortress 2.
 
Eerst ff zeggen: als kind had ik altijd exclusief Sega consoles. Een nintendo heb ik nooit gehad, en daarna heb ik zo'n 15 jaar enkel MMOs gespeeld op pc. PS4 deze gen.

De vijf games die mij het meest zijn bijgebleven.

- world of Warcraft: zoveel in meegemaakt, mensen leren kennen die ik na al die jaren nog zie of hoor, en gewoon het game waarin ik de meeste uren had steken (ik herinner mij nog 150 dagen played exact 1 jaar na release..).
- Lord of the rings online: zelfde reden als hierboven, zou het zelfs nu nog eenns willen opstarten.
- Mass effect 2/witcher 3. Misschien een kleine voorkeur voor the witcher. 2 beste rpgs voor mij.
- wonder boy 3 the dragons trap/streets of rage 2 : pure nostalgie, tientallen keren uitgespeeld. Herinneringen aan coop sessies met de vader doen het hem hier.

-
Potverdekke, Mass Effect... Dat brengt me weer in een ander stadium 10j later waar games zoals Mass Effect, Gears of War, Bioshock, Fallout, Halo of Fable het voor het zeggen hadden...

Soit, maakt niet uit, ik ben verwend geweest :)
 
Mijn lijst waar ik zo direct kan opkomen:

  • Super Mario All Stars (Snes)
  • Super Metroid (Snes)
  • Final Fantasy VIII (pc)
  • Metal Gear Solid (PS1)
  • TES: Oblivion (of Morrowind)
Eervolle vermeldingen:
DOOM2 en Duke Nukem 3D, C&C, C&C Red Alert
Waarom Doom 2 en niet de classic Doom?
 
Altijd moeilijk om 5 favorieten te kiezen! Dus ik ga gewoon voor de eerste games die in mij opkomen.

- Final Fantasy VIII: mijn eerste echte pc game. Ik denk dat deze indertijd het spel is geweest dat mij echt into gaming heeft gebracht.
- World of Warcraft: speel ik al sinds de vanilla release. Zo veel herinneringen en mensen.
- The Witcher 3: prachtig verhaal, een van die games die je begint te spelen en gewoon niet meer kan los laten. Boeiende sidequests en een wereld die je gewoon wil ontdekken.
- RDR(2): ik probeer om verder in het verleden terug te denken, maar Red Dead blijft altijd in mijn hoofd terugkomen. Geweldige atmosfeer, in beide games.
- Een tie tussen de Mass Effect en Bioshock reeks. Beide games hebben altijd een meeslepend verhaal gehad. De space setting van ME vond ik altijd fantastisch. En bij Bioshock de hele atmosfeer.

Ik denk dat het in elk geval moeilijk is om het tot 5 te beperken. Er zijn altijd sowieso meer dan 5 games die een impact hebben gehad, of games die je gewoonweg nog een keer zou willen spelen met geheugenverlies :p

Edit: zie ik begin al direct aan meer games te denken - TLOU, de AC-games, Eve, GW(1 en 2), Runescape, Destiny, ... ik zou kunnen blijven doorgaan.
 
Terug
Bovenaan