Jeugdbewegingen

Ik heb jaren in de chiro gezeten. 5j als lid, 6 jaar als leiding waarvan 1tje als hoofdleiding en daarna nog 4 jaar in het gewest.
De beste beslissing die ik kon maken in mijn jeugd.
Het heeft met véél socialer gemaakt, grenzen leren verleggen, haar op mijn tanden kweken en vooral mijn beste vrienden komen allemaal van in die periode. En het leukste is dat sommige van mijn beste vrienden, ooit nog mijn leden geweest zijn. We schelen 3-4 jaar maar da merkte totaal niet.

Tegenwoordig draait onze chiro ook op een mindere leidingsbende. Maar als ik de verhalen van het verleden hoor, is dat telkens met ups en downs. Hangt vooral van de mentaliteit af van sommigen en de mindset van velen.
Mijn kind(eren) gaan later ook sowieso de jeugdbeweging in. Welke maakt niet uit, zolang ze zit maar amuseren en met hun vriendjes kunnen ravotten.
 
Vandaag op baan ook nog zo'n groep tegengekomen waarvan ik dacht: "de mijne gaat daar toch niet bijlopen". Een groepje van 25-30 kinderen van een jaar of 8-9, met twee gasten van nog geen 18 jaar oud als begeleiders. Nee, dat vertrouw ik toch niet.
 
Terug
Bovenaan