Goeie indruk gemaakt dan, al direct 8 dagen niet komen opdagen voor uwe nieuwe functie.Vandaag document gekregen dat ik moet tekenen om het officieel te maken![]()
Officiële startdatum nieuwe functie is 1/6/2022![]()

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goeie indruk gemaakt dan, al direct 8 dagen niet komen opdagen voor uwe nieuwe functie.Vandaag document gekregen dat ik moet tekenen om het officieel te maken![]()
Officiële startdatum nieuwe functie is 1/6/2022![]()

Ik heb veel van voorgaande gemist, wat is de job wel? Is alleszins altijd mooi voor volgende keren dat je kan aangeven/putten uit zo een meer ‘rigoureuze’ processen. Je weet nooit dat die 50 minuten indiceren dat je wel goed matcht!Na 3 selectierondes overleefd te hebben, mocht ik vandaag op gesprek komen bij een 5koppige jury.
In de mail stond dat er 35 minuten voorzien was.
Begin van het gesprek: "Ik ben x en samen met mijn collega's gaan we de komende 35 minuten....."
Bon, 50 minuten later was ik buiten!
Eigenlijk was de vacature niet duidelijk genoeg en ben ik niet zozeer een match voor wat ze precies zoeken. Dus de kans is klein dat ik een jobvoorstel zal krijgen. Maar wel een goeie oefeningen (alle 4 de rondes) én een aangenaam gesprek! Er was duidelijk wel interesse anders had het gesprek nooit zo lang geduurd.
Jeez, serieuze jobs precies. Denk niet dat ik ooit meer dan 2 gesprekken heb moeten doen :/Na 3 selectierondes overleefd te hebben, mocht ik vandaag op gesprek komen bij een 5koppige jury.
Begin van het gesprek: "Ik ben x en samen met mijn collega's gaan we de komende 35 minuten....."
Eigenlijk was de vacature niet duidelijk genoeg en ben ik niet zozeer een match voor wat ze precies zoeken. Dus de kans is klein dat ik een jobvoorstel zal krijgen. Maar wel een goeie oefeningen (alle 4 de rondes) én een aangenaam gesprek! Er was duidelijk wel interesse anders had het gesprek nooit zo lang geduurd.
Ambtenaar: administratief medewerker bij een stadsbestuur.Ik heb veel van voorgaande gemist, wat is de job wel? Is alleszins altijd mooi voor volgende keren dat je kan aangeven/putten uit zo een meer ‘rigoureuze’ processen. Je weet nooit dat die 50 minuten indiceren dat je wel goed matcht!
De trein is wel meer te laat. Niks speciaals daar.Goeie indruk gemaakt dan, al direct 8 dagen niet komen opdagen voor uwe nieuwe functie.![]()
Ik heb het volgende doorlopenJeez, serieuze jobs precies. Denk niet dat ik ooit meer dan 2 gesprekken heb moeten doen :/
Misschien valt er alsnog iets uit de bus. Fingers crossedNa 3 selectierondes overleefd te hebben, mocht ik vandaag op gesprek komen bij een 5koppige jury.

Imposter syndrome?Ik heb vaak het gevoel dat ik een atypische Project Manager ben. Eigenlijk helemaal niet zo geordend, gestructureerd, rigoureus en stipt zoals men zou verwachten van een PM. Maar op één of andere manier kan ik onder tijdsdruk op het juiste moment wel de juiste prioriteiten leggen en komt alles uiteindelijk wel goed.
Op die manier heb ik vaak het gevoel tijdens mijn werk: "So far, so good. Maar ik kan elk moment door de mand vallen."
Maar in plaats van dat ik door de mand val, krijg ik constant complimenten naar mijn hoofd gesmeten. Zonet belde mijn n+1 dat hij een rol voor mij ziet als coach om andere teamleden te gaan begeleiden. Om uit te leggen hoe ik mijn projecten aanpak "want daar kunnen anderen nog veel van leren". Enzovoort. Ik heb hem gezegd dat ik zelf nog veel te veel bijleer van senior collega's om zelf al te gaan coachen. Maar dat sluit blijkbaar niet uit dat ik zelf ook al minder-senior teamleden kan gaan coachen. En dan noemt hij enkele teamleden die ik zou moeten coachen, waar ik zelf vol bewondering naar sta kijken over hij zij het aanpakken. Dat laatste heb ik natuurlijk niet gezegd.
Ik zou niet weten wat ik moet zeggen tegen die gasten. Ik heb zin om hen te coachen met: "Ja, kijk jongens, ik doe ook gewoon maar iets. Gewoon rustig blijven en goed blijven communiceren! Ok?".![]()
Ik ben totaal niet ambitieus en toch krijg ik zoveel kansen, het is precies alsof ik per ongeluk "carrière" aan het maken ben. Vreemd. Het loon zal wel voor een stukje moeten volgen maar daar heb ik nu uiteraard nog niet onmiddellijk over gehad tijdens dit verkennend gesprek. Eerst even bij mezelf nagaan of ik dat wel wil doen.
Ja, ik zat hier ook een epistel over te typen dat ik nu zal samenvatten:Imposter syndrome?
Op voorwaarde dat je niet te sterk beteugeld wordt. Ik krijg op mijn functie ook de nodige speelruimte om mijn takenpakket uit te voeren en mag zelf initiatieven nemen om verbeteringen aan te brengen. Dat schept veel vertrouwen.Ja, ik zat hier ook een epistel over te typen dat ik nu zal samenvatten:
Met enkel gezond verstand, goesting, leergierigheid en een goede werkmentaliteit, kan je volgens mij in heel veel jobs gesmeten worden en binnen een paar maanden uitgroeien tot een autonome werkkracht.
Ik ben in zeer veel gevallen akkoord. Maar je kan met de beste wil ter wereld niet bv. een electricien met gezond verstand, goesting en een goede werkmentaliteit in een scientist positie binnen kankeronderzoek steken.Ja, ik zat hier ook een epistel over te typen dat ik nu zal samenvatten:
Met enkel gezond verstand, goesting, leergierigheid en een goede werkmentaliteit, kan je volgens mij in heel veel jobs gesmeten worden en binnen een paar maanden uitgroeien tot een autonome werkkracht.
Natuurlijk niet. Ik zeg dan ook -zoals je zelf zegt- 'veel gevallen', en niet 'alle gevallen'.Ik ben in zeer veel gevallen akkoord. Maar je kan met de beste wil ter wereld niet bv. een electricien met gezond verstand, goesting en een goede werkmentaliteit in een scientist positie binnen kankeronderzoek steken.

Bij mij was de beste helemaal in het begin van carrière als IT consultant -> gesolliciteerd bij Cegeka, gesprek was in minder dan 5 minuten gedaan want de poppemie van HR was niet blij omdat ik niet in kostuum was.Ivm selectierondes:
'Ergste' sollicitatie proces hier was eerst een case study van thuis moeten oplossen die minstens 6 uur duurde. Dan daarna nog een volledige dag, van 8u30 tot 18u, een hele hoop case studies, interviews, testen op kantoor bij hun in Zwitserland. In totaal dus 2 volledige dagen aan gespendeerd.
En uiteindelijk geen aanbod gekregen natuurlijk want er waren heel veel kandidaten.
Nu zou ik denk ik bij voorbaat al weigeren om aan zo een overdreven proces mee te doen, tenzij het een once in a lifetime opportunity is natuurlijk.
Imposter syndrome?
We zullen zien zeker?Bij mij was de beste helemaal in het begin van carrière als IT consultant -> gesolliciteerd bij Cegeka, gesprek was in minder dan 5 minuten gedaan want de poppemie van HR was niet blij omdat ik niet in kostuum was.
Achteraf héél content dat dat niet doorgegaan is want bij ander consultancy boite begonnen en superjob gehad daar met heel veel interessante projecten in verschillende bedrijven.
Kan me niet voorstellen (behalve big 4) dat kostuum tegenwoordig nog verwacht wordt?
Je hebt misschien een goede bewaarengel. Ik twijfel soms ook aan mijn capaciteiten en misschien had ik verder kunnen staan in mijn carrière als ik wat assertiever was. Anderzijds ben ik best wel tevreden waar ik nu ben, al zijn er nog wel doorgroeimogelijkheden.Dat heb ik even moeten Googlen.
Confronterend. Heel veel zaken komen me herkenbaar voor. Dan gooi je iets random op een forum, en hopla, krijg je direct een psychologische analyse van jezelf terug.
Zou ik mezelf echt onderschatten? Ik weet niet hoor: ik ben bijvoorbeeld zonet nog compleet toevallig op een mail gebotst die me deed denken aan iets wat ik nog moest opvolgen. Een persoon waar ik al lang geleden een vraag heb aan gesteld maar nog steeds geen antwoord op heb, maar wat eigenlijk wel vrij belangrijk is. Ik heb dus geen reminder in mijn agenda gestoken zoals een échte, goede PM zou gedaan hebben voor iets belangrijks. Neen, volledig vergeten en puur toeval op gebotst. Zijn dergelijke voorbeelden dan toch niet het bewijs dat ik vroeg of laat eens door de mand zal vallen?![]()