Je werkglimlach van de dag!

Mijn interim/dagcontracten wordt volgende week omgezet naar een tijdelijk van 3 maand (met optie vast).
🥳

Lol, wel toevallig ik had het er hier nog over, zelf niks gevraagd aan de baas. Kwam zo naar me toe en dan een babbeltje gedaan erover.
Je zal nu denken maar een tijdelijk maar is de vaste gewoonte bij ons, via interim ~> contract van 3 maand bij bedrijf ~> vast

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier blijkt dat mijne auto overnemen toch nogal best wat gaat kosten in bijdrage vaa gezien de PK's en uitstoot.
Vermits ze ook elektrisch moeten zijn binnen 3 jaar dus allicht best op zoek naar iets gaan.
Benieuwd wat ze voorstellen qua budget want heb gezegd dak nu ook gene AMG wil inruilen voor ne elektrische Peugeot en da snapte ze wel.

Ik vermoed dat 't voor hen ook wel wat meer mag kosten als 't ne elektrische is vs ne benzine AMG met hogere uitstoot.
Dus heb daar wel wat marge denk ik om dat als argument te gebruiken?

Loonvoorstel aanvaard bij een nieuwe werkgever waardoor ik terug een pak meer ga verdienen :woohoo: en de functie zie ik ook echt 100% zitten.
Het gaat wel minder leuk zijn om te zeggen dat ik vertrek bij mijn huidige werkgever terwijl ik er nog maar twee maand aan het werk ben.

Hier blijkt dat mijne auto overnemen toch nogal best wat gaat kosten in bijdrage vaa gezien de PK's en uitstoot.
Vermits ze ook elektrisch moeten zijn binnen 3 jaar dus allicht best op zoek naar iets gaan.
Benieuwd wat ze voorstellen qua budget want heb gezegd dak nu ook gene AMG wil inruilen voor ne elektrische Peugeot en da snapte ze wel.

Ik vermoed dat 't voor hen ook wel wat meer mag kosten als 't ne elektrische is vs ne benzine AMG met hogere uitstoot.
Werkglimlach van de dag?!

Het gaat me echt niet af vandaag.
Ik had vandaag een afspraak gemaakt om mijn focusproblemen icm thuiswerk te bespreken en het was direct: "als het niet meer lukt, zeg het he? Wil je volgende week vrijaf? Wil je van thuis uit werken of bij ons, geef maar aan, we passen ons aan!"

Vandaag mezelf wel vrijaf gegeven en ik zal die uren elders wel inhalen, maar wel fijn dat de empathie zo groot is. ♥️

Ik heb net aangegeven aan m'n n+1 dat ik klaar ben voor de volgende stap in mijn carrière nadat ik helemaal getriggerd was door een vacature van een ander bedrijf (zelfde sector).

Antwoord van n+1: "Ik zal het z.s.m. met de n+2 opnemen. Er is al wel eens besproken om je op termijn een andere positie aan bieden. Stuur me de vacature maar door."

Ik ben al gewoon blij dat het van m'n hart is en nu gaan ze ook nog goed meewerken om te kijken of er intern iets soortgelijks vrij is of komt. :love:

Ik wil zeker niet weg, want ben wel heel content van m'n werkgever.

Stagair ging onverwacht 2 vergaderingen met mij meedoen. Waren nochtans vergaderingen waar over zware kosten gestemd moest worden.

Dus ik had wat bang voor moeilijke vergaderingen.
Maar in beiden kwamen spontaan mensen met complimenten af voor mij.
Das fijn. 😍🥳

Zeker als er dan zo iemand anders bij zit.
Ik moet daar es mee stoppen ook met altijd te "stressen" op voorhand. Dat gaat meestal altijd keigoed 😅

Mijn werkglimlach vandaag.
Dat we geen mondmasker meer moeten opzetten. Zalig na al die jaren, voelde me echt bevrijd.

Bwa, nu zijn de olielekken en oliedrukproblemen alvast opgelost.
Nee, serieus. Rij eerst eens met een nieuwe 308 en 508 phev of bev. Valt nog goe mee in verhouding met andere "non premiums".

Ten gevolge het laatste puntje in Deze post..

Daarnet telefoon gekregen dat ik geslaagd ben en zal aangesteld worden. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Hogere graad, dagdienst en 3 dagen per week thuiswerk.
Qua loon ga ik er wss iets op vooruit (nu werk ik 4/5 in ploegen, dan voltijds dagdienst).

Sh*t jong, ik zit hier bijna te blijten van contentement...

Enige nadeel is dat m'n huidige management me 6 maand kan (en zal) tegenhouden.

Na theoretische en praktische testen en een gesprek vandaag het telefoontje dat ik geselecteerd ben voor de vacature en dat ze mij zeer graag ook willen maar dat ze ook inzien dat hun standaard aanbod wss niet aan mijn verwachtingen zal voldoen maat dat ze gerust willen afwijken van de procedure dus of ik even een recente loonfiche, waar zeker ook functiecategorie,graad en anciënniteit opstaat, kan bezorgen zodat ze hogerop kunnen verantwoorden waarom ze afwijken.

Ik ben benieuwd

(Eigenlijk had ik waarschijnlijk ook al getekend voor de vooropgestelde voorwaarden)

Na theoretische en praktische testen en een gesprek vandaag het telefoontje dat ik geselecteerd ben voor de vacature en dat ze mij zeer graag ook willen maar dat ze ook inzien dat hun standaard aanbod wss niet aan mijn verwachtingen zal voldoen maat dat ze gerust willen afwijken van de procedure dus of ik even een recente loonfiche, waar zeker ook functiecategorie,graad en anciënniteit opstaat, kan bezorgen zodat ze hogerop kunnen verantwoorden waarom ze afwijken.

Ik ben benieuwd

(Eigenlijk had ik waarschijnlijk ook al getekend voor de vooropgestelde voorwaarden)
Update: voorstel gekregen. Ik start 1 cat hoger dan normaal voorzien omdat ik eigenlijk vlot de anciënniteit en ervaring heb om toch bijna meteen door te stromen EN met volledig behoud van anciënniteit.
Ik mis alleen een 4 maanden om net nog 1 extra jaar anciënniteit te krijgen (met bijhorend hoger loon) omdat zij in kalenderjaren ipv effectieve dienstjaren tellen. Maar ze gingen nog proberen daar ook een mouw aan te passen door proberen mijn 3j niet-relevante ervaring te laten doorwegen maar de higher-ups moesten nog toezeggen.
En zoniet zou ik vanaf 2023 toch meteen naar die hogere schaal gaan dan.

In't kort: vaste uren in dagpost (7-15 of 7u30-15u30), kort bij thuis, niet meer op de baan/werf, deel extralegale voordelen, werkzekerheid troef, 36(!) verlofdagen, vanaf 45jaar 1 extra verlofdag, t is voor de gemeente dus echt hard werken zalt ook niet zijn maar wel een 100-200€/maand minder en geen woonwerkvergoeding natuurlijk.

En ook, ze blijven laten vallen dat er ook interne vacatures openstaan waar mijn profiel zeker aan voldoet dus ik sluit niet uit dat ik redelijk rap ga kunnen promoveren (dit is een redelijk entry-level positie).

Ik denk dat ik ga toezeggen

Na meerdere voorstellen gehad te hebben van andere bedrijven, ben ik met deze voorstellen naar mijn manager geweest. Na een goede babbel met de manager, zowel inhoudelijk als over het financiële, heb ik per direct €500 bruto opslag gekregen + volgend jaar nogmaals een grote opslag. Dit had ik niet verwacht, het heeft mijn week helemaal goed gemaakt. Ik wou sowieso niet perse vertrekken maar ik kon het financiële niet negeren natuurlijk.

Anderzijds wel jammer dat het pas kan eenmaal je andere voorstellen krijgt. Ik vroeg eerder al extra opslag na een magere opslag maar dat zou niet mogelijk zijn.

Ten gevolge het laatste puntje in Deze post..

Daarnet telefoon gekregen dat ik geslaagd ben en zal aangesteld worden. :woohoo: :woohoo: :woohoo:

Hogere graad, dagdienst en 3 dagen per week thuiswerk.
Qua loon ga ik er wss iets op vooruit (nu werk ik 4/5 in ploegen, dan voltijds dagdienst).

Sh*t jong, ik zit hier bijna te blijten van contentement...

Enige nadeel is dat m'n huidige management me 6 maand kan (en zal) tegenhouden.
Vandaag document gekregen dat ik moet tekenen om het officieel te maken :biglaugh:

Officiële startdatum nieuwe functie is 1/6/2022 🤣

Terug
Bovenaan