ThekillingGoku
Well-known member
Idem. Die'n Teams/Slack/... is een communicatiemiddel dat het bedrijf ter beschikking stelt voor communicatie tussen de werknemers.Ik vind er weinig incorrect aan van zijn baas. Teams is een manier om berichten te zenden waarvan je weet dat er niet altijd direct antwoord op komt. Het zou pas een probleem zijn als de baas 5 min erna belt met de vraag waarom antwoord je niet op mijn bericht.
Dat betekent ook dat elke collega u ad hoc een bericht kan sturen, niet enkel de patron.
Je verwacht toch niet dat elke collega eerst uwen agenda gaat checken om toch maar te verifiëren dat je toevallig geen halve dag verlof hebt of vroeger naar huis vertrokken bent of ...
Ik heb zo ook ne collega in mijn team die regelmatig afwezig is (4/5en) & 'k heb dat ook al voor gehad dat ik die een bericht stuur, toevallig op z'n vrije dag. Ik merk dan dat ik geen antwoord krijg & daarmee is de kous af.
Meestal krijg ik dan de dag nadien een antwoord of zoiets & als het écht brandend dringend was kan het mogelijks al opgelost zijn & mogelijks niet. En als die mens écht den enigsten is die iets kan blussen, dan belt men hem/haar wel.
't Is simpel, men is in hun volste recht om u berichten te sturen via het communicatie kanaal van 't bedrijf.
Men is niet in hun recht u te verplichten notifications aan te zetten op uwe GSM alsook niet om u te verplichten uw Teams/Mails te checken tijdens uw afwezigheid.
In dit geval is het probleem dus enkel en alleen de WN die z'n notifications niet uitschakelt & zichzelf zo stress bezorgt.
Ik versta dat je evt. tijdens de werkuren persoonlijk graag die notifications op uw GSM krijgt & je geen goesting hebt om die uit te schakelen tijdens occasionele vrije dagen, but still ... als je er écht stress van krijgt ... lijkt mij dat iets dat je er voor over moet hebben.
By the by ... da's toch 't zelfste met e-mails. Als je op uw GSM notifications krijgt voor elke werk e-mail heb je krak 't zelfste probleem als met die'n teams eh.
Niet dus.Is niet alleen incorrect, is waarschijnlijk ook een schending van het arbeidsrecht: https://www.liantis.be/nl/nieuws/arbeidsdeal-deadline-recht-op-deconnectie-nadert
Euh, ok.
waarom bel je dan voor de vierde keer in twee weken