Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Geloof mij, ik probeer alles te doen om hen mee te krijgen. Maar als ik vraag "Hey, ik ga even naar issue X kijken. Ga je mee?", dan krijg ik oftewel een "Nah" terug of gewoon de blik die een koe geeft aan een voorbij rijdende trein. En ik heb geen probleem om zaken meerdere malen uit te leggen. Maar als ik merk dat ze geen moeite doen om bepaalde basisprincipes en regels waar we ons aan moeten houden na te leven, tja ik blijf het niet uitleggen natuurlijk.

Daarmee dat ik er hier over kom klagen eh. Daarmee dat dit het ergernissen op het werk topic is. :unsure:

Je hebt dan ook de volgende mogelijkheden. hey, ik heb zojuist melding gekregen van issue X. Ga jij eens kijken om dat op te lossen?

Als ze dan zeggen van , hoe moet dat. Zeg je allez kom maar mee. Je zegt dan allez begin er maar aan. Je laat hen kloten en klossen. Als het dan niet lukt of ze doen iets problematisch... dan stuur je bij zonder dat je het hen van A tot Z voordoet.

Delegerend leren noem ik dat :p.

Anders ga ik het mogen blijven doen. Met alle chinezen, maar niet met den deze zunne.
 
Je hebt dan ook de volgende mogelijkheden. hey, ik heb zojuist melding gekregen van issue X. Ga jij eens kijken om dat op te lossen?

Als ze dan zeggen van , hoe moet dat. Zeg je allez kom maar mee. Je zegt dan allez begin er maar aan. Je laat hen kloten en klossen. Als het dan niet lukt of ze doen iets problematisch... dan stuur je bij zonder dat je het hen van A tot Z voordoet.

Delegerend leren noem ik dat :p.

Anders ga ik het mogen blijven doen. Met alle chinezen, maar niet met den deze zunne.
Doe ik hoor, en bij de meeste geeft dat een goed resultaat. Zoals je zegt, ik laat ze gewoon kloten tot het opgelost is. Ik schat op voorhand wel in of het een probleem is dat op zichzelf staand is, of onderdeel van iets groters. En als ze het echt niet opgelost krijgen wat tips geven om ze de goede richting in duwen.

Maar de personen over wie ik klaag zijn eerder het type die 2 uur weg kunnen zijn om naar een printer te kijken en dan als enige troubleshoot een ping naar de printer hebben. Allez ja, ik wou gewoon efkes klagen :unsure:

Ik probeer ze echt wel zo goed mogelijk te begeleiden hoor. Ik heb er al enkelen gehad die expliciet gevraagd hadden om verder begeleiding van mij te krijgen dan de persoon die dit effectief zou moeten doen. Dus ik zal wel iets goed doen zeker. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Geloof mij, ik probeer alles te doen om hen mee te krijgen. Maar als ik vraag "Hey, ik ga even naar issue X kijken. Ga je mee?", dan krijg ik oftewel een "Nah" terug of gewoon de blik die een koe geeft aan een voorbij rijdende trein. En ik heb geen probleem om zaken meerdere malen uit te leggen. Maar als ik merk dat ze geen moeite doen om bepaalde basisprincipes en regels waar we ons aan moeten houden na te leven, tja ik blijf het niet uitleggen natuurlijk.

Daarmee dat ik er hier over kom klagen eh. Daarmee dat dit het ergernissen op het werk topic is. :unsure:
In wat voor disfunctioneel bedrijf wordt dergelijk gedrag geaccepteerd? Ik zag hier eerder je post voorbijkomen over de manager die vertrekt en toch nog postjes voor anderen kan invullen.

Het is overal wel iets, maar in zo'n bedrijfscultuur zou ik toch niet aarden.
 
In wat voor disfunctioneel bedrijf wordt dergelijk gedrag geaccepteerd? Ik zag hier eerder je post voorbijkomen over de manager die vertrekt en toch nog postjes voor anderen kan invullen.

Het is overal wel iets, maar in zo'n bedrijfscultuur zou ik toch niet aarden.
'k Veronderstel dat het op veel plaatsen 'lastig' is om volk te vinden, laat staan 'goed' volk. En dan zal dat aanvaard worden mits men toch niemand anders vind.
 
IT moet die zever ook maar installeren op bevel van HR. Of in het geval van een onderneming met écht teveel geld, van de diversity & inclusion manager.
Haha, ik werk in zo een bedrijf. Hier is een hele 'DE&I' afdeling.

Die zitten op zo een berg geld volgens mij dat het geen naam heeft.


Edit: en mijn ergernis: mijn 'baas' die echt 0,0 kaas heeft gegeten van basiszaken zoals excel, Outlook, teams.

Accepteert geen meetings, weet volgens mij niet hoe hij in zijn eigen of iemand anders zijn agenda moet kijken, vergeet altijd als er een meeting is...

Ik snap niet dat er zo iemand in zo een positie zit.
 
Net erachter gekomen dat er bij ons dus een manager is ontslagen omdat die het fijn vond om naar een van zijn poulains een dickpick te sturen. Hoe haal je het in je hoofd 🤷‍♂️
Komaan jongens, ne goeien dickpick moet toch kunnen 't is vrijdag namiddag. Den boog moet niet altijd gespannen staan.

Meteen HR in cc, kunnen ze mee genieten van het zicht gezien dat toch een departement is vol vrouwen en homo's. Kwestie van een beetje efficient te zijn hé. Maandag mogen komen uitleggen bij HR? Don't mind if I do :coolbrows:


Ik heb à propos tegenwoordig ook zonne reclam op mijn lockscreen, maar af en toe staat daar nog eens iets nuttigs in van waar we moeten zijn voor company shares of voordelen te claimen allez. Als ge der iets voor terug krijgt dan heb ik daar heus geen probleem mee.
 
Laatst bewerkt:
wPPogBq.png



Toffe kerels hoor ginder in Montreal. Maar 'k zou precies liever iets minder celebraten en iets meer cashen
 
Haha, ik werk in zo een bedrijf. Hier is een hele 'DE&I' afdeling.

Die zitten op zo een berg geld volgens mij dat het geen naam heeft.


Edit: en mijn ergernis: mijn 'baas' die echt 0,0 kaas heeft gegeten van basiszaken zoals excel, Outlook, teams.

Accepteert geen meetings, weet volgens mij niet hoe hij in zijn eigen of iemand anders zijn agenda moet kijken, vergeet altijd als er een meeting is...

Ik snap niet dat er zo iemand in zo een positie zit.
Zevershit dus en managers die geen idee hebben waar ze mee bezig zijn.

Dan heb je nog die die de boel rechthouden en het echte werk doen. De ondergewaarderden.
 
We zijn op ons werk onlangs overschakeld op 365, en da's al een paar weken elke dag trammelant. Outlook dat continu "not responding" is met name.

En dan willen ze ook nog onze Zoom afpakken en ons vastzetten met Teams, een draak van een programma o_O Wat was ik blij dat ik daar vanaf was na de universiteit en nu krijg ik het dubbel en dik terug!

Intussen houdt de IT afdeling zich voornamelijk bezig met phishing mailtjes versturen maar hoor je ze niet als we letterlijk ons werk niet kunnen verzetten omdat Microsoft's rommel weer voor geen meter werkt (wat onze corebusiness in de war stuurt!).
 
365 :love:

Wie gebruikt er nu graag Zoom :unsure:

Wel het is bedoeld voor snelle interne communicatie, en daarvoor doet Zoom precies wat het moet doen (1 op 1 gesprekken, korte meetings en chats). Geen franjes, geen zever. Perfect dus!

Teams is zo'n convoluted mess met allerlei overbodige (voor onze use case) functies zoals integratie van Office, en het doet m'n pc struikelen over z'n eigen voeten (bij het opstarten begint ie altijd te choken als Teams moet opstarten, want hoewel ik er nog niet op kan staat het wel al op m'n PC).

Tegen 365 voor Outlook heb ik op zich niets, maar het is wel opvallend hoe veel issues er zijn sinds de overstap. Klanten zijn niet zo blij als je uren niet antwoordt op hun mails of moet bellen omdat 'onze Outlook momenteel niet werkt'. Heel professioneel :laugh:
 
Wel het is bedoeld voor snelle interne communicatie, en daarvoor doet Zoom precies wat het moet doen (1 op 1 gesprekken, korte meetings en chats). Geen franjes, geen zever. Perfect dus!

Teams is zo'n convoluted mess met allerlei overbodige (voor onze use case) functies zoals integratie van Office, en het doet m'n pc struikelen over z'n eigen voeten (bij het opstarten begint ie altijd te choken als Teams moet opstarten, want hoewel ik er nog niet op kan staat het wel al op m'n PC).

Tegen 365 voor Outlook heb ik op zich niets, maar het is wel opvallend hoe veel issues er zijn sinds de overstap. Klanten zijn niet zo blij als je uren niet antwoordt op hun mails of moet bellen omdat 'onze Outlook momenteel niet werkt'. Heel professioneel :laugh:
Moet toch ergens iets bij jullie fout gaan want waar ik al gewerkt heb liep dat op OneDrive na eigenlijk vrij flawless.

Je hebt trouwens altijd de online versie’s van alles dus als de Outlook app niet werkt kan je gewoon naar Outlook.com surfen.
 
Moet toch ergens iets bij jullie fout gaan want waar ik al gewerkt heb liep dat op OneDrive na eigenlijk vrij flawless.

Je hebt trouwens altijd de online versie’s van alles dus als de Outlook app niet werkt kan je gewoon naar Outlook.com surfen.

Oh ik ben er van overtuigd dat onze issues meer liggen aan onze implementatie, wellicht vooral veroorzaakt door kinderziektes (gewoon omdat het "nieuw" is zeg maar...).

Wat me vooral stoort is de houding van IT daarin, die niet snappen dat dit het eigenlijke werk echt in de war stuurt en heel laconiek zijn met betrekking tot het uitzoeken waar deze issues vandaan komen en hoe deze kunnen vermeden worden.

Webmail is inderdaad een zegen op dat soort momenten, behalve als het een "global issue" is natuurlijk :)
 
Wat me vooral stoort is de houding van IT daarin, die niet snappen dat dit het eigenlijke werk echt in de war stuurt en heel laconiek zijn met betrekking tot het uitzoeken waar deze issues vandaan komen en hoe deze kunnen vermeden worden.
Laat mij raden:
PC's met te weinig RAM (ja, die Teams cliënt suckt) en te trage internetconnectie om het bijkomend verkeer naar O365 op te vangen?
En geen deftig traject met de gebruikers gelopen maar gewoon: "astemblieft, hier is Teams, dat vervangt uw Zoom, trek er verder uw plan mee"?

Ben ik content dat we het hier anders hebben aangepakt. Ook hier het gedoe van "wij hebben dat nergens voor nodig" gehad: Een maand na het afronden van alle opleidingen waren de Coronalockdowns daar. Die waren een zegen voor de acceptatie van Teams bij ons 🤪

Langs de andere kant: Geef die mensen ook wat respijt, zo'n implementatie is voor een IT dienst ook een leertraject.
 
Wat is er mis met Mohammed en Abdel en Ihmane en... :sop:?
Dat die niet in België werken en hun jobaanbiedingen dus totaal nutteloos zijn voor mij.

Mohammed Q***** 8:17 AM
Desk site support engineer Site Address: Lyon France Start date: Ideally ASAP Duration of deployment : No end date, 1 month notice period With the following requirements/skills: • 2 - 3 years’ experience in Deskside support • Basic network skills • W10 • Office 365 • Active directory • Languages : French and English

Dat is letterlijk hoe die mij contacteren. Geen hallo ofzo.
 
Dat die niet in België werken en hun jobaanbiedingen dus totaal nutteloos zijn voor mij.

Mohammed Q***** 8:17 AM
Desk site support engineer Site Address: Lyon France Start date: Ideally ASAP Duration of deployment : No end date, 1 month notice period With the following requirements/skills: • 2 - 3 years’ experience in Deskside support • Basic network skills • W10 • Office 365 • Active directory • Languages : French and English

Dat is letterlijk hoe die mij contacteren. Geen hallo ofzo.
Als je op een universiteit werkt krijg je geregeld mails van Iraniërs, Indiërs, en Chinezen die een doctoraat willen komen doen. Maar meestal heb je op dat moment geen budget, of dat CV is duidelijk nogal opgepompt (vaak krijg ik het gevoel dat ik toch nogal een amateur moet zijn). Het is ook duidelijk dat ze gewoon en masse die mails uitsturen met de hoop dat iemand terugstuurt, dus erop antwoorden is iets dat ik al eens vergeet.

Dan was er die kerel die me na de eerste mail met zijn CV 8 (!) reminders stuurde om te zeggen dat hij begreep dat ik het druk had, maar of ik toch eens naar zijn CV wou kijken.
 
Terug
Bovenaan