Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Hier heeft IT ons een Screensaver door de strot geramd met slides van Diversity, inclusion, sustainability, environment,... En zo van die woke dingen. En meteen ook de mogelijkheid om het zelf te wijzigen verwijderd. 🙄
IT moet die zever ook maar installeren op bevel van HR. Of in het geval van een onderneming met écht teveel geld, van de diversity & inclusion manager.

De schijnbaar absolute nutteloosheid van de jongere mensen die ze de afgelopen maanden bij ons hebben aangenomen. Praten nog steeds alsof ze in het 4de middelbaar zitten: “Méh, weet ge.”, hebben een onbestaand werkinzicht, maken keer op keer dezelfde fouten terwijl het duidelijk gedocumenteerd wordt. Gewoon niets zit erin, en oftewel gaan ze er iets aan moeten doen of ik ga op een bepaald moment mijn geduld ne keer verliezen.

Ik heb liever dat ze ze gewoon ontslaan en ik extra werk moet doen dan dat ik continu achter hun gat de shit mag oplossen.

Gen z kan ook niet meer overweg met desktops , scanners, printers, bestandssystemen, emails,...
:p

Ergernis: executive assistants die niet met Outlook kunnen werken.
Bellen om te vragen of ze een vergadering kunnen inplannen op een bepaalde dag. Ik zeg, OK, kies maar een vrij slot uit in mijn agenda, staat up-to-date. Sturen ze een invite die overlapt met 1 van die andere vergaderingen terwijl er nog ruimte genoeg was die wel voor iedereen lukte.

Of bellen "kan je je andere meeting verzetten" terwijl ik dat al gedaan heb en hun invite geaccepteerd heb. En dan maar zeggen dat het zo druk is, niet moeilijk als je jezelf nodeloos dubbel werk bezorgt 😋

Gen z kan ook niet meer overweg met desktops , scanners, printers, bestandssystemen, emails,...
:p
Ter aanvulling:

Daarjuist nog een voorbeeld gehad:

Ik zeg Control+Shift+"+" om PDF te doen draaien.
Collega probeert: "lukt niet"
"Zeker dat je op de "Shift" knopt duwt?"
Collega: "is dat die "shift lock"?
ik: nee, die eronder.
Collega: "dat met dat pijltje?"

Unief gedaan (dus die moet papers en thesissen geschreven hebben), eind in zijn twintig. Weet niet wat "Shift" is op zijn toetsenbord.

Bellen om te vragen of ze een vergadering kunnen inplannen op een bepaalde dag. Ik zeg, OK, kies maar een vrij slot uit in mijn agenda, staat up-to-date. Sturen ze een invite die overlapt met 1 van die andere vergaderingen terwijl er nog ruimte genoeg was die wel voor iedereen lukte.
Dat soort zaken zie ik ook vrij vaak gebeuren, tot mijn ergernis...
* Ofwel neemt men aan dat dit tot zijn/haar skillset behoort en dan is het aan HR om er voor te zorgen dat degene die aangenomen wordt voor de job die skills ook effectief heeft
* Ofwel zorgt men ervoor dat de persoon de nodige training krijgt

Net erachter gekomen dat er bij ons dus een manager is ontslagen omdat die het fijn vond om naar een van zijn poulains een dickpick te sturen. Hoe haal je het in je hoofd 🤷‍♂️
Manager zijn staat niet gelijk aan intelligent zijn.
Da's ook gewoon een wreed raar fenomeen, die random DP's.

Spiegeltje spiegeltje aan de wand ... is het de grootste, indrukwekkendste, schoonste van heel deze aardkl**t ...
Anyway, daar zit toch niemand op te wachten? (M/V whoever)

Screenshot-2023-02-15-16-34-45-725-com-facebook-katana.jpg

Die moeten precies niks kunnen om aan die job te geraken, moesten ze daar is iemand competent zetten..

CEO heeft meeting, kunnen jullie de meetingroom klaarzetten om in te bellen
Dit moet op A3 geprint worden hoe doe je dat

Hier heeft IT ons een Screensaver door de strot geramd met slides van Diversity, inclusion, sustainability, environment,... En zo van die woke dingen. En meteen ook de mogelijkheid om het zelf te wijzigen verwijderd. 🙄

Ik weet dat het al gezegd is, maar ik moet het beamen, IT doet zoeen shit niet zonder een beslissing van een ander, en dit op BG moeten lezen is hartbrekend.

CV van een stagiair (bachelorniveau) waar duidelijk 0,0 moeite voor gedaan is met de meest flagrante taalfouten (nee, geen dyslexie). Mocht het iemand zijn die geen native Nederlandstalige is had ik het nog begrepen. Als ik zoiets binnenkrijg snap ik waarom leerkrachten vloeken op het niveau in het onderwijs tegenwoordig...

Zoals bvb.: "vakantiejob in belluwarde", "creatif denken", "reparative kapotte computers", ...

Die moeten precies niks kunnen om aan die job te geraken, moesten ze daar is iemand competent zetten..

CEO heeft meeting, kunnen jullie de meetingroom klaarzetten om in te bellen
Dit moet op A3 geprint worden hoe doe je dat

Er zijn gelukkig ook uitzonderingen, dat moet gezegd. Maar die worden precies zeldzamer...

CV van een stagiair (bachelorniveau) waar duidelijk 0,0 moeite voor gedaan is met de meest flagrante taalfouten (nee, geen dyslexie). Mocht het iemand zijn die geen native Nederlandstalige is had ik het nog begrepen. Als ik zoiets binnenkrijg snap ik waarom leerkrachten vloeken op het niveau in het onderwijs tegenwoordig...

Zoals bvb.: "vakantiejob in belluwarde", "creatif denken", "reparative kapotte computers", ...
Geschreven op een pc die in het Engels is ingesteld vermoed ik aan de reparative te zien en waarschijnlijk niet gemerkt dat de autocorrect die aanpassingen gemaakt heeft. Beetje slordig om het niet na te lezen, dat wel.

Net erachter gekomen dat er bij ons dus een manager is ontslagen omdat die het fijn vond om naar een van zijn poulains een dickpick te sturen. Hoe haal je het in je hoofd 🤷‍♂️
Op zo'n moment gaat dat niet naar het hoofd.

Maar naar het hoofdje onderaan.

Dan ben je toch echt wel verbrand.
Openbare vernedering, en dat wordt overal verder geroddeld.
Fin de carrière.

Ik heb ook zo ene binnen gehad deze week, per mail.

Die kerel heeft al 3 keer in 5 jaar tijd gesolliciteerd bij ons, steeds is hij werkloos, telkens woont hij in een andere gemeente, telkens komt hij met andere praatjes af waarom z'n vorige werk hem niet lag, bovendien als ik hem in typ op FB zie ik kaalkoppen met ACAB tattoo's en vlaamse leeuwen op quasi elke foto. 5 kleine kinderen dus daar zal ook steeds wel iets mee aan de hand zijn waarvoor hij zal willen thuis zijn....

Nee dit gaat hem niet worden. maar natuurlijk mag je dit de dag van vandaag ook niet zeggen, of het is discriminatie.
Dan zeg ik gewoon "sorry net te laat, we zijn voltallig".

Geschreven op een pc die in het Engels is ingesteld vermoed ik aan de reparative te zien en waarschijnlijk niet gemerkt dat de autocorrect die aanpassingen gemaakt heeft. Beetje slordig om het niet na te lezen, dat wel.
Zelfs met verzachtende omstandigheden is dit toch wel een ontoelaatbare vorm van luiheid vind ik. Hoe kan je serieus en professioneel beschouwd worden als je zo'n fouten laat staan in je CV?

Zelfs met verzachtende omstandigheden is dit toch wel een ontoelaatbare vorm van luiheid vind ik. Hoe kan je serieus en professioneel beschouwd worden als je zo'n fouten laat staan in je CV?
Ik zou iets willen zeggen over jongeren, maar met mijn vorige post heb ik al wat kritiek gekregen. :unsure:

Aanspreken, aansturen, opleiden. Niet gewoon mekkeren maar er ook iets aan doen en die jonge gasten (die, laten we eerlijk zijn, geen flauw besef zullen hebben van wat dat is, op de werkvloer staan) gewoon meepakken in hoe het wél moet zijn....

Nee, liever erover klagen om dan te verwijzen naar een of andere handleiding op de server en te concluderen "ik zal het zelf wel doen".........
Geloof mij, ik probeer alles te doen om hen mee te krijgen. Maar als ik vraag "Hey, ik ga even naar issue X kijken. Ga je mee?", dan krijg ik oftewel een "Nah" terug of gewoon de blik die een koe geeft aan een voorbij rijdende trein. En ik heb geen probleem om zaken meerdere malen uit te leggen. Maar als ik merk dat ze geen moeite doen om bepaalde basisprincipes en regels waar we ons aan moeten houden na te leven, tja ik blijf het niet uitleggen natuurlijk.

Daarmee dat ik er hier over kom klagen eh. Daarmee dat dit het ergernissen op het werk topic is. :unsure:

Terug
Bovenaan