Je portie dagelijkse ergernissen op het werk

Ik verkies ook mensen die wat positiever in het leven staan en niet steeds verzuurd en klagend rondlopen. Je kan al eens iets ventileren, maar om nu elke dag te klagen en te zagen..
Zelfs al heb je een punt, hou het een beetje aangenaam voor iedereen.

Ik verplicht niemand van mijn team om op de teambuildings na de uren aanwezig te zijn. We organiseren ze wel en iedereen is vrij om af te komen. De teambuildings zijn laagdrempelig (bowling, brouwerij bezoek, etentje, koezio, etc.) en volledig door de werkgever betaald (uiteraard).
Wil je niet aan de activiteit meedoen? Geen probleem, dan ga je maar in de cafetaria een boardgame spelen of wat praten.
Er loopt niemand rond die 100 foto's neemt en online zet. Het gebeurt wel eens dat 1 van de deelnemers een foto maakt en op Linkedin post. Ik ga ze niet tegenhouden..
 
Uiteindelijk is't ook gewoon moeilijk om goed te doen voor iedereen he.
Paar voorbeelden van bij ons op't werk:

- In januari/februari werd er altijd een drink georganiseerd met hapjes in de kantine van ons bedrijf. Meestal begon dit om 15u.
De klagers: "als je laat begint heb je weer profijt en moet je veel minder lang werken" + "dat is het of wat, een onnozele drink in een kantine".

- Dit jaar was er een echt feestje gepland in een naburig gelegen hotel inclusief hapjes en dj tot 's nachts.
De klagers: "pff dat begint pas om 20u, wat doe je dat in tussentijd" + "een dj, oudere mensen tellen weer niet mee, 't moet weer boenke boenke muziek zijn".

- Meestal krijgen we ook een nieuwjaarskadootje. Vroeger vaak 2 flessen wijn.
De klagers: "alcohol in deze tijden, dat kan niet meer".
Dit jaar was er een pakketje met een boek, kaarsen en chocolade.
De klagers: "wat voor een jeannetten kado is dat".

Het gaat toch nooit mogelijk zijn om voor iedereen goed te doen. Sommige mensen appreciëren gewoon ook werkelijk niets.

Dit lezen doet mijn bloed al koken. Ik kan er nu eens echt niet bij bij zo'n reacties.
 
Dit begrijp ik wel niet:
".... en werkt ook met een flexibel uurrooster tussen 7u45 en 16u."

Mag je daar niet na 16u werken?
Of ten laatste op 7u45 starten? maar dan zit je om 16u aan je uren.
Of bedoelen ze dat je van 7u45 tot 16u werkt en daarnaast nog gratis overuren, maar wel flexibele?
Of dat je je 8u gedaan moet hebben tussen 7u45 en 16u, maar dan heb je welgeteld 15' flexibel..

:thinking:
Er zijn bedrijven waar je bvb minstens een uur middagpauze moet nemen, hé. Dan is dat direct al wat "flexibeler" (de reden daarvoor is vaak dat klanten toch niet bellen/komen over de middag, dus dan ben je langer 's avonds bereikbaar/open.
 
Is toch ook gewoon marketing.

Er zal wel ergens een onderzoek zijn waar je met dergelijke verwoording x% betere respons van kandidaten krijgt terwijl je y% aan mensen krijgt die een degout hiervan hebben en uw vacature onmiddellijke motballen.

Waarbij x interessanter is dan y.
Mogelijks dat x en y ook nog eens verschillend zijn voor het type vacature dat je hebt.

Een grumpy old man, zoals Renegade, zal met zijn ogen draaien en die vacature skippen. Een andere zal dat echter de max vinden. Zoals dit ook geldt voor reclame.

Waarbij verzadiging ook nog wel een rol zal spelen in het geheel. Aangezien dit toen het de eerste keer opdook verfrissend kan geweest zijn, waarbij het nu echter gewoon het zoveelste verplichtend nummertje is of kan geworden zijn.

Dus gewoon zoals grumpy old men geleerd hebben. Negeer mode on.
 
Dit lezen doet mijn bloed al koken. Ik kan er nu eens echt niet bij bij zo'n reacties.
Klagen en zagen is sommigen hun lang leven hé. De collega die naast mij zit kan er ook wat van. Ik heb ondertussen mijn thuiswerkdagen aangepast zodat ik zoveel mogelijk op kantoor ben als hij er niet is en omgekeerd. En voor de rest zijn noise cancelling headphones de max. :unsure:

Begrijp met niet verkeerd: ik doe zelf zeker ook mijn duit in het zakje maar die collega´s die elke dag zitten kappen op het bedrijf (want het is allemaal zó slecht en niet meer zoals vroeger) en veel erger nog: kappen op collega´s, die mogen van mij gewoon stikken.

Is het allemaal in rozengeur en manenschijn? Tuurlijk niet, maar als je bv die verhalen van studio 100 weeral leest en de gelijkaardige ervaringen die ik gehad heb in de KMO waar ik vroeger werkte dan mogen we nu gvd allemaal ons pollekes kussen. Maar sommigen zijn nu eenmaal nooit content.
 
True, klagers gaan er altijd zijn.
"Message size exceeds fixed maximum message size"

GRRRRRRR .... :angry:
bij ons is dat 35MB. 3 pdfs met wat tekeningen in en ge zit er al over. En de functie pdf verkleinen is ook niet zaligmakend, dan mag je al je pdf's nog eens controleren of uwe tekst nog wel in het correcte format staat. Ksnap waarom er een limiet moet opstaan, maar 35MB?
 
True, klagers gaan er altijd zijn.

bij ons is dat 35MB. 3 pdfs met wat tekeningen in en ge zit er al over. En de functie pdf verkleinen is ook niet zaligmakend, dan mag je al je pdf's nog eens controleren of uwe tekst nog wel in het correcte format staat. Ksnap waarom er een limiet moet opstaan, maar 35MB?

Troost je, hier is dat iets van 15 MB voor mails naar externen. En dan slagen ze er nog eens in om de lege powerpoint template 11 MB te maken.

Dus wat gebeurt er dan: al die fancy master slides eruit, alle achtergrond afbeeldingen comprimeren tot 96 DPI zodat er toch nog een beetje plaats is voor inhoud...
 
Paar jaar geleden hebben we een "chauffeur" in dienst genomen.

Van zodra hij zijn contract had getekend, vroeg hij om de eerste paar dagen "mee te werken als kraanman", want er was iets mis met zijn rijbewijs, hij was die voor "een paar dagen" kwijt....

Weken gingen voorbij, nog steeds had hij zijn rijbewijs niet terug.... Ik begon dit toch vreemd te vinden, en telefoneerde als hoedanigheid van werkgever, naar het VIAS instituut in Brussel. Daar kwam de aap uit de mouw, hij was gepakt wegens rijden onder invloed, en moest medische en psychologische proeven afleggen om die terug te krijgen....

Gelukkig hebben we van die kerel af kunnen geraken, al heeft het ons ook heel wat moeite en mizerie gekost, maar soit...

Nu staat die kerel hier vandaag doodleuk opnieuw , met de melding dat hij nu gepensioneerd is en op zoek is naar een flexi job.

Serieus, hebben mensen eigenlijk helemaal geen schaamte meer.
 
Onze mail signature is zonet aangepast, zodat er niet meer enkel je naam + functie staat, maar nu ook:

Voel je niet verplicht meteen te antwoorden op mijn bericht wanneer ik buiten jouw werktijd mail.
Mijn werktijd verloopt mogelijk anders dan de jouwe en dat respecteer ik!

Ne vous sentez pas obligé de répondre immédiatement à mon message si j'envoie un e‑mail en dehors de vos heures de travail.
Mon temps de travail peut être différent du vôtre et je respecte cela !


Uiteraard in een opvallend blauw kleurtje...

Wie bedenkt zoiets?

PS: Heb al gekeken of ik het kan verwijderen, maar die optie is precies uitgeschakeld
 
Schaamte is overrated.

Veel bedrijven zijn zelf ook schaamteloos dus wie niet waagt niet wint.

Als hij nu een goeie kraanman is en jullie zoeken net een kraanman, waarom dan niet? 🤷‍♂️
Als je nog voordat je contract getekend is, al zaken achter houd voor ons, en dan nog niet eens een onbelangrijke (voor chauffeur solliciteren terwijl je rijbewijs is afgepakt, komaan).

Nee dan ontstaat er een gigantische vertrouwensbreuk.

Bovendien wou hij indertijd dat we hem elke dag als er geen kraanwerk was, dan maar inschreven als "economisch werkloos". Yeah right, dan nog op de kap van de sociale zekerheid profiteren omdat je zelf dronken achter het stuur kroop.
Nee zo'n figuren hoef ik niet meer.

PS: ik ben zelf niet zonder zonden. Ik heb ook eens rijverbod gehad, maar dan wel elke dag mooi met mijn fietsje naar mijn werk gekomen. De enige die er last van had, was ikzelf. Nooit heb ik anderen mee gesleurd in mijn eigen stommiteiten.
 
Onze mail signature is zonet aangepast, zodat er niet meer enkel je naam + functie staat, maar nu ook:

Voel je niet verplicht meteen te antwoorden op mijn bericht wanneer ik buiten jouw werktijd mail.
Mijn werktijd verloopt mogelijk anders dan de jouwe en dat respecteer ik!

Ne vous sentez pas obligé de répondre immédiatement à mon message si j'envoie un e‑mail en dehors de vos heures de travail.
Mon temps de travail peut être différent du vôtre et je respecte cela !


Uiteraard in een opvallend blauw kleurtje...

Wie bedenkt zoiets?

PS: Heb al gekeken of ik het kan verwijderen, maar die optie is precies uitgeschakeld
Daar is nu toch helemaal niets mis mee? In tijden van altijd aan uw werkmail te kunnen vind ik het belangrijk dat je duidelijk stelt dat niet iedereen meteen moet antwoorden.

Zo zit ik er zelf niet mee in om tot 19u te werken, maar voor 10u beginnen is minder m’n ding. Als je die vrijheid hebt is het belangrijk dat je ook aan iedereen in het bedrijf duidelijk maakt dat ze niet nog om 19u moeten antwoorden, want zij zaten misschien al om 8u aan hun bureau (of omgekeerd!).
 
Daar is nu toch helemaal niets mis mee? In tijden van altijd aan uw werkmail te kunnen vind ik het belangrijk dat je duidelijk stelt dat niet iedereen meteen moet antwoorden.

Zo zit ik er zelf niet mee in om tot 19u te werken, maar voor 10u beginnen is minder m’n ding. Als je die vrijheid hebt is het belangrijk dat je ook aan iedereen in het bedrijf duidelijk maakt dat ze niet nog om 19u moeten antwoorden, want zij zaten misschien al om 8u aan hun bureau (of omgekeerd!).
Voor alle duidelijkheid: er is zeker niets mis met de boodschap hé.

Ik stoor mij er gewoon aan dat da nu prominent bij iedere mail staat in een opvallende kleur. Trekt op niks.
 
Voor alle duidelijkheid: er is zeker niets mis met de boodschap hé.

Ik stoor mij er gewoon aan dat da nu prominent bij iedere mail staat in een opvallende kleur. Trekt op niks.
Ah ok, mis verstaan.

Bij ons staat iets gelijkaardigs maar in een iets kleiner lettertype onder de signature. Gewoon in het zwart.
 
Vorige week mijn laatste dag gedaan op mijn oude job. Samen met een andere collega van mijn team die ook vertrekt. Het is de gewoonte om elke keer als iemand vertrekt die persoon te verrassen met een kado bon of een etentje. Ik leg dan ook al heel mijn carrière centen mee in de pot voor de vertrekkers te bedanken. Blijkt dat de andere collega getrakteerd werd op een etentje en insane niet uitgenodigd werd.
 
Niet echt een ergenis over het werk, maar over mij zelf. Laatste tijd veel "wat ginherdeneng ik nu weer doen/ halen in de voorraad kelder. Sta je in de keuken, zie je ha dit is te kort. Kom je de kelder in ben ik al vergeten wat, tot een minuut of 2 later schieten mijn hersenen wakker en weet ik het meer.
 
Terug
Bovenaan